|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() Sendt: 05-Juli-2010 kl. 08:43 |
Hej.
Jeg oplever meget svingende modtage kvalitet i mit sommerhus på Lolland. Lige fra 98 % signal kvalitet til intet.
Det er specielt mux 1 på kanal 58 fra Vordingborg. Antennen er en Triax UFO. De Tyske kanaler går fint ind.
Har hørt om andre der også oplever svingende modtagekvalitet på lolland.
Hører gerne om jeres erfaringer og hvad der kan gøres for at forbedre modtage kvaliteten.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Nakskov er den nærmeste sender, ikke så kraftig som Vordingborg, men sikkert bedre for dig at modtage derfra.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
Først og fremmest lyder det da genialt at du kan modtage tyskland på en Triax ufo på Lolland. Det er mig bekendt en lille fætter, som ikke engang er retningsbestemt.
Kan du se på hvilke kanaler eller hvorfra du modtager Tyskland ? Kiel/Lübeck ? Kiel skulle sende på kanal 57 og Lübeck på kanal 59. Altså på hver side af din MUX1. Jeg ved ikke om det kan give problemer, men normalt placerer man vist ikke sine MUX så tæt. /B |
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
Signalerne går uhindret over vand, og en UFO-antenne er velegnet på en båd, da den ikke er retningsbestemt. Men på landjorden er en UFO-antenne ofte ikke tilstrækkelig.
En retningsbestemt traditionel UHF-antenne kan være løsningen. På østlige del af Lolland er Vordingborg-senderen bedst. Ellers Nakskov-senderen. |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
Ophørt ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 13-Marts-2008 Sted: Nord Falster Status: Offline Point: 1196 |
![]() |
Som campist må jeg sige at ufoantenner er man nå til at dreje i retning signalet kommer fra. nok siger de, at man ikke behøver. men ting er teori en anden ting er praksis
|
|
![]() |
|
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
![]() |
Hvor på Lolland ligger sommerhuset ??
Selv om UFOen ikke er retningsbestemt, kunne du prøve at dreje den 45 grader.
Lynge
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() |
Tak for alle svar.
Jeg vil i første omgang prøve at dreje antennen.
Hvilken kanal sender Nakskov på?
Har prøvet at kigge hos Digi-tv og DR.
Der kan jeg ikke finde frekvens/kanal for Nakskov.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der er kun en Frekvens for MUX1 for Sjælland og Øerne. (SFN), og ligeledes en frekvens for de øvrige MUX for Sjælland og Ørene samt Hovedstaden.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
Frekvenserne er som Radiomanden siger. Men i øvrigt har du her frekvensoversigten.
|
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
![]() |
Takker.
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |