|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Jacob P ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 181 |
![]() Sendt: 17-Juli-2008 kl. 19:10 |
|
Jeg har købt nogle DiSEqC hos en online forhandler i Schweiz. Første problem: Jeg bestilte nogle forkerte første gang og dem har jeg sendt retur efter aftale men har ikke fået mine penge retur. Andet problem: Bestilte så de rigtige men har så fået leveret nogle forkerte og siden jeg oplyste forhandleren om det har jeg intet hørt. Har prøvet på 2 mail adresser, og en online kontakt formular, har også prøvet at ringe men kommer ikke igennem ved ikke om der er optaget får godt nok fat i svareren uden for åbningstid. Hvad kan man gøre? Forbrugereuropa kan heller ikke hjælpe. |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Eftersom du næppe har lyst til at køre en retssag i Schweiz, kan du ikke gøre noget. Når varen er leveret, er der ikke mulighed for at gøre indsigelse mod kreditkort transaktionen.
|
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
|
Enig, men forbrugeren har ikke fået leveret den bestilte ydelse, hvorfor der stadig må kunne gøres indsigelser mod transaktionen. Forbrugerombudsmandens retningslinjer punkt 5: Gør kortindehaveren gældende, [...] c) at den bestilte ydelse ikke er leveret [...] skal kortudstederen stille opkrævningen i bero, mens indsigelsens rigtighed undersøges. Kan indsigelsen ikke umiddelbart tilbagevises som uberettiget, må kortudstederen alene opkræve det beløb, som kortindehaveren kan vedkende sig. Er kortindehaveren allerede blevet debiteret for transaktionen, skal det omtvistede beløb straks tilbageføres til kortindehaveren. Jeg ville i hvert fald kontakte min bank. |
||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
||
![]() |
||
Jacob P ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 181 |
![]() |
|
Tak Sandal det var lige det mine overvejelser gik på har jo ikke fået det jeg bestilte men kunne ikke finde teksten. Ringer til banken i morgen kan se beløbet ikke er trukket endnu selv om jeg modtog varende 10/7. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Sandal kan du give et link til din tekst det er meget rat at have. |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Der er et par sager fra Pengeinstitutankenævnet om dette. Så vidt jeg husker skal der vist være tale om en betydelig forskel mellem den bestilte ydelse og den leverede ydelse (eksemplet jeg husker var memorycard, bestilt til 2 GB leveret som 64 MB eller noget i den stil; tydeligvis svindel fra forhandleren). Hvis der blot er tale om en mindre forskel, tvivler jeg på at man vil statuere manglende levering, men blot mangelfuld levering. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Det er ikke korrekt Jesper. Hvis den leveret vare afviger fra det som står skrevet på fakturaen, så kan man gøre indsigelse. Der er mig bekendt ingen grænser for, hvor meget eller lidt der skal afviges. Det er ganske pricipielt ikke den korrekte vare. |
||
![]() |
||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
|
|
||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
||
![]() |
||
viol8r ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 277 |
![]() |
|
Tillægsspørgsmål.
Hvad hvis betaling er foregået med kredit-/betalingskort, men via et mellemled som f.eks. Paypal? Er regler omkring "fjernsalg og brug af betalingskort" så stadig gældende? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Der er flere afgørelser fra pengeinstitutankenævnet, der fastslår, at reglerne tillige finde anvendelse, selvom Paypal er brugt som mellemled: Afgørelsen 325/2005 har været prøvet ved domstolene, der også gav forbrugeren medhold. Redigeret af Sandal - 19-Juli-2008 kl. 21:07 |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
|
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Dokumentation, please. |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |