recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Prisstigning, Sport og Sportshadere ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPrisstigning, Sport og Sportshadere ?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

I denne tråd ville jeg rejse det krav, at 'sportidioterne' aktivt skal tilvælge deres dyre kanaler, således at de rigtigt mange andre, der ikke ser sport, ikke pr automatik lokkes eller direkte tvinges til at betale for disse helt urimelige lønninger til sportsfolk.

Og det har "sportsidioterne" reelt gjort (aktivt tilvalg) ved at vælge fuldpakken hos YouSee.

Der er næppe ret mange som har valgt fuldpakken alene fordi de ønsker en filmkanal som TCM eller en dokumentarkanal som Discovery. Men for dem som har gjort dette, er YouSee's nye koncept et fint tilbud. Disse kunder kan nu opsige fuldpakken og købe de få kanaler som de ønsker. For YouSee er der den fordel at de får mulighed for at sælge noget mere til de kunder som i de sidste par år har fravalgt fuldpakken fordi de ikke var sportsidioter og fordi fuldpakken er blevet ret dyr (især på grund af sport).

Sportsidioterne kan ikke bruge YouSee's nye koncept til ret meget, i hvert fald ikke hvis sport=fodbold. Det er spredt på så mange kanaler, at det formentlig vil være billigere at købe hele fuldpakken.
Er alle der er sportsinteresseret "sportsidioter" iflg. dig? Hvilken slags "idioter" er de ikke sportsinteresseret så? Hvor vil du placere dig selv? Personligt er jeg sportsinteresseret.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 18:57
@reslfj

Er en millionløn til en studievært absurd?
Er 20 mill dollars pr. film eller bare 10 mill til en skuespiller absurd?
Er en milliard indtjening på en koncert turne absurd?
Er millionlønninger og millionpensioner til bankdirektører absurd?

Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

@reslfj

Lønninger af den type er bestemt af markedskræfterne. Det er ikke absurd.

Ingen betaler Julia Roberts 20 millioner dollars for at medvirke i en film fordi de synes hun er sød.

Hvis folk vil betale 2000 kr for en koncertbillet, hvorfor skulle man dog så sælge billetterne for 200 kr? Der er typisk et begrænset antal pladser, så hvis prisen sættes for lavt bliver der kødannelse ligesom i Sovjetunionen (eller lejligheder med huslejeregulering i Danmark).

Redigeret af JesperLund - 18-September-2010 kl. 19:28
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Faktisk synes jeg slet ikke om, at sportsfolk tjener mange flere penge end almindelige mennesker.  Og vil også derfor gerne undgå at betale til disse lidt 'plattenslager agtige' personer.

Det gør de altså heller ikke. Forskellen er at vi andre arbejder 40 år, sportsfolks karriere er på ca. 15 år.

Hva' iøvrigt med musikere og skuespillere. Eller er det ok at det koster 150 kr at gå i biffen så Leonardo kan få 50 millioner for en film eller at det koster 800 kr at gå i Parken og høre Britney synge playback?

Men Parken eller biffen, det er ikke med i nogen pakke, som jeg dårligt kan undgå at købe.   
Jeg udnytter meget gerne, at de kun kan 'sporte' i 10-15 år  og evt må sidde i kassen i Aldi resten af arbejdslivet - det er sgu ikke et socialt problem som  samfundet eller jeg skal tage det mindste hensyn til.   Desuden så får alle led i kæden - fodboldklub, union, TV station, youSee jo procenter af prisen Dead

Lars Smile

Redigeret af reslfj - 18-September-2010 kl. 19:31
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 19:31

@reslfj

Ja - især mangemillionlønninger  er slemme (enkeltcifrede millioner kan vel komme på tale)

@reslfj

Nej - så længe de ikke påfører skatteyderne udgifter, og jeg kan slippe - så er det vel OK.

Lars Smile  

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 19:32

@reslfj

Ingen betaler Julia Roberts 20 millioner dollars for at medvirke i en film fordi de synes hun er sød.

Hvis folk vil betale 2000 kr for en koncertbillet, hvorfor skulle man dog så sælge billetterne for 200 kr? Der er typisk et begrænset antal pladser, så hvis prisen sættes for lavt bliver der kødannelse ligesom i Sovjetunionen (eller lejligheder med huslejeregulering i Danmark).

Præcis, fuldstændig som sportsfolks lønninger.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 19:36

Ja - især mangemillionlønninger  er slemme (enkeltcifrede millioner kan vel komme på tale)

I filmen Boiler Room er der dette memorable quote

Anybody who tells you money is the root of all evil doesn't fucking have any.

Hvis nogen tilbød dig 100 mill per år for at rådgive om DVB-T2, ville du sikkert også tage imod pengene.LOL
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 19:39

Og så er vi tilbage ved udgangspunktet: sport er dyrt alene fordi folk er villige til at betale en bondegård for at se det. Det har ikke noget at gøre med at fodboldspillerne kun kan arbejde i 10-15 år.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 19:41

Nu var mit oprindelige forslag faktisk, at vi seere skulle have mulighed for at være en del af markedskræfterne ved let og billigt at kunne fravælge  betalings  'SPORT'. 

Et marked kræver jo netop, at mange sælgere møder mange købere og at alle frit kan kan bestemme om de vil sælge/købe til de given priser.

Et sådant frit marked er af mindre betydning for de meget billige kanaler ( 50 øre/kanal stod der i recordere.dk's presseemøde blog). For kanaler der koster snesevis af kroner er det imidlertid afgørende at man synliggør prisen.

Lars   Smile 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 19:42

Og så er vi tilbage ved udgangspunktet: sport er dyrt alene fordi folk er villige til at betale en bondegård for at se det. Det har ikke noget at gøre med at fodboldspillerne kun kan arbejde i 10-15 år.

.....ligesom nogen er villig til at betale kr. 700 for en koncertbillet osv

kort sagt, jeg er helt enig Smile
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 19:52

I filmen Boiler Room er der dette memorable quote

Anybody who tells you money is the root of all evil doesn't fucking have any.
Det kan der naturligvis være noget om - men helt så slemt  er det nu ikke i det konkrete tilfælde.

Hvis nogen tilbød dig 100 mill per år for at rådgive om DVB-T2, ville du sikkert også tage imod pengene.LOL

Ja, naturligvis ville jeg det, selv om jeg værdsætter min (ytrings-)frihed meget højt.   Men jeg vil da aldrig forsvare, at et sådant tilbud kunne være klogt Dead - til mig  LOL eller til nogen anden. Cry

Lars   Smile

PS! Jeg fik ikke lige fat i om det var 100 mill €, $ eller blot Kongerigets kroner.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 19:59

Nu var mit oprindelige forslag faktisk, at vi seere skulle have mulighed for at være en del af markedskræfterne ved let og billigt at kunne fravælge  betalings  'SPORT'.

Det er netop hvad der sker i disse år

1) Grundpakke + YouSee's nye enkelt-kanal koncept (ingen betaling til sport). Fuldpakken bliver for dem som vil se sport og vil betale prisen.
2) Den rigtigt dyre sport er alligevel for dyr til sportpakken (fuldpakken), så det kører Pay Per View

Om 10-20 år er events som OL eller VM i fodbold formentlig blevet så dyre at de kun kan køre efter Pay Per View. Og om 10-20 år tror jeg kun at vi har public service TV kanaler som DR og BBC. Resten kører som VOD, eventuelt med differentieret betaling alt efter om folk vil "generes" af målrettede reklamer eller ej.

Om sportsindustrien kommer til at tjene flere penge på dette, eller om de har strammet prisskruen så meget at de ender med at gå til grunde fordi folk bider i det sure æble og går på afvænning i stedet for at betale for det næste fix, ved jeg ikke. Det må tiden vise.

Men vi kommer aldrig tilbage til de gamle dage hvor hele nationen kunne samle sig om en fodboldkamp. Hvis alle skal være med (og vil betale), skal prisen sættes så lavt at der ikke er indtægter nok. Det kritiske spørgsmål er om de sportinteresserede er så interesserede at de vil betale hvad det koster?

Som andre skriver i tråden er der nogen som vil give 800 kr for at høre en båndoptagelse af Britney. Der er sikkert også nogle som vil give 2000 kr for at se finalen i VM i fodbold på TV (eller 3000 kr hvis det er i 3D). Og hvis tilpas mange vil det, kommer det til at koste 2000-3000 kr...

Redigeret af JesperLund - 18-September-2010 kl. 20:03
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu