|
Problem med HD audio i XBMC |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Stormers ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 99 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-November-2013 kl. 11:19 |
Har for nylig købt en Onkyo TX NR 818, som første surround reciever med HDMI.
Indtil nu har min nuværende HTPC computer (Core I3 530 og Zotac H55 ITX) været forbundet direkte med HDMI til fjernsynet og optisk til forstærkeren. Jeg har kørt med XBMC Ubuntu Frodo 12.2 og det har fungeret fint til at afspille DD og DTS lyd. Nu vil jeg så gerne også kunne afspille DTS HD og DD True HD og her løber jeg ind i problemer. HTPC er nu forbundet til recieveren med HDMI og optisk er skrottet. Selvom jeg enabler TrueHD og DTSHD i XBMC, så kommer lyden ikke til min forstærker så logoerne for de 2 formatter tændes. For at teste om min HTPC overhovedet kunne overføre de lydformater installerede jeg en windows 8.1 med demo af PowerDVD Ultra 13. Så kommer lyden til recieveren i TrueHD og DTSHD. Næste tanke var så at kører XBMC i windows og skifte til PowerDVD, når der er behov for det. (Indtil jeg finder ud af kører PowerDVD inde fra XBMC). Men så kører XBMC ikke ordentligt. Filmene kører langsomt. Så jeg må mangle nogle opsætninger/drivere i begge tilfælde. Derfor har jeg følgende spørgsmål:
På forhånd tak for hjælpen |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal ændre det i lyd indstilllingerne inde i xbmc under system, samt sætte op hvor mange kanaler du har.
Husk også under video indstillinger at prøve lege lidt med aktivering / deaktivering af DXVA2. Sidst men ikke mindst, under system indstilllingerne slå brug fuldskærmsvindue fremfor ægte fuld skærm FRA. Nu burde det spille, man skal ikke bruge ekstra codecs når det er xbmc. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Han skal IKKE sætte op, hvor mange kanaler han har. Det er KUN i forbindelse med analog lyd.
Jeg tror det går galt under selve Windows. Du skal ikke bruge GFX driveren fra bundkortproducenten, men hente den direkte fra Intel. Bundkortproducenten sparer tit penge, ved ikke at betale licens til HD lydformaterne, så derfor kan du heller ikke afspille det. Hardwaren har ingen begrænsninger i forbindelse med HD lyd. Du skal bare finde den rigtige driver.
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Når han sender det i PCM(hvilket IKKE er analogt), hvilket iørvrigt er fuldt ud på højde med DTS-HD MA bitstream(han skal bare undvære de lysende DTS-lamper,LOL), så skal han vælge hvor mange kanaler han har jo.
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Nu skal jeg ikke kunne sige 100% hvordan det forholder sig med Intel, men jeg skal da godt nok vælge hvor mange kanaler jeg har i xbmc indstilllingerne hvis jeg vil have surround. Hvis jeg bare sætter den til 2, så kommer der ingen lyd ud af mine resterende 5 højtalere. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Stormers ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 99 |
Tak for jeres svar. Med udgangspunkt I dem forsøgte jeg I aftes lidt af hvert:
#JordanDK: Er enig i at under audio settings så skal man angive, hvor manger kanaler man bruger (5.1 i mit tilfælde). Desuden sætter jeg output til HDMI og tjekker af lyden sendes til en DD TrueHD og DTS HD compatible receiver. Under video indstillinger gjorde jeg som foreslået. Desværre ændrede det ikke på noget. #Hagash: Hentede driver fra Intel men kunne ikke få lov til at installere dem. Måske fordi den nyest mulighed Intel version er Win7 drivere og computeren kører med Win8.1. Prøver nok at lave en installation med Win7. #Armani-Thomas: Jeg synes at det ser ud til at PCM lyser op, men der står analog stereo på forstærkeren. Når jeg kan bitstreame fra PowerDVD, kan det så ikke lade sig gøre fra XBMC? Så alt i alt er jeg ikke nået så meget længere. |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Der er en guide her:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=128480 Lader til du skal installere nogle plugins til xbmc. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |