|
Problem med lyd på pioneer reciever |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Thom256 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2016 Sted: Hjørring Status: Offline Point: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-September-2016 kl. 17:02 |
Hej
Jeg har anskaffet mig en pioneer sc 2023 surround forstærker. Til den har jeg koblet min ps4, ps3 og bærbare computer til gennem hdmi kanaler. Forstærkeren sender billedet videre til min projektor via hdmi. Når jeg bruger min ps3 eller ps4 kommer lyden fint ud gennem forstærkerens højtalere, og billedet videre til projektoren, men når jeg bruger computeren opstår problemet... Når jeg smækker en film eller sang på computeren, og projektoren er slukket virker lyden på surround anlægget fint, men i det jeg tænder projektoren, forsvinder lyden, og den kommer heller ikke ud gennem projektorens indbyggede højtalere, den forsvinder simpelthen bare. Jeg har prøvet at bruge samme kabel og indgang i forstærkeren som mine playstations, men samme problem. Jeg har prøvet at rode med hdmi indstillingerne på forstærkeren, men også uden held. Jeg har windows 10 på computeren, og har sat forstærkeren til at være min standard afspilningsenhed. Håber der er et par eksperter herinde med en løsning ![]() |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Får du billede på projektor når du tænder den?
Prøv og tænd apparaterne i denne rækkefølge: Først projektor, og vent til den er startet helt op. Derefter receiver, igen vent til den har sagt klik klak osv. Og tilsidst PC. Hjælper det noget? Redigeret af armani-thomas - 01-Oktober-2016 kl. 09:18 |
|
![]() |
|
Thom256 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2016 Sted: Hjørring Status: Offline Point: 8 |
Ja der er billede, bare ingen lyd.
Jeg har nu prøvet at tænde i rækkefølgen du foreslår, stadig, kun billede, ingen lyd. Indtil jeg slukker projektoren, så kommer lyden. Sætter jeg hdmi kablet fra projektoren direkte i computeren, kommer lyden ud gennem de indbyggede højtalere i projektoren, forstår det simpelthen ikke ![]() Jeg har nu prøvet en kammerats computer, der er installeret windows 10 ligesom på min, det fungerer fint, vi har sammenlignet indstillingerne, de er umiddelbart ens. Men man må vel bare konkludere at fejlen ligger i computeren, ved ikke, er rimelig lost lige nu... |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Prøv at sætte Pioneer AVR til Pure Direct. Lyder som et opløsning issue.
Redigeret af Kampus - 01-Oktober-2016 kl. 11:02 |
|
![]() |
|
Jeg har nu prøvet at stille recieveren på pure direct, og stadig ingen lyd når projektoren er tændt
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Reset Pioneer AVR. Hvis du har rodet med den, kan der være en fatal indstilling. Det SKAL virke i fabriksindstilling.
|
|
![]() |
|
Ja okay, det vil jeg lige prøve, men hvis det er tilfældet synes jeg bare det lyder mærkeligt at det virker med min kammerats bærbare, med samme styresystem. Men alt skal prøves
![]() |
|
![]() |
|
Nu er reset prøvet, stadig ingen lyd.
Når jeg sætter en film på computeren, viser recieveren pcm i displayet, og der er lyd. Når jeg så tænder projektoren, går recieveren i stereo mode, og lyden forsvinder. Ved ikke om det er en hjælp. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
Samme styresystem, men ikke samme drivere. Enten skal du lede efter nye drivere, ellers skal du overføre lyden på anden vis (optisk kabel måske?). Klaus |
|
![]() |
|
Ja det kan godt være det har noget med det at gøre klaus, men har prøvet at opdatere alle drivere, men det er nyeste versioner. Har overvejet optisk, men min computer har desværre ikke optisk udgang
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
Hvis det er en stationær kunne der måske være internt på motherboard, evt. som digitalt SPDIF coax/pinrække? Alternativt findes der USB lydkort med digitalt/optisk out, f.eks.: Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Det er en bærbar computer, men Ja måske et andet lydkort kunne løse problemet
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |