recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med genaktivering af MitID
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem med genaktivering af MitID

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2022 kl. 07:38
[QUOTE=Erik K]Hvis du har MitID-appen på en anden enhed - f.eks. en tablet, eller hvis du har en kodeviser, så kan du aktivere appen på telefonen ved at gå ind på mitid.dk på en PC - logge på og aktivere og deaktivere alt efter behov.

Dette er grunden til, at jeg absolut vil anbefale at have mindst to muligheder aktiveret, som f.eks. telefon + tablet og/eller kodeviser.
På den måde bliver man ikke udelukket fra selv at redde en sådan situation.
[/QUOTE

Helt enig Erik. Jeg har også sørget for at have en reserveenhed, en Tablet, der fungerede med MitID. 

Jeg mistede MitID, da jeg nulstillede mobilen. Jeg brugte derefter meget tid i forsøget på at genskabe det. Også eksperter blev tilknyttet. Uden held. 
Efter lang tid skabte man heldigvis en ny menu, hvor MitID kunne genskabes uden kode, men ved brug af NemID og pas. 
Det er denne fremgangsmåde, som jeg skriver om. 
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Camol Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-November-2022
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Camol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2022 kl. 14:46
Hvordan gik det for dig? Har samme problem på Samsung Note 10., min Oneplus 7T fungerer endelig, det tog lidt tid, reinstallerede Android manuelt til Android 12 og så røg MidId selvfølgelig og kørte mig i ring da jeg ville lægge den på igen.

Jeg kan ikke se hvordan man kan logge ind med NEMID som det foreslås. 

Heller ikke fra deres hjemmeside, og app'en fryser konstant også efter genstarter og geninstallering. 


Redigeret af Camol - 22-November-2022 kl. 14:47
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2022 kl. 15:46
NemID er jo død og kan ikke anvendes længere.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Camol Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-November-2022
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Camol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2022 kl. 15:48
Helt død er den ikke, kan jo bruges. Men ikke hertil. 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2022 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af Camol Camol skrev:

Hvordan gik det for dig? ...
Jeg var en af de tidlige brugere af MitID, så da jeg i december 2021 skiftede Iphone til en nyere model var det nemt at kopiere gammel tlf til ny ved at lægge dem ved siden af hinanden. Men MitID kunne jeg ikke får til at virke, så måtte en tur omkring Borgerservice. De havde heller ikke prøvet det før, men ved fælles hjælp og diverse "huske" ting i min ID profil lykkedes det. LOL
Så prøv evt. den vej. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Camol Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-November-2022
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Camol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2022 kl. 17:08
Jeps, tak, har overvejet det - jeg får en kodeviser en af dagene og har én mobil hvor det virker - men ja, jeg gør det på et tidspunkt men lige nu er der meget lang ventetid
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2022 kl. 17:28
Vær lige opmærksom på, at MitID appen kun kan være aktiveret på max 3 enheder. En geninstallation kan ikke gennemføres med aktivering, hvis de 3 er overskredet.

Hver aktivering tæller som en enhed også hvis det sker på samme telefon/tablet.

Når nu du har en mobil, hvor Mitid virker, så brug en PC og gå ind på mitid.dk, der kan du se, hvor mange enheder appen har registreret.
Du kan fjerne de enheder, der ikke er aktuelle og du kan aktivere en Mitid-app på den enhed, hvor du gerne vil have den.
Samme sted kan du også aktivere din kodeviser, når du får den.



Redigeret af Erik K - 22-November-2022 kl. 17:32
Til top
Camol Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-November-2022
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Camol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2022 kl. 17:44
Rigtigt godt råd! Jeg lagde mærke til, at den havde registreret 3 enheder da jeg ville lægge MitId på Oneplus 7T'eren - så jeg måtte slette dem som noget af det første på hjemmesiden efter at have forsøgt nogle gange, så vidt jeg kunne se var det registreret som en app på en enhed fra de tidligere nu slettede Androidinstallationer... 👀 De bliver altså ikke automatisk registreret som slettede / det tjekkes ikke om man nu også har 3 nuværende fungerende udgaver af MitId

Redigeret af Camol - 22-November-2022 kl. 17:45
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu