|
|
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |
Jasper ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 155 |
![]() |
Jeg har slået det op på lenovo og der står at der i maskinen er disse stik:
Min maskine er en ThinkCentre M55 (type 8808) og så vidt jeg kan se på nettet har den disse porte:
Og det er det jeg er gået ud fra - men jeg synes bare ikke det passer med det jeg ser i maskinen, selvom der på det sorte står pci 1x - så jeg håber at der er nogen der kan genkende det ud fra billedet. |
|
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() |
Altså hvor svært kan det være at finde data der hedder PCI express x1.
Er en type der vil passe vil jeg tro (97%)
|
|
![]() |
|
Jasper ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 155 |
![]() |
yep yep og det er også ca. det kort jeg har bestilt - men det hjælper ikke på min forvirring.
Et PCI 1x kort har to ben og slottet dertil har selvfølgelig 2 huller - hvorfor har mit slot så 5 huller og hvad er de til ? |
|
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() |
Ja hvis det er et PCI Express X1 ´så vil det virke, det er de korte stik, ikke dem hvor der er printstik hele vejen hen af kortet, brug øjnene og logikken.
Det er vel både med HDMI og DVI du har bestilt, ellers skal du først konvertere DVI til HDMI og på nogle kort skal du så fører lyd ud fra det grønne stik bagpå over i TV et. Det undgår du med HDMI stikket, her overføres lyden med.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har stirret på mine slot's i pc'en og prøvet at regne den ud - men kan ikke (og er vist heller ikke den eneste der ikke kan).
Helt kort: Hvilke porte er det jeg har taget billeder af ? - og hvis den sorte er pci 1x som jeg tror hvorfor er der så 5 huller i og hvad er de "overskydende" 3 til. PS: Jeg skal splitte lyd ud til anlæg og billede til tv - så jeg kører det separat ud af pc'en.
|
|
|
![]() |
De andre huller er til pynt i dit tilfælde. Jeg gætter på, ikke for at være flabet, at du ikke har den store pc kendskab. Men hvis du gerne vil have overblik over de busser der er i stikkene så brug google. De billeder du har er af et fuldlængde stik, som jeg eks. kører med PCI expressx16. Alm. PCI i den hvide. Det er som regelt beskrevet i manualen over motherboardet hvor hvad sidder og hvad det er, bare ikke de der kina kontormodeller du sidder med, har selv nogle hundrede lenovo maskiner, ude mærkede pc'ere.
|
|
![]() |
|
![]() |
Har fundet ud af at det er et kombi slot - faktisk står det tydeligt ved siden af slottet (kan ses tydeligt på billedet) - men det har jeg ikke opdaget.
Det er et også et ADD2-R slot som vist er til grafkkort men ikke bruges så vidt jeg kan læse mig til. så ja lidt til pynt er det vist.
|
|
|
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
![]() |
Riser kortet kører på pci bus, Pgr. af båndbredde på pci-e x1 ,kan der konverteres ,til !! Ja pci ! at der også på indstik's flancen står dvi er ,at du kan sætte et dvi (digitalt) indstik's kort i og konvertere (jeg formoder der kun er analog udgang på det integrede grafik)! det er ikke proprietært men svært at opdrive .Og verificerede hd kort fra nvidia ,starter fra 8600, så se om ikke du kan køre det integrerede ,grafik ,det er en "arbejds station/klient pc" så derfor de begrænsede opraderings mulligheder.
|
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
|
![]() |
arbejds station/klient pc, det kaldes vel en kontor pc, i min verden (adm for ca. 800 pcere) er en "workstation" en kraftig pc, der kan udvides mere end disse skrivemaskiner.
MVH
|
|
![]() |
|
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
![]() |
![]() |
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |