recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med Flash i Firefox Browser på Panasonic.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem med Flash i Firefox Browser på Panasonic.

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4749
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Du kunne også bare sætte en antenne på og optage tv avisen på usb og efterfølgende se den når du har tid.

Hej.

Problemet ved at slutte en antenne til er, at TV'et skal bruges i vores ferielejlighed og at antenneforeningen vil have 250 kr hver gang de slutter antennen til eller fra. Så enten skal vi betaler for dobbelt så meget af hvad vi bruger, eller også skal vi betale 500 eller 1000 kr extra for en eller to gange til/fra om året.

Jeg bruger allerede Jeppo's DR Downloader. Og har checket at CXC 725 kan afspille ts filerne i CD Cardreaderen. Måske skulle jeg kigge på noget trådløs overførsel fra PC'en og til TV'et. Hedder det DNLA?

Men kan CromeCast ikke det samme?

Jeg har nu fundet denne information på Panasonic hjemmeside:

'Kan jeg streame film og videoer i internetbrowseren?

Internetbrowseren understøtter ikke Adobe Flashplayer og kan derfor ikke vise tjenester som f.eks. streaming og videoer, hvis de er Adobe Flash-baseret.  Der er ingen aktuelle planer om at opgradere browserens kompatibilitet.
'
Fra:

http://dan.faq.panasonic.com/app/answers/detail/a_id/28072/kw/flash%20player/p/1614

Men der står ikke noget om hvilke modeller det gælder for.

Det der nok skuffer mig, er at det også gælder for Panasonics nye Ultra HD smart TV med FireFox.

Som så vidt jeg kan se, bygger på en browser version 33 og 34. Det var langt tid siden jeg brugte dem.

Er der nogle der ved, om Panasonic har meldt noget ud om kommende opdateringer og om hvor længe de vil supportere 2015 modellerne. For ellers er jeg bange for, at FireFox i Panasonic bliver et flop.

Hilsen Carsten.

Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 08:46
Jeg tror ikke der mange tv der har en Adobe Flashplayer - så den måde du vil bruge dit tv på - er ved at bruge de app der er til dit tv eller en box, stick, tablet, chromcast,PC osv
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 08:53

Når nu der siges,, tilslut en antenne, så er det det der menes, og ikke Kabel TV, med en antenne kan der jo ses Mux 1 og 2. Omkostning.? Antennens pris.
Hvor længe et TV supporternes.? tja et par år højest, de skal jo fortsat kunne sælge nye, og ikke bare opgradere gamle modeller.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 09:18

Hej.

Nej, jeg er stadig ikke meget for at tilslutte en antenne. Hvis vi skal have en antenne skal den være udendørs. Og jeg har ikke rigtig lyst til at tage kampen for at kunne få en antenne, kun for at se DR.

Jeg vil så nok hellere have en parabol. Og den kamp mener jeg der er større chance for at vinde. Der er argumenterne bedre. Så det kan godt ske, at jeg vil prøve det på et eller andet tidspunkt, Men det skal være i en periode når jeg bor der i flere uger.

Hilsen Carsten.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 09:29

Normalt når der tales om antenne, så er det klart at foretrække en udendørs, men til dit nuværende behov, kan en indendørs nok gøre det, og med en minimal udgift, det vil også løse dit problem, indtil der kommer en mere permanent løsning.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 10:22

PS: Jeg glemte lige at skrive, at du sagde du kunne Streame DR til TV med 1,8Mbit/sec, hvilket jo ikke er meget. Har ikke på et UHD TV set på en så lav bitrate, men kønt kan det ikke være. Med en antenne får du DR1 og 3 i 7-8 Mbit/sec og de øvrige i omkring 5 MBit/sec, så det vil spare dig for en ren elendighed til noget man kan tåle at se på, i sidste ende er valget dog dit, men helt ærligt få dog det bedst mulige ud af det.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 11:00

Hej.

@Niller55. Jeg har KODI Installeret på min Android tablet.

@Radiomanden. Jeg har checket DR's dæknings kort for indendørs modtagelse. I følge kortet er det absolut ikke muligt.

Men ellers tænker jeg på hvad for en løsning der er mest Familie Venlig, hvis vi skulle finde på at låne lejligheden ud til min søster på 61 eller andet familie.

Findes der en løsning andre kan finde ud af at bruge uden at JEG er der.

Vil de kunne leve med en ChromeCast som betjenes via en smart phone.

Eller skal jeg evt låne dem en Android Tablet med HDMI Udgang og DR TV App sammen med nøglerne.

Men ellers har jeg lige prøvet TV2 Play via ChromeCast. Min Asus router viser 639,37 KB/s ( husk at det er i bytes ).

Hilsen Carsten.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 11:22

Hvis du holder fast i det du har gang i, så må du hellere lære de øvrige brugere hvordan det fungerer, for i almindelighed vil jeg ikke kalde det for brugervenligt, og slet ikke hvis det er personer som ikke er vandt til den slags.
Under 1 Mbit/sec for TV2 Play.?? føj for pokker, og så på et UHD TV.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Under 1 Mbit/sec for TV2 Play.?? føj for pokker 

Hej.

Net det er i Bytes, så det skal ganges med 8. Så den rigtige måling er 5115 Kb/s.

/Carsten
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu