recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med DVI-HDMI kabel til LCD TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med DVI-HDMI kabel til LCD TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
freejak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med DVI-HDMI kabel til LCD TV
    Sendt: 23-Februar-2007 kl. 20:39

Hej, jeg er ny her i forummet.

Jeg har brug for lidt hjælp / gode råd. Jeg har erhvervet mig det kendte Philips 37PF9731D TV og jeg forsøger lige nu at få outputtet fra min PC over til TV'et. Det går ikke så godt. Jeg bruger et dvi til hdmi kabel af lidt bedre kvalitet, men uanset hvad jeg gør, så er billedet komplet ude af synk (Billedet ruller lidt skævt over skærmen) og farverne er helt hen i vejret (lidt over i kontrast farver). Jeg har prøvet begge HDMI indgange på TV'et og opsat dem som "PC". Jeg kan se at signalet fra PC'en er 60 Hz, som når jeg har min LCD monitor på. Uanset hvilken opløsning jeg sætter, så er resultatet det samme.

Er der nogen som har en idé om hvad der kan være galt her?

Jeg er absolut ikke PC mongol, men jeg har ingen erfaring med HTPC'er, Media Center software, hardware og drivere i relation til emnet.
Kablet er 5 meter langt. Mit grafikkort er et XFX 8800 GTX kort med dual dvi output. Jeg kører med seneste GeForce driver fra nVidia 97.92. Jeg har ikke prøvet efter opdatering af TV firmware 0.87.0.0 - kun med den forrige firmware.

Håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej.

Til top
bims Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 21:01

Hej

I forummet for Tv apparater, er der vist et par tråde som omhandler fejl på philips 9731D, måske kan du finde årsagen her.

bim

Til top
freejak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2007 kl. 16:34

Hej, jeg prøver lige igen.

Er der nogen som faktisk har et Philips 37PF9731D TV, som har prøvet at sætte det på deres PC med et DVI-HDMI kabel - med success (eller ej).

Jeg kan ikke se at der skulle være nogen fejlrapporter på DVI-HDMI forbindelse problemer på dette TV.

Jeg har lige forsøgt mig med et analog vga kabel. Det kom billede på, men det er meget mørk syntes jeg. Iøvrigt kunne jeg kun gå op til 1024x768 i opløsning.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2007 kl. 17:24

TV'et understøtter kun 1024x768 over VGA

Over DVI/HDMI understøttes 720p (1280x720) eller 1080i (1920x1080) - opdateringsfrekvens 50 eller 60 HZ

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Tue73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-September-2006
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2007 kl. 03:22

du skal ind i nvida control center og aktivere det..

du ved nvida driver download,, install det,, gå ind i opsætningen

Tue Jakobsen
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2007 kl. 10:29
Som Tue73 er inde på, har du muligvis ikke sat dit kort rigtigt op i Nvidia indstillingerne. Det kunne være det, kan ikke forestille mig at det skulle være dit kort, selv om problemer af denne art tit skyldes et dårligt grafikkort (lige på dette punkt) og ikke kablet.

Man går helt ind i Nvidia indstillinger via advanced,  og finder Nvidia display control, sørger for at fjernsynet er tændt og bruger indstillingen "clone", vælger TVet og sætter det op. 1280*720. Det skal virke, hvis ellers alt er normalt. (bruger engelsk version) Derfra kan man så forsøge med andre måder at gøre det på, eventuelt.

DMI/Hdmi kabel  fra PC er da særdeles godt når det virker. Det er at gnide salt i såret, hvis jeg siger at det virker prefekt for mig, men jeg har ikke Philips. Men tror ikke at det er dit fjersyn. De problemer der er med nogle philips fladskærme har da ikke været af den art.

Håber det må lykkes for dig.

Ken_T

Til top
freejak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 23:23

Tak for svarene, desværre har det ikke hjulpet mig endnu.

Jeg savner stadig én (eller flere) personer som har dette TV og har prøvet med HDMI kabel fra deres PC - virker det? Hvis ja, hvad software bruger i på PC'en - nVidia drivere alene eller er der noget mere jeg skal have fat på?

Der må da bare være én som har prøvet, med alle de mennesker der har købt et Philips 37PF9731D. Hjælp!

/freejak

Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 12:02

Muligvis er du ude i det samme som jeg har været?
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15710& KW=42pf9831d

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu