Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
larsen_mgeic
Guld medlem
Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
|
Emne: Problem med Harmony One og LG50 PX950N Sendt: 31-Marts-2011 kl. 20:30 |
Er den glade ejer af dette tv, men har et problem når jeg anvender min Harmony One til den.
Når jeg starter tvet sender fjernbetjeningen et signal ud om at tvet skal stå på indgangen "tv". Det er der for så vidt ikke noget i vejen med, lige på nær når tænder tvet. Når man trykker på indgangen tv så skifter tvet nemlig mellem Digital tv, radio og almindelig tv.. Jeg kan ikke slå denne funktion fra, da det så vil give problemer hvis jeg har set film, og gerne vil tilbage fra hdmi indgangen til tv..
Jeg har kigget i manualen og forsøgt mig frem, uden held til at kunne slå radio og det almindelig tv signal fra. Forstår sku ikke hvorfor det overhovedet er der :D
Så jeg vil være glad hvis nogen har løsningen på dette ret så irriterende problem?
|
|
 |
Maggerholm
Guld medlem
Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
|
Sendt: 31-Marts-2011 kl. 20:46 |
larsen_mgeic skrev:
Er den glade ejer af dette tv, men har et problem når jeg anvender min Harmony One til den.
Når jeg starter tvet sender fjernbetjeningen et signal ud om at tvet skal stå på indgangen "tv". Det er der for så vidt ikke noget i vejen med, lige på nær når tænder tvet. Når man trykker på indgangen tv så skifter tvet nemlig mellem Digital tv, radio og almindelig tv.. Jeg kan ikke slå denne funktion fra, da det så vil give problemer hvis jeg har set film, og gerne vil tilbage fra hdmi indgangen til tv..
Jeg har kigget i manualen og forsøgt mig frem, uden held til at kunne slå radio og det almindelig tv signal fra. Forstår sku ikke hvorfor det overhovedet er der :D
Så jeg vil være glad hvis nogen har løsningen på dette ret så irriterende problem? | Som jeg forstår det, så er problemet, at knappen "tv" cykler imellem 3 forskellige tilstande. Første tryk giver Digital tv, men yderligere tryk giver analog tv og dernæst radio (eller lignende). Din opstarstsekvens indeholder et tryk på "tv" som korrekt nok har den ønskede effekt, hvis du sidst tv'et var tændt har efterladt den på alt andet end "tv". Dermed skifter den til Digitalt tv, og alt er godt. Hvis du istedet allerede sidst tv'et var tændt stod på Digitalt tv, så medfører det nu at den skifter videre i sekvensen til noget du ikke ønsker. En mulig workaround til dette er, at du i opstartssekvensen til aktiviteten "tv" indlægger et tryk over på fx HDMI inden beskeden om at skifte til "tv". Ikke fordi du vil ende på HDMI, men fordi du vil sikre, at tv'et ikke allerede står på "tv", når "tv kommandoen" sendes. Der skal eventuelt eksperimenteres med at indlægge forsinkelser, da det ikke er sikkert at disse skift frem og tilbage kan udføres umiddelbart efter hinanden. Mvh Michael
Redigeret af Maggerholm - 31-Marts-2011 kl. 20:47
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
 |
larsen_mgeic
Guld medlem
|
Sendt: 31-Marts-2011 kl. 21:51 |
Problemet er korrekt forstået :) Så det er perfekt. Du beskriver det bare lidt bedre.
Jeg vil prøve at se om det kan være løsningen, selv om jeg umiddelbart tvivler på det. Den er desværre en lille smule langsom (ikke meget) til at skifte mellem kanalerne, så jeg er bange for at forsinkelse skal være ret stor. Så måske vil det virke fjollet. Men på den anden side så fungere det heller ikke helt som det er nu.
Men tak for input :)
|
|
 |
Maggerholm
Guld medlem
|
Sendt: 01-April-2011 kl. 09:02 |
larsen_mgeic skrev:
Problemet er korrekt forstået :) Så det er perfekt. Du beskriver det bare lidt bedre.
Jeg vil prøve at se om det kan være løsningen, selv om jeg umiddelbart tvivler på det. Den er desværre en lille smule langsom (ikke meget) til at skifte mellem kanalerne, så jeg er bange for at forsinkelse skal være ret stor. Så måske vil det virke fjollet. Men på den anden side så fungere det heller ikke helt som det er nu.
Men tak for input :)
|
Ellers kunne man måske vende problematikken om, så man indlagde et stift til "tv" på alle andre aktiviterer i sluksekvensen.
Og så helt udelade at sende "tv kommandoen" ved opstart af "tv kigning", da den jo ikke er nødvendig.
Dermed flytter du et "signalskift", som kan give ventetid, til at foretages når du slukker, hvor ventetiden ikke er generende.
Med Harmony Remotes kan man gøre praktisk talt alt, man skal bare lige få ideen til, hvordan nogle af problemstillingerne takles. 
Mvh Michael
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
 |
larsen_mgeic
Guld medlem
|
Sendt: 01-April-2011 kl. 09:05 |
Skide god ide!
Jeg har ikke lige fået arbejdet den så godt igennem, men det der lyder sku som en god ide. Jeg mindes dog at når jeg opsætter fjernbetjeningen, så skal man vælge input.. enten hdmi, tv eller lignende. Men jeg vil lige prøve at rode lidt med det i weekenden, og så vende tilbage hvs/når det kommer til at køre.
|
|
 |
Maggerholm
Guld medlem
|
Sendt: 01-April-2011 kl. 09:14 |
larsen_mgeic skrev:
Skide god ide!
Jeg har ikke lige fået arbejdet den så godt igennem, men det der lyder sku som en god ide. Jeg mindes dog at når jeg opsætter fjernbetjeningen, så skal man vælge input.. enten hdmi, tv eller lignende. Men jeg vil lige prøve at rode lidt med det i weekenden, og så vende tilbage hvs/når det kommer til at køre. |
Så må du på tv aktiviteten indlægge et skift til HDMI lige inden du slukker.
Det skulle give det samme. 
Mvh Michael
p.s. Jeg er dog lidt usikker på hvor meget frihed man har på "sluk-delen" af aktiviteterne.
Om den bare fyrer sluk kommandoen af som det første, og dermed ikke får registreret et eventuelt kildeskift.
|
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 01-April-2011 kl. 10:43 |
Kan man ikke bare lave sin egen aktivitet med præcis de kommandoer man ønsker - og dermed simulere den indbyggede "generér makro til at tænde x antal apparater" funktion? (Og så kald den for "Se TV")
|
 |