|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() |
Måske du vil have windows 7 på lige pludselig, og det spiller ikke optimalt med ATI kort, kun nvidia. Kører fint i XP.
Kunne jo være at du ville bruge din kasse til mediacenter og vil se HD kanaler, og her er no-go for ATI for tiden med mindre du ofrer noget processorkraft. Se indlægget som jeg referer til under Mediacentre.
Redigeret af rasmuzzen - 17-Februar-2010 kl. 09:17 |
|
![]() |
|
Jasper ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 155 |
![]() |
Ah ja der stod en del om ATI problemer kunne jeg se.
Det er som mediacenter pc skal fungere men havde egentlig ikke overvejet at smide tv ind i det men det kunne jo være en idé alligevel :-) Jeg har en stueantenne sat til mit tv og tv'et (et Panasonic plasma px70) har ikke mpeg4 så ingen HD kanaler til mig kun (DR1, DR2 & TV2), men det kunne jo fixes ved at bruge pc'en. |
|
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() |
Ja sådanne projekter udvikler sig. Og når du ikke har HD i tv'et er det jo oplagt, og man kan også se sine digitale billeder.
Hvis du bruger stueantenne kan jeg anbefale HVR 1300 og Team mediaportal, 1300 DVB T kortet de fåes i nakken for tiden. Set ned til 150-200 kr. i den blå. De modtager fint HD uden at være certificeret til det.
|
|
![]() |
|
Jasper ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 155 |
![]() |
Den første side jeg fik op i google svinede det hvr 1300 kort til :-)
Jeg er personligt blevet interesseret i Asus’ kombo udspil som kun koster ca. 400kr og som må ”nøjes” med at være MCE certificeret/approved what-ever. Dette kort har en fornuftig pris og kan umuligt fungere dårligere end det HVR-1300 kort jeg har testet. Jeg har kun pc'en og pt ingen kort - Hvis nu jeg skulle udbygge den til at kunne optage fjernsyn fra min stue antenne m.m. hvad skal jeg så investere i? Krav:
PS: Det ville jo være lækkert nok at få tv signalet ind via pc'en så jeg kan optage og se DR HD - ulempen er jo så at pc'en skal være tændt for at jeg kan se tv :-) |
|
|
![]() |
Et hvr 1300 kort er nok til at komme igang på, og jeg siger god for det, kører perfekt her både i linux og i XP, hvis ikke din antenne er 100 % så kan det gå galt. Der skal selvfølgelig også være en harddisk af en vis størrelse, en time tager ca. 1 GB, så kan du selv regne på det.
Download team mediaportal, det er gratis, men ikke fejlfrit, men til dit behov så lad være med at starte på test versionerne. Så har du en DVR kørende.
Jeg har ALDRIG haft problemer med HVR 1300 kortet, men har problemer med andre haupauge kort, men det er nu mest til DVB-S.
Brug nogle timer i dette forum, så finder du gode råd. Redigeret af rasmuzzen - 17-Februar-2010 kl. 09:59 |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Redigeret af MCenterFreak - 17-Februar-2010 kl. 10:05 |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Ser ikke ud til at et HVR 1300 er lav profil så spørgsmålet er om der er plads :-)
Det må jeg lige se på.
|
|
|
![]() |
Ok, kender ikke kabinettet, de maskiner jeg kender sidder der en raiser på. Kender ingen interne kort i lowprofile, så skal du over i noget USB, her skal du bruge forum, dem kender jeg ikke.
|
|
![]() |
|
![]() |
Som jeg lige husker det så skal det sidde på langs både grafikkort og et evt. tv kort. - så det kan godt være der er plads.
|
|
|
kbaggen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
![]() |
Hej Alle,
jeg sidder i samme situation og leder også efter et grafik-kort til htpc, der skal være low-profile, have 5.1 Surround lyd over HDMI, passivt kølet!
Da jeg også gerne vil have DR HD på sigt, er spørgsmålet om der er et alterativt til ATI 5450 og det eneste minus er manglende HD DR understøttelse pt. Som jeg har forstået det på denne tråd, kan DR HD dog stadig ses, hvis noget af hardware-dekoding-understøttelsen slås fra? Er det rigtigt forstået?
Så hvis man har en Core Duo 2 på 2.5@3Ghz bør det så være noget problem? indtil Microsucks og ATI løser problemet med driver eller hvad problemet nu er!
Når man læser på Anardtec eller Tomshardware, ja, så roser de både ATI 5450 og ATI 5570 som at være de bedste HTCP kort, og især i Low-profile form!
mvh, kluas Redigeret af kbaggen - 17-Februar-2010 kl. 15:36 |
|
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Ok... jeg har kørt Ati i 5 år nu på tvilvsom processor P4 3.0.
Jeg kører DR HD andre HD kanaler via yousee dvb-c og blu-ray uden probs.
Seneste Ati kort er HD5450, før det HD4550, før det HD2600, før det x1800 alle performede godt.
Min HTPC skal kun fodres med ATi...
Bonus er nu HD lyd i bitstream til min onkyo... yeah!
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |