recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med antenne signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med antenne signal

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jgjensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med antenne signal
    Sendt: 23-Februar-2009 kl. 15:31

Hej,

Skriver lige på vegne af mine forældre.

De har en PX80 + HD-boksen (uden hdd) og oplever ofte pixeleringer / udfald i billedet på forskellige kanaler....især Zulu og Charlie her den anden dag da jeg tjekkede det, men DR1 havde også lidt.

Hvad kan det være der er skyld i det ?? Er der en fejl på HD-boksen eller er deres signal for dårligt (bor i Esbjerg) ?

Endvidere er lyden på TV2 via HD-boksen meget lav som den eneste kanal af alle...?? Nogen der ved hvorfor ?

På forhånd tak for svar !

Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
D-Link DHP-P307AV Homeplug
Wii
iPhone 4
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 18:47

 

 Det kan skyldes problemer med boxen, og dem er der en del af, som også bekendt her på forummet. Det kan også skyldes, at det leverede signal ikke er godt nok, eller at kablerne/forbindelserne ikke er gode nok.

 Lyd på TV2 er AC3, på de øvrige kanaler er det PCM.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jgjensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 376
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 20:02

Tak for svaret....er der en måde man kan tjekke på om signalet er godt nok?? Jeg tænker på at få lokaliseret fejlen så vi kan komme videre med om maskinen skal repareres eller om det er det dårlige signal man nok ikke kan gøre så meget ved?

Kan man ændre på lydopsætningen på TV2 kanalen så, eller er der ikke noget at gøre ved det ??

Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng
Philips DVD-R 5570H/58
Samsung HD-boks
Freecom 2 TB NAS
Buffalo 500 GB NAS
Denon AVR 800 amp
WD TV Live
D-Link DHP-P307AV Homeplug
Wii
iPhone 4
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2009 kl. 20:16

 

 Det er kun en teknikker der kan undersøge om signalet er tilstrækkeligt. Er kabel og forbindelser/stik i orden.? Ved ikke lige hvordan det er med lyden på en Samsung box, fik aldrig købt en, og da jeg læste om de problemer der er/kan være med dem er jeg glad for at jeg ikke gjorde.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu