recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med lyd (rear) på Win7 / Realtek
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med lyd (rear) på Win7 / Realtek

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Langmack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med lyd (rear) på Win7 / Realtek
    Sendt: 01-April-2009 kl. 16:08
Jeg har nu succesfuldt isat de nye stumper i min HTPC, som nu ser ud som følger:

HFX Mini system (Inkl. passivt kølet CPU, HFX Borg)
AMD 4850e 2.5GHz
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
ATI Radeon 3200 HD
2GB Corsair DDR800
500GB Samsung SP II 3.5''
170W ekstern PSU
FloppyDTV DVB-C + SMIT cam
Windows 7 Buld 7068

Først succeshistorien ved denne opgradering:
- 3+/TV3 Puls pixellerer ikke mere (Årsag: Vista)
- HD kanalerne kører problemfrit (Årsag: Intel GMA950 på tidl. bundkort)
- Standby problem løst, ville ikke gå i automatisk standby efter hetning af ny guide (Årsag: Vista?)

Først og fremmest er det en større omgang at skifte et bundkortet i et HFX kabinet, det tager sin tid - men det blev gjort ordentligt uden at stresse

Hernæst blev der:
- Installeret en Win7 build 7068
- Flashet bios til nyeste version
- Installeret Win7 drivere til ATI kortet
- Opdateret lydkorts drivere fra Gigabyte's hjemmeside.
- Opsat Firewire driveren til at køre legacy mode
- Installeret Win7 drivere til FloppyDTV
- Indlæst personlig transponder liste (Så den fatter at finde 3+, Kanal4 og andre kanaler på samme MUX)

Herefter kørte MCE egentlig perfekt, herunder HD kanaler mv.

Dog har jeg problemer med at få lyd i mine baghøjtalere på mit Logitech Z-5500. Sættet er forbundet med det onboard Realtek lydkort via. analog/minijack. (Ja det er ikke jordens bedste surround sæt, og ja minijack er noget hø - men ikke det vi skal diskutere nu )

Software mæssigt er den opsat til 5.1 Surround, forhøjtalerne, center + sub spiller upåklageligt - men der kommer intet lyd til baghøjtalerne.

Selve højtalerne er kablet korrekt, der kommer lyd ud af dem såfremt de fx sættes i center-udgangen på lydkortet.

Jeg synes at kunne læse mig til at der er flere som har problem med Win7 og baghøjtalere ved brug af analog tilslutning. Nogen foreslår en "fill" setting, som jeg dog ikke synes at kunne finde.

Redigeret af Langmack - 01-April-2009 kl. 16:10
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Langmack Langmack skrev:

Jeg har nu succesfuldt isat de nye stumper i min HTPC, som nu ser ud som følger:

HFX Mini system (Inkl. passivt kølet CPU, HFX Borg)
AMD 4850e 2.5GHz
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
ATI Radeon 3200 HD
2GB Corsair DDR800
500GB Samsung SP II 3.5''
170W ekstern PSU
FloppyDTV DVB-C + SMIT cam
Windows 7 Buld 7068

Først succeshistorien ved denne opgradering:
- 3+/TV3 Puls pixellerer ikke mere (Årsag: Vista)
- HD kanalerne kører problemfrit (Årsag: Intel GMA950 på tidl. bundkort)
- Standby problem løst, ville ikke gå i automatisk standby efter hetning af ny guide (Årsag: Vista?)

Først og fremmest er det en større omgang at skifte et bundkortet i et HFX kabinet, det tager sin tid - men det blev gjort ordentligt uden at stresse

Hernæst blev der:
- Installeret en Win7 build 7068
- Flashet bios til nyeste version
- Installeret Win7 drivere til ATI kortet
- Opdateret lydkorts drivere fra Gigabyte's hjemmeside.
- Opsat Firewire driveren til at køre legacy mode
- Installeret Win7 drivere til FloppyDTV
- Indlæst personlig transponder liste (Så den fatter at finde 3+, Kanal4 og andre kanaler på samme MUX)

Herefter kørte MCE egentlig perfekt, herunder HD kanaler mv.

Dog har jeg problemer med at få lyd i mine baghøjtalere på mit Logitech Z-5500. Sættet er forbundet med det onboard Realtek lydkort via. analog/minijack. (Ja det er ikke jordens bedste surround sæt, og ja minijack er noget hø - men ikke det vi skal diskutere nu )

Software mæssigt er den opsat til 5.1 Surround, forhøjtalerne, center + sub spiller upåklageligt - men der kommer intet lyd til baghøjtalerne.

Selve højtalerne er kablet korrekt, der kommer lyd ud af dem såfremt de fx sættes i center-udgangen på lydkortet.

Jeg synes at kunne læse mig til at der er flere som har problem med Win7 og baghøjtalere ved brug af analog tilslutning. Nogen foreslår en "fill" setting, som jeg dog ikke synes at kunne finde.

Ja du skal vælge 5.1 Speakers og fill (Under enhancesments Hvis du vil emulere surround)
Windowstast + r
mmsys.cpl

Problemet er at de fleste kilder kun har stereo....
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 16:34
Jeg har også det samme bundkort, og lyd ud via SPdif til Z5500, det fungere fint...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 17:51

Der er desværre ikke noget der hedder "fill" under enhancements. Der er en masse andet, men ikke den.

Der er:
Environment
Voice Cancellation
Pitch Shift
Equalizer
Swap Center/Subwoofer speaker
Loudness Equalization
Bass Management
Room Correction
DTS Connect

B&O Stage
Beoremote One
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 18:06

Der er desværre ikke noget der hedder "fill" under enhancements. Der er en masse andet, men ikke den.

Der er:
Environment
Voice Cancellation
Pitch Shift
Equalizer
Swap Center/Subwoofer speaker
Loudness Equalization
Bass Management
Room Correction
DTS Connect

Der er fordi du ikke har kørt speaker setup og valgt 5.1 speakers....Efter dette kan du gå ind i menuen og vælge Speaker fill...

Jeg forstår dog ikke hvorfor du ikke kører optisk...DTS connect featuren kan lave en 5.1 digital bitstream af alle kilder som dine z 5500 speakers kan tage sig af...En fremragende og ofte overset feature ved dette bundkort...

Redigeret af Patriarken - 01-April-2009 kl. 18:09
Mit Setup
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 18:17
Jeg har kørt speaker setup, tænker du ikke på den wizard hvor der kan vælges en del setups, herunder 5.1? Hvor der er en "Test" knap der giver en lyd fra hver del?

Jeg kører optisk fra min PS3 over i mit Z-5500, da jeg oftest behøver den bedre lyd i forbindelse med Blu-ray/DVD fra PS3'eren.

Der er dog en coax indgang på Z-5500, går ikke udfra det kan køres over i den optiske udgang på mit bundkort?
B&O Stage
Beoremote One
Til top
- Dark Nebula - Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-December-2008
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

[QUOTE=Langmack]

Jeg forstår dog ikke hvorfor du ikke kører optisk...DTS connect featuren kan lave en 5.1 digital bitstream af alle kilder som dine z 5500 speakers kan tage sig af...En fremragende og ofte overset feature ved dette bundkort...

Præsis, brugte det også med XP..
Efter jeg install. Win7 skulle jeg opdatere Realtek og har ikek samme mulgihed for at vælge DTS bitstream som før, desuden ogsåhelt anden opsætning end tidligere. Når jeg smækker en ISO på med 5.1 så blvier det tilsluttet, men savner det lidt når vi bare skal høre musik.

Overvejer nemlig lidt at finde en ældre version af Realtek. De nje ghar nu er vist nok V.2.2.. Har den på min HTPC. Tøzen er hjemme og hun blvier sindsyg hvis jeg tænder den nu

Redigeret af - Dark Nebula - - 01-April-2009 kl. 20:21
Diablo 3 On It's Way

Now Four Characters:

|| Barb. || Witch Doc. || The Wizard || The Monk ||
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 17:05
Vi er skam enige, digital ville være det mest optimale.

Men lige pt bliver det ikke lige til det, jeg kan dog se der findes en coax til toslink converter, den burde jeg kunne bruge til min Z-5500? Coax i Z-5500 og så toslink i bundkortet?

Nåmen, tilbage til emnet.. andre som har input på ovenstående mht. rear højtalere/mangel på "fill" under enhancements ?
B&O Stage
Beoremote One
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2009 kl. 17:10

Vi er skam enige, digital ville være det mest optimale.

Men lige pt bliver det ikke lige til det, jeg kan dog se der findes en coax til toslink converter, den burde jeg kunne bruge til min Z-5500? Coax i Z-5500 og så toslink i bundkortet?

Nåmen, tilbage til emnet.. andre som har input på ovenstående mht. rear højtalere/mangel på "fill" under enhancements ?

Der er Coax ud på dit bundkort via "headers" burde ikke koste dig mere en 50kr og købe eller lave noget du kan koble på denne... Se de billeder jeg har indrykket i dette indlæg for inspiration...
Mit Setup
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu