recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med læsning af sti fra NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med læsning af sti fra NAS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Status: Offline
Point: 355
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med læsning af sti fra NAS
    Sendt: 20-Januar-2011 kl. 01:37
Hej alle :)

Har de sidste par uger lejet med XBMC for at finde og lave den bedste HTPC løsning.
I forbindelse med det har jeg haft en del scrape programmer, installeret og brugt, for det bedste resultat.
Og efter flere forskellige programmer og forsøg er det endelig lykkedes at få XBMC til at fungere lige som jeg ville have det.

Der hvor problemet så kommer ind er, at jeg til min store frygt har opdaget at min ny indkøbte LG DP1 afspiller til soveværelset. af en eller anden mærkelig grund
ikke kan finde rundt i mine mapper. 

De er lavet således på selve NAS'en
\\mediaworld\media\Video\tvshows\enellerandenserie\Season1\enellerandenserie.avi
Og det virkede uden problemer for 1 uge siden. DP1 havde ingen problemer i at finde rundt i dem

Men efter jeg har hentet alle mulige forskellige scrapes og hentet .nfo filer ned til de forskellige serier og film. Ser det nu sådan her ud for de fleste stier.
\\mediaworld\media\Video\season1
\\mediaworld\media\Video\season2
\\mediaworld\media\Video\Tvshows\enellerandenserie\enellerandenserie.avi

Som den så selvfølgelig ikke vil afspille fordi stien er forkert. og tager jeg så
\\mediaworld\media\Video\season1\ 
istedet så siger den at mappen er tom.

Altså ligger alle sæson mapperne i video stien. og den vil så ikke afspille filmen pågrund af fejl i netværks sti.

Hvis jeg så går ind via min HTPC. altså på min DP1 finder HTPC i stedet for at gå direkte til min NAS
så ligger alle filer fint og bliver fint afspillet. den viser sågar film info og alt muligt.
Men det ødelægger lidt ideen i en medie streamer hvis jeg skal have en HTPC kørende i stuen samtidig med en NAS for at kunne se film i soveværelset.

Opsætning er altså for lige at nævne alt relevant:

HTPC med Ubuntu og XBMC
Netgear ReadyNAS duo NV+ (RND4210)
LG DP1
Router er noget Jensen værk og alt er trukket med kabel.

Har brugt bl.a. MediaCenterMaster, MyMovies og emberMM til at scrape

Nogen der har nogen ide til hvad der er gået galt? 

Og er det evt. muligt at installere XBMC som app på min NAS?

Morten
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 01:49
Hvad er file permissions for de nye mapper?

Hvilken netværksprotokol bruges? SMB?

Din router bør ikke have betydning for dette. Alt foregår på LAN siden af dit netværk, så trafikken kommer ikke længere end til switchen.

Redigeret af JesperLund - 20-Januar-2011 kl. 01:49
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 15:29
Kunne lyde som nogle bruger/mappe rettigheder der ikke er sat rigtigt op (som JesperLund også er inde på).
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Point: 355
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 13:52
Har nu fundet ud af at det er \\mediaworld\media\Video\Tvshows\enellerandenserie\ det går galt. har prøvet at give de forskellige fuld tilladelse uden held. Men hvis jeg så opretter en ny mappe og flytter hele indholdet over virker det fint. Nogen gode fif til hvordan man kunne undgå at skulle lave ny mapper til det hele?

Morten
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu