recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med 802.11a
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med 802.11a

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Luckow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med 802.11a
    Sendt: 03-Februar-2008 kl. 08:33

Jeg har kørt et stykke tid med dette setup:

Værelse med 3Com switch, hvortil der er tilsluttet ZyXEL router (ikke trådløs) fra Fullrate, en trådløs D-Link DI-624 router (kører i AP mode) samt to PC'ere. I min stue har jeg så en trådløs ZyXEL G-570U (kører i Wireless Client mode) hvor der er tilsluttet en Dreambox sat reciever. Jeg har også en HTPC stående i stuen med et D-Link 802.11g netkort som kører trådløst mod min D-Link router. Det virker fint nok, man da mit setup kører 802.11g (2.4GHz), så er der lidt konflikt med mine trådløse AV sendere /modtagere som jo også kører 2.4GHz. Derfor har jeg nu skiftet min D-Link router ud med en ZyXEL P-335U router, så jeg kan køre 802.11a (5GHz) med min Dreambox. HTPC'en skal også skiftes om til 802.11a, men det har jeg ikke fået rodet med endnu.

Problemet er så nu, at jeg har problemer med at få hul igennem med disse to ZyXEL bokse når de kører i 802.11a mode, i 802.11g mode er der ingen problemer med dem. Jeg kan godt få forbindelse med dem, efter flere forsøg, men forbindelsen er sløv og ryger hurtigt igen. I 802.11a mode har jeg en signal styrke der siger ca. 56%, og i 802.11g mode ca. 61%.

Hvad kan der være galt, virker 802.11a kun over meget korte afstande, eller kan jeg have noget andet udstyr der også kører 5GHz??

Har bl.a. trådløs ringklokke, OBH vejrstation, trådløse alarm sensorer fra G4S og trådløs telefon, ved kke om noget af dette udstyr kører 5GHz?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu