recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem HDMI-Switching
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem HDMI-Switching

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tokri Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem HDMI-Switching
    Sendt: 17-Februar-2010 kl. 13:51

Jeg håber virkelig at der en aller anden, der kan hjælpe mig med mit problem.

Jeg modtager sattelit TV på en Samsung DSB h670n (Viasat).

Da jeg både har TV og projektor har jeg netop investeret i en HDMI-switchbox med 4 indgange og 2 udgange. Boxen virker bare ikke med Viasats HD- og TV1000 Filmkanaler. Satboxen kommer med en besked om at "kopisikring fejlede", hvis jeg holder mig til DR, TV2 o.lign. så er der ingen problemer.

Jeg tænker at jeg næppe kan være den eneste i Danmark med dette problem og at der måske er en, der kan et smart trick.

//Tomas

Redigeret af tokri - 18-Februar-2010 kl. 00:06
Til top
xozzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2010
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 19:09
jeg ved der er lignede problemer ved CD - noget med at deres HD-boks(uden Harddisk) på tv2 zulu og tv2 charlie ikke vil optage på disse 2 kanaler hvis man til slutter en optager. hverken tv2 eller CD ved hvorfor. 
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4944
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 22:28
Det kunne tyde på at boksen har nogle problemer med HDMI handshake og HDCP.
Du skal være sikker på at switchen har HDCP gennemførsel. Herefter skal du prøve at tilslutte ét tv eller en projektor af gangen og se om det virker. Nogle gange har boksene én styrende port og hvis du har tilsluttet nogen uden HDCP, så virker det heller ikke på resten af portene selvom enhederne er HDCP konpatible.

CD tænder for HDCP signalet på boksen og derfor kommer der ikke noget igennem hvis der er noget udstyr i kæden som ikke forstår HDCP.

Glemte lige at nævne at man nogle gange skal trykke på en reset knap på HDMI switchen, eller tage strømmen for herefter kun at sætte én enhed på og teste.

Redigeret af Cyberguyen - 17-Februar-2010 kl. 22:29
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af xozzi xozzi skrev:

jeg ved der er lignede problemer ved CD - noget med at deres HD-boks(uden Harddisk) på tv2 zulu og tv2 charlie ikke vil optage på disse 2 kanaler hvis man til slutter en optager. hverken tv2 eller CD ved hvorfor. 

Årsaken kan muligens være at TV2 Zulu og TV2 Charlie sender ut analog WSS i linje23.  I WSS ligger også informasjon om et program er kopibeskyttet eller ikke.  En feilkoding av WSS kan føre til at DVD recordere ikke kan utføre opptak.  En feiltolkning av WSS i DVD recorderen kan trolig også gi samme resultat.   WSS kan man ofte se på full HD TV'er dersom man slår av overscan og kjører med 1:1 pixelmapping.  Da ser det ut som en strekkode i første videolinje.

Til top
tokri Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 00:06
Jeg har prøvet at slukke og bytte om på kabler, det virker desværre ikke.
Switchboxen er HDCP-kompatibel og har indbygget forstærker med en båndbredde på 2.25 Gbps.
Fejlen opstår kun i forbindelse med Viasats kopibeskyttede programer f.eks. tv1000 kanaler, DRHD osv.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu