recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med FloppyDTV DVB-T og S3 standy
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med FloppyDTV DVB-T og S3 standy

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
langben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2009
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med FloppyDTV DVB-T og S3 standy
    Sendt: 28-August-2009 kl. 19:24
Jeg har erhvervet mig et floppydtv dvb-t kort, som fungerer rigtigt godt sammen med Mediaportal pånær efter resume fra S3 standby.

I ca. 1 ud af 3 tilfælde mistes TV-signalet simpelthen efter resume. Det er frontend uafhængtigt, idet jeg har testet med både mp og Vista mce. Det er ikke et spørgsmål om at kortet initialiseres for sent i forhold til tvservice i mediaportal, som det kan ske med usb tunere, i det restart af service ej hjælper. Kortet detekteres korrekt, men "formidler" intet signal.

Alm. genstart hjælper ikke, kun hvis jeg helt afbryder strømmen nogle sekunder til PSU og derefter starter er alt i orden igen.

Det skal siges at jeg også bruger et FloppyDTV DVB-S kort som fungerer upåklageligt hver gang - også når DVB-T kortet driller. De to kort er forbundet i serie med DVB-T kortet "tættest" på firewire-porten på mb. Kører med nyeste firmware og har prøvet med seneste drivere - også beta.

Det er naturligvis helt uholdbart at man ikke kan være sikker på at scheduled recordings bliver til noget, når HTPC planlagt resumer fra S3.

Nogle der har nogle gode ideer til hvad jeg ellers kan prøve?

Redigeret af langben - 28-August-2009 kl. 19:27
Til top
langben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2009
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 19:47
Det er efter alt at dømme et problem med visse strømforsyninger og s2-kortene - som dvb-t kortet jo sad i serie med.

Et modificeret strømkabel (i form af en kapacitor) skulle muligvis løse problemet. Så nu har jeg bedt om sådan et fra DigitalEverywhere!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu