recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med DVI->HDMI-adapter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med DVI->HDMI-adapter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med DVI->HDMI-adapter
    Sendt: 20-November-2009 kl. 01:12
Hej
Jeg har lige fået mig et Panasonic TX-P37X10Y. Jeg vil gerne sætte min computer til TV'et, men den jeg har nu er en lidt ældre sag, og har kun DVI og D-SUB udgange på grafikkortet. Jeg købte derfor en DVI->HDMI-adapter og et 10m HDMI-kabel:

High grade 1.3 hvidt HDMI kabel - 10 m
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_kabler/high_grade_13_hvidt_hdmi_kabel_10_m_2795_da.html
Adapterstik DVI-D han / HDMI hun
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_adapter/adapterstik_dvid_han_hdmi_hun_504_da.html

Jeg har modtaget tingene i dag, og pakker straks kablet og adapter ud og sætter det til. Mit grafikkort kan genkende at der sidder et "Panasonic TV" i den anden ende, men uanset hvordan jeg vender og drejer det kan jeg bare ikke tvinge noget billede frem på TV'et. Jeg begynder derfor at skule lidt ondt til stikket. Min PC-skærm har heldigvis også HDMI-in, så jeg prøver at sætte HDMI-stikket fra min computers DVI-port til min PC-skærm i stedet. Til at starte ser det fint ud, men jeg ser dog ret hurtigt efter at der er mange små artifacts på enkelte pixels, hvor nogen blinker grønt i stedet for at holde den sorte farve. Efter et par minutter bliver skærmen også underligt grå og viser mange underlige farver, for til sidst at gå i sort. Jeg gruer derfor for om jeg har fået bestilt HDMI-kablet for langt selvom det lover at "1 meter til 10 meter understøtter op til 1080p.". En af mine venner har dog en laptop med HDMI-udgang, og jeg hiver derfor HDMI-stikket samt adapter ud af min PC, og sætter HDMI-stikket mellem hans laptop og mit TV. Her er ingen problemer, og han får vist et flot billede på mit TV fra hans laptop. Jeg retter derfor min vrede mod adapteren. Jeg skal alligevel investere i en ny PC til januar, som stensikkert har HDMI-port til mit TV - men der er jo længe til når man godt vil have lidt HD-action på ens nye TV. Spørgsmålet er om man kan konkludere at adapteren er defekt, og sende den tilbage til av-cables? Eller er det for meget at forvente at en adapter til 50kr kan klare 10m HDMI-kabel bag sig? Hvis man i øvrigt skal være lidt pernitten ligner min adapter heller ikke den på billedet på av-cables produkt-side. Jeg er dog ligeglad, jeg havde bare forventet at det ville virke :(

Redigeret af bjrn_dk - 20-November-2009 kl. 01:16
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu