|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
|
Er alle der er sportsinteresseret "sportsidioter" iflg. dig? Hvilken slags "idioter" er de ikke sportsinteresseret så? Hvor vil du placere dig selv? Personligt er jeg sportsinteresseret.
|
||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
||
![]() |
||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
|
@reslfj
Er en millionløn til en studievært absurd? Er 20 mill dollars pr. film eller bare 10 mill til en skuespiller absurd? Er en milliard indtjening på en koncert turne absurd? Er millionlønninger og millionpensioner til bankdirektører absurd? |
||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Lønninger af den type er bestemt af markedskræfterne. Det er ikke absurd. Ingen betaler Julia Roberts 20 millioner dollars for at medvirke i en film fordi de synes hun er sød. Hvis folk vil betale 2000 kr for en koncertbillet, hvorfor skulle man dog så sælge billetterne for 200 kr? Der er typisk et begrænset antal pladser, så hvis prisen sættes for lavt bliver der kødannelse ligesom i Sovjetunionen (eller lejligheder med huslejeregulering i Danmark). Redigeret af JesperLund - 18-September-2010 kl. 19:28 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
|
Men Parken eller biffen, det er ikke med i nogen pakke, som jeg dårligt kan undgå at købe.
Jeg udnytter meget gerne, at de kun kan 'sporte' i 10-15 år og evt må sidde i kassen i Aldi resten af arbejdslivet - det er sgu ikke et socialt problem som samfundet eller jeg skal tage det mindste hensyn til. Desuden så får alle led i kæden - fodboldklub, union, TV station, youSee jo procenter af prisen
![]() Lars ![]() Redigeret af reslfj - 18-September-2010 kl. 19:31 |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
|
Ja - især mangemillionlønninger er slemme (enkeltcifrede millioner kan vel komme på tale)
Nej - så længe de ikke påfører skatteyderne udgifter, og jeg kan slippe - så er det vel OK.
Lars
![]() |
||
|
||
![]() |
||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
|
Præcis, fuldstændig som sportsfolks lønninger. |
||
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
I filmen Boiler Room er der dette memorable quote Anybody who tells you money is the root of all evil doesn't fucking have any. Hvis nogen tilbød dig 100 mill per år for at rådgive om DVB-T2, ville du sikkert også tage imod pengene. ![]() |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Og så er vi tilbage ved udgangspunktet: sport er dyrt alene fordi folk er villige til at betale en bondegård for at se det. Det har ikke noget at gøre med at fodboldspillerne kun kan arbejde i 10-15 år. |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu var mit oprindelige forslag faktisk, at vi seere skulle have mulighed for at være en del af markedskræfterne ved let og billigt at kunne fravælge betalings 'SPORT'.
Et marked kræver jo netop, at mange sælgere møder mange købere og at alle frit kan kan bestemme om de vil sælge/købe til de given priser.
Et sådant frit marked er af mindre betydning for de meget billige kanaler ( 50 øre/kanal stod der i recordere.dk's presseemøde blog). For kanaler der koster snesevis af kroner er det imidlertid afgørende at man synliggør prisen.
Lars
![]() |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
.....ligesom nogen er villig til at betale kr. 700 for en koncertbillet osv kort sagt, jeg er helt enig ![]() |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det kan der naturligvis være noget om - men helt så slemt er det nu ikke i det konkrete tilfælde.
Ja, naturligvis ville jeg det, selv om jeg værdsætter min (ytrings-)frihed meget højt. Men jeg vil da aldrig forsvare, at et sådant tilbud kunne være klogt
![]() ![]() ![]() Lars
![]() PS! Jeg fik ikke lige fat i om det var 100 mill €, $ eller blot Kongerigets kroner.
|
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er netop hvad der sker i disse år 1) Grundpakke + YouSee's nye enkelt-kanal koncept (ingen betaling til sport). Fuldpakken bliver for dem som vil se sport og vil betale prisen. 2) Den rigtigt dyre sport er alligevel for dyr til sportpakken (fuldpakken), så det kører Pay Per View Om 10-20 år er events som OL eller VM i fodbold formentlig blevet så dyre at de kun kan køre efter Pay Per View. Og om 10-20 år tror jeg kun at vi har public service TV kanaler som DR og BBC. Resten kører som VOD, eventuelt med differentieret betaling alt efter om folk vil "generes" af målrettede reklamer eller ej. Om sportsindustrien kommer til at tjene flere penge på dette, eller om de har strammet prisskruen så meget at de ender med at gå til grunde fordi folk bider i det sure æble og går på afvænning i stedet for at betale for det næste fix, ved jeg ikke. Det må tiden vise. Men vi kommer aldrig tilbage til de gamle dage hvor hele nationen kunne samle sig om en fodboldkamp. Hvis alle skal være med (og vil betale), skal prisen sættes så lavt at der ikke er indtægter nok. Det kritiske spørgsmål er om de sportinteresserede er så interesserede at de vil betale hvad det koster? Som andre skriver i tråden er der nogen som vil give 800 kr for at høre en båndoptagelse af Britney. Der er sikkert også nogle som vil give 2000 kr for at se finalen i VM i fodbold på TV (eller 3000 kr hvis det er i 3D). Og hvis tilpas mange vil det, kommer det til at koste 2000-3000 kr... Redigeret af JesperLund - 18-September-2010 kl. 20:03 |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |