recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med 3D spil når PS3 kører igennem AVR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem med 3D spil når PS3 kører igennem AVR

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
S-Andersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S-Andersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med 3D spil når PS3 kører igennem AVR
    Sendt: 24-April-2012 kl. 11:31
Hej Alle

Jeg er relativt nyslået ps3 ejer og søger lidt oplysning. Mit setup består af følg: Samsung PS51D555 3D plasma tv, ps3 slim 320gb, Harman Kardon AVR 460. Jeg kan ikke få 3D delen i mine spil til at virke? Alle kabler er hdmi 1.4 standard og receiveren er hdmi 1.4a opdateret, samt den er sat til HDMI Bypass, altså så receiveren ikke gør noget ved videosignalet.
3D delen virker når jeg sætter min ps3 direkte i tv'et med HDMI, men ikke når den kører igennem receiveren? Er det et problem der kan løses, eller er jeg nød til at sætte den direkte til og så føre lyden over optisk kabel? Dette er bare lidt ærgerligt, da man jo så mister Dolby True HD og DTS HD-Master, ved afspilning af blu-ray.

Hjælp modtages gerne!
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 16:17
Det lyder nærmest som om din receiver ikke er HDMI 1.4-kompatibel. Min er nemlig ikke, og den opfører sig på samme måde...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
S-Andersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2012
Sted: København
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S-Andersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 17:32
Jeg fik løst problemet. Jeg skulle have ps3 og reciever til at lave nyt "handshake" ved at gendanne ps3 indstillingens efter jeg havde sat receiveren til bypass hdmi, så hvis der er andre der har samme problem, så kan det løses ved at gendanne ps3'ens indstillinger.
Til top
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2007
Sted: 2665
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér minusop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 17:44
..har løst problemet med en HDMI splitter. 

Så,
Når jeg ser/spiller 3D via PS3'eren, så kører jeg udenom receiver ind på HDMI2 på tv'et. Må så nøjes med 5.1 lyd via optisk. Når jeg spiller/ser film "almindeligt" kører jeg via receiver - med mulighed for 7.1 lyd.

Men ja - hver gang er jeg nødt til manuelt at ændre output fra PS3'eren ... men det er jo hurtigt gjort Smile
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu