Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
|
Sendt: 29-November-2009 kl. 22:10 |
kaizer skrev:
Jeg mener dog heller ikke han havde problemer med 4:3 på det forrige TV han havde, så problemet må ligge et sted i Sony'et. |
Jamen, har han da et problem med 4:3-udsendelser? Det har du ikke skrevet noget om tidligere i tråden.
|
 |
kaizer
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2370
|
Sendt: 30-November-2009 kl. 01:21 |
Allan Olesen skrev:
kaizer skrev:
Jeg mener dog heller ikke han havde problemer med 4:3 på det forrige TV han havde, så problemet må ligge et sted i Sony'et. |
Jamen, har han da et problem med 4:3-udsendelser? Det har du ikke skrevet noget om tidligere i tråden.
|
Jo, det har jeg.
kaizer skrev:
P.S. Et helt andet spørgsmål: Hvordan kan det være at TV'et ikke kan finde ud af at vise 4:3 udsendelse korrekt via HDMI? Så snart der kommer noget i 4:3 bliver billedet strukket så det fylder hele skærmen. Han har ikke mulighed for manuelt at vælge 4:3. Han har kun 3 valgmuligheder hvad angår billedformat, selv om manualen siger der er 5 muligheder. Så vidt jeg kan huske kan han kun vælge 4:3 hvis han ser via scart, og det mener jeg ikke kan være rigtigt. Hvorfor nøjes med en ringe billedkvalitet via scart, når man har HDMI?
|
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 30-November-2009 kl. 08:52 |
OK. Min fejl. Det havde jeg glemt, at du havde skrevet.
Kørte det gamle TV også via HDMI?
Jeg er overbevist om, at det må være boksens ansvar at tilpasse formatet, så 4:3 vises rigtigt på et 16:9-TV. Men nu har du snart gjort mig så nysgerrig, at jeg må låne sønnens Zaptor for at se, hvordan den opfører sig med vores TV.
|
 |
kaizer
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2370
|
Sendt: 30-November-2009 kl. 13:38 |
Allan Olesen skrev:
Kørte det gamle TV også via HDMI?
|
Det havde ingen HDMI indgange, så han brugte HDMI til DVI.
|
 |
Deaster
Bruger
Oprettet: 29-Maj-2006
Point: 150
|
Sendt: 26-December-2009 kl. 18:15 |
Jeg oplever samme problem på min fars Panasonic S10 og Canal Digital HD boks med harddisk, der er billedet også alt for bredt på en del af kanalerne, det virker ret så mystisk.
|
 |
Deaster
Bruger
Oprettet: 29-Maj-2006
Point: 150
|
Sendt: 26-December-2009 kl. 18:57 |
Nå nu fandt jeg løsningen, der er åbenbart også en zoom funktioen på selve Canal Digital boksen og den kan slået fra ved at trykke på Pil ned/On Demand knappen på fjernbetjeningen, fedt at der i manualen står at den funktion er slået fra ;-(
|
 |