recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med AC3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med AC3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
astina_dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med AC3
    Sendt: 22-Januar-2010 kl. 22:11
Jeg sidder her og er ved at rive håret ud af hovedbunden, har lige installeret min nye AsRock ION330HT efter at have et mediecenter der trængte til pension og jeg gerne ville have DVB-C tuner på.... men nok om det.

Mit problem er at jeg simpelthen ikke kan få dolby digital/AC3/DTS lyd ordentlig ud, den sender fint lyden over i min receiver, men vil jeg have surround så spiller kun højre og venstre front højtaler... dvs. stemmer, sub og baghøjtalere slet ikke spiller noget overhovedet... skifter jeg den til at modtage stereo virker det fint nok... har prøvet alt efterhånden syntes jeg, ffdshow codec, har så prøvet at installere AC3 som jeg brugte før, men det er blevet noget mere avanceret end mit gamle som er lavet og har virket siden 2005 eller sådan noget... nogle der ved hvad fejlen kan skyldes??

Jeg mangler et sted hvor jeg føler jeg kan fortælle den at den skal sende signalet over uden at røre ved det.. altså som RAW eller hvad det hedder da min receiver jo skal decode det?

Håber på hjælp så jeg kan få lidt nydelse ud af min nye lille boks :o)

God weekend!
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 23:06
Har lige prøvet at installere det der Shark Codec pack.. præcis samme problem... jeg havde samme problem på maskinen da jeg lagde WIN7 ind for et par uger siden har bare aldrig haft tid til at få det lavet, så min tanke er der må været noget i WIN7 der overrider uanset hvilket coded jeg installerer?!?! :o(

*EDIT*
Syntes nu jeg har googlet og googlet... jeg har nu efterhånden fundet MANGE tråde med præcis samme problem.. der kommer en masse forslag fra folk om at bruge det ene og det andet codec, men syntes jeg har prøvet min fair share, og resultatet er det samme hver gang, mit indtryk er at der er et eller andet i Windows 7 der overrider uanset codec installation så den slet ikke bruger det codec til AC3 lyden...

**EDIT 2**
Har nu prøvet at rode med alt i AC3 filteret... jeg tror slet ikke den bruger mit AC3 filter for ikonet kommer ikke frem nede i hjørnet... og uanset hvad jeg ændrer i det gør det ikke noget, selvom jeg slår pass through fra kommer det stadig derover.... så jeg vil antage der er noget i Windows der blocker det?!?

Der må være nogle der har startet alle de tråde (også fra denne side) der ved hvad løsningen var...

Redigeret af astina_dk - 23-Januar-2010 kl. 13:23
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 16:03
Problem solved... Fejl 40 :o/

Viser sig at forstærkeren var sat til noget mærkeligt, har sikkert været nytårsaften da vi holdte fest, for passer meget godt det har været galt siden da, anyways, alt er løst ved dette, så jeg kan bare konstatatere at har man problemer med AC3, så installer AC3 Filter Pass Through og evt. brug Graphedit til at kontrollere den bruger det rette codec så ved du fejlen ikke ligger på din PC :o)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu