recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - problem med hivilux lærred tx serien
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketproblem med hivilux lærred tx serien

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
DanniS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Emne: problem med hivilux lærred tx serien
    Sendt: 28-Juni-2011 kl. 19:36
Hej jeg har et problem med dette lærred jeg har fået hjem. Jeg kan ikke finde nogle skruer i justerings hullerne til justering af hvor langt op og ned det skal køre. Er det evt andre med tilsvarende lærred, der kan sige hvor de er. Jeg har kigget op i bagfra og lyst med lygter, men kan ingen se
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 20:39
Til top
Jonezi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-September-2008
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 20:44
De kan være lidt tricky at finde, har selv lige justeret mit. Du skal som i manualen vinkle det medfølgende værktøj lidt for at ramme "hullet" du skal ikke specielt langt op, selvom dette er muligt. Brugte selv en del tid på at løse problemet :)
Til top
DanniS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82776&PN=1&title=hivilux-lrred-justering-af-udrulningslngde
Har læst tråden samt alle andre, og den hjælper mig ikke.Confused
Til top
DanniS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af Jonezi Jonezi skrev:

De kan være lidt tricky at finde, har selv lige justeret mit. Du skal som i manualen vinkle det medfølgende værktøj lidt for at ramme "hullet" du skal ikke specielt langt op, selvom dette er muligt. Brugte selv en del tid på at løse problemet :)
Skal den gule pind kun lige være oppe i det sorte, for hvis jeg tager den længere op rammer jeg bare ledning og det bagerste af kassetten. Du har ikke evt et billede. Lærrede skal vel være rullet op for at kunne justeres? 

Redigeret af DanniS - 28-Juni-2011 kl. 20:59
Til top
DanniS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2011 kl. 22:31
Jeg kan ikke finde nogle skruer og har fået sendt et diagram der viser de skal sidde på motor, men har taget et billede op og kan ingen se.

Redigeret af DanniS - 28-Juni-2011 kl. 22:36
Til top
Jonezi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 08:24
Som beskrevet i det indlæg der bliver linket til her, er det en fordel at rulle lærrede ret langt ned, dog ikke så langt som er den ønskede længde, det skal indstilles til. Her efter skruer du på skruen, og køre ned vor at se hvor langt lærrede nu ruller ud :)

Med hensyn til den 2.funktion, hvor man bestemmer hvor langt lærrede skal køre op i kassen, når det ikke er i brug, forgår dette irl når du skruer på skruen. Altså motoren trækker op i lærredet eller giver slip på lærredet, som man skruer.

Ned selve "pinden" skal ikke ret langt op, da man ellers rammer selve kassen. Det er lige om at finde ud af hvor man skal ramme, når først man har ramt det 1 gang, er det nu ikke så svært.

Håber det hjælper 
Til top
DanniS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Jonezi Jonezi skrev:

Som beskrevet i det indlæg der bliver linket til her, er det en fordel at rulle lærrede ret langt ned, dog ikke så langt som er den ønskede længde, det skal indstilles til. Her efter skruer du på skruen, og køre ned vor at se hvor langt lærrede nu ruller ud :)

Med hensyn til den 2.funktion, hvor man bestemmer hvor langt lærrede skal køre op i kassen, når det ikke er i brug, forgår dette irl når du skruer på skruen. Altså motoren trækker op i lærredet eller giver slip på lærredet, som man skruer.

Ned selve "pinden" skal ikke ret langt op, da man ellers rammer selve kassen. Det er lige om at finde ud af hvor man skal ramme, når først man har ramt det 1 gang, er det nu ikke så svært.

Håber det hjælper 

Ja, men det billede jeg har posted i sidste besked, er lige op over de 2 huller og jeg har kigget alt igennem. Rullet op og ned men kan ingen skruer finde. Det var på tilbud, da jeg købte det, og kunne se pakken har været åben før. Der stod intet om at det var et demo eller noget, men har en mistanke om at det måske har været ude, og en anden har haft samme problem og derfor returneret det. og han så har sat det lidt ned. Det ser lidt dumt ud at det hænger og ikke kan komme helt op. Han sagde det har været ompakket, da jeg spurgte om det var demo.
Til top
Jonezi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 13:17
Hmm ja det lyder underligt?
Til top
DanniS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 14:56

Kan du se noget hvis du kigger op i kassen. Jeg vil jo gerne have et der virker ordentligt, for ellers er jeg tilfreds nok, for der er hverken bølger eller noget.

Til top
Jonezi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 21:55
Altså da jeg ikke har haft kassen åben, på samme måde som dig, kan jeg ikke se en sk## :)

Du skal ramme meget præcist for at finde den lille "skrue" der skal skrues på. Hvis jeg var dig ville jeg forsøge noget mere... Du skal ikke mere end mellem 1-3 cm op
Til top
DanniS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 22:12
jeg har ikke haft den åben, men kan se op lidt og kan få finger op og mærke oven på huller og så kommer justeringspinden bare frem. Jeg tror jeg må forsøge at få et andet.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu