|
pro tools |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
iceb ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-April-2011 Status: Offline Point: 27 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-August-2014 kl. 08:20 |
hej
Jeg vil gerne høre om man kan køre sin pro tools musik program uden den ekstra hardware fra pro tools eller skal man ud at købe både pro tools hardware og software for at komme igang ? Der er en prøveversion af dette pro tools program på deres hjemmeside så ville lige høre her inden jeg går igang med den. |
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej. Sådan har det været for tidligere versioner, men de nye versioner støtter også anden hardware.
Kan i øvrigt anbefale at du spørger om den slags på fx lydmaskinen.dk eller forum på 4sound.dk
Personligt vil jeg anbefale dig også at tjekke Studio One. Det er jeg selv ret glad for. |
|
![]() |
|
iceb ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-April-2011 Status: Offline Point: 27 |
ja har nu prøvet det og det virker meget godt ja. Hvad er det med deres mixer er der noget med den ikke er der i den gratis version jeg har hentet ? altså den mixer der også er i
cubase hvor du kan se alle de spor du har i din sang også kan du så skrue op og ned med faderne præcist som om det var en rigtig mixer men det er jo kun en softmixer hvor man på denne måde kan få overblik. Synes ikke jeg kan finde denne funktion også er der lige importering af mp3 lyder filer dem kan man heller ikke gøre med mindre man opgtraderer til pro versionen ja udover det virker det som en god alternativ løsning har mest selv brugt cubase har også testet cubase elements 7 i en prøve udgave på min mac og den kører meget godt der |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Hvad er det du skal bruge det til? Protools er et rigtigt redigeringsprogram til lyd. - Det er til gengæld ret så ubrugbart hvis man vil bruge det mere a la DJ-mix program. der er en del bedre løsninger (blandt andet fruityloops hed det i gamle dage, ved ikke om det stadig eksisterer)Ellers er der faktisk en del opensource løsninger som dog primært kører på linux platformen.
|
|
![]() |
|
ja jeg skal buge det til at lave musik med
sådan lagkage produktioner men det er underligt min kammerat har også mac og han har samme program også studio one og på hans mac der siger han der ikke kommer lyd ud og ja vi har begge 2 samme mac eneste forskel er han også har logic installere fra apple og har også nogle flere ram men vi har samme mac os den nyeste maverick 10..9 også har vi lige gennemgået og vi har indstillet det hele på samme måde både studio one og system indstillinger i mac så ved du hvordan han ikke kan få lyd på det når han godt kan få lyd i logic? vi har også prøvet release driver under indstillinger i studio men det virkede ikke vi har også begge to den samme gratis udgave af studio one programmet
|
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Jeg kender ikke til Studio One på mac.
Lav en bruger på lydmaskinen.dk og spørg der. Der vil du være langt bedre hjulpet.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |