|
Problem med CI modul og Terratec H7 |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
andersp2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Juli-2012 kl. 10:29 |
|
Jeg har et problem med min Terratec H7 og CI modul, der består i at programmerne jeg bruger ikke kan se der er et CI modul sat i. Dermed kan jeg ikke se de koede kanaler fra Boxer.
Har uden helt forsøgt at uninstaller alle de programmer jeg bruger til min H7 og onstallere det hele igen uden resultat samt prøvet flere forskellige drivere. Spørgsmålet er om CI slottet i min H7 kan være defekt siden der ikke registeres der er et modul sat i. Regner på at senere tidspukt at prøve det på min stationære pc med et stofa cammodul her i løbet af ferien. Noget der har et bud hvad der være galt? Da min H7 er købt i Tyskland ville det vær lidt halvdyrt at sende den til raperation, men det kan blive enden på det. Det anvendes primært på en Acerbærbar med Windows vista home premium med Ubuntu 11.10 som ekstra OS Hauppuge hvr1400 express card som tvkort 2 Anvender 2 stk neotion CI moduler, det har før virket med disse.
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvilken software benytter du, og har du prøvet DVBViewer?
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
andersp2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
|
Ja, jeg bruger fortrinsvis DVBViewer og har i perioder haft Terratec home cinema inde, men det kører dog ikke særlig godt. Der udover her jeg også brugt Mediaportal og Fortherecord samt Progdvb Så der er prøvet lidt af hvert. Ved ikke om der er Homecinema der har lavet ravase i det og bliver nødvendig at formatere også installere windows på ny. |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
|
Prøv at sende en p.m. til Mcenterfreak. Efter min mening er han en af dem der ved mest om DVBViewer her i forummet, og han har selv en opsætning med CA modul.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
|
Jeg har fornylig bøvlet på Win7 og DVBViewer med et ældre Technotrend C1500 med Viacces CAM, hvor CAM ikke havde været brugt siden YouSee frigav de digitale kanaler.
Det virkede OK på et par XP maskiner, men ikke på 2 maskiner med Win7 - 32 bit.
Tricket var at der under DVBViewer installation skulle sættes et flueben under noget med "support for Technotrend CI/Remote card" (så vidt jeg husker), så kom det til at virke med Win7.
Men med XP var det ikke nødvendigt
![]() Husker ikke om der findes tilsvarende rubrik for Terratec?
Mvh JørgenT
|
||
![]() |
||
|
Så jeg næsten fået løst problemet. Kan ikke om der specille indstillinger for Terratec under installetion af dvbviewer. |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
At afinstallere og installere er noget af det værste for en Win maskine
Mit råd: Installer en win 7, 32 bit fra bunden Installer alle updates (bliv ved med at søge, det kan godt være den siger alt er opdateret, og så søger du, så kommer der 30 mere) Installer INGEN Codecs etc. Installer seneste GFX drivere Installer Drivere til dit tuner kort (husk det skal være BDA drivere) Installer DVBViewer P.S. Jeg er ikke Boxer kunde, så jeg ved ikke hvordan det skal konfigureres, troede faktisk ikke de det var muligt
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
|
Det er det p.t. heller ikke med deres DVB-T2 kanaler, som kræver CI+.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |