recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med lyd på Zaptor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med lyd på Zaptor

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
vestdam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med lyd på Zaptor
    Sendt: 15-November-2008 kl. 01:55
Jeg døjer med et meget irriterende problem med lyden på min zaptor boks - jeg oplever periodiske forvrænginger i lyden - det lyder som om den hakker (specielt i tale). Problemet er ikke ummidelbart at spore på alle kanaler. Problemet er mest tydeligt på AC3 lydspor, og det er helt ulideligt på Canal+ Film HD (som sender i DD5.1).

Jeg har forbundet zaptoren til en surround reciever via S/PDIF - har også prøvet med TOS og der er problemet det samme. Jeg har også prøvet at sende AC3 lyd via HDMI til mit TV, og her oplever jeg også problemet - dog er det som om det er mindre udtalt, men jeg kan klart reproducere problemet på Canal+ Film HD. Jeg bruger i øvrigt recieveren sammen med en PS3 og et mediecenter - og her har jeg aldrig oplevet problemer med hverken DD5.1 eller DTS via TOS eller S/PDIF. Alle kabler er af fornuftig kvalitet.

Jeg har lige haft besøg af en stofa-teknikker og han konstaterede, efter en meget grundig undersøgelse, at mit signal er helt fint  - og ifølge info+info+grøn er alt som det skal være. Jeg oplever dog jævnlige pixeleringer og at billedet fryser kort (som så mange andre, tror jeg).

Før opdatering den 30/10 døjede jeg meget med udfald i lyden. Disse udfald er nu væk, men er altså blevet erstattet af "forvrængning".

Jeg bor i Ålborg.

Er der nogen som oplever, eller har oplevet, samme problem, eller noget der ligner?

Er der nogen som har nogle ideer til hvad der kan være galt - eller eventuelt løsningsforslag?

Redigeret af vestdam - 15-November-2008 kl. 01:56
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu