recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med netværk- installeret nye HDD!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med netværk- installeret nye HDD!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SKC3361 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med netværk- installeret nye HDD!
    Sendt: 03-Marts-2009 kl. 15:11

Jeg håber virkelig at der er en venlig sjæl der kan hjælpe. Jeg har brugt meget tid på at løse mit problem, men jeg synes ikke rigtig at man kan henvende sig til hverken MS eller de steder man har købt hardwaren idet problemet er lidt mere komplekst end som så.

Sagen er kort fortalt - jeg har en kontor pc hvorpå jeg har 8 SATAII harddiske installeret som lager af mine DVD film i ukomprimeret tilstand, så de nemt og overskueligt kan afspilles vha. My Movies/mediacenter eller Theatertek på min HTPC. Efter at jeg har byttet rundt på et par af harddiskene samt installeret nogle nye men større diske kan jeg ikke længere få adgang til disse fra min HTPC som er koblet op vha. kabel til min Linksys router. Det drejer sig om 4 ud af de 8 HDD som ikke længere er tilgængelig. Jeg har tilsyneladende ikke "rettigheder" til at få adgang fra HTPC'en. Jeg har kørt alverdens opsætninger, lavet nye brugere, lavet genveje, oprettet nye rettigheder osv. på de enekelte drev uden held.

Er der mon nogen der har et bud på hvad jeg bør kigge efter, eller er der her tale om en geninstallation på kontor pc'en af mit Windows Vista Home Premium? Det skulle med garanti kunne løse problemet, men det er til gengæld et omfattende arbejde som jeg helst er foruden

Jeg har søgt en del på nettet om samme problem men det er vanskeligt at finde andre med samme problem som så også har en løsning. Jeg tænker bare, der må da være andre i denne verden der af og til installerer nye harddiske i deres maskiner som oplever lignende problemer...

Venlig hilsen

Søren Kruse

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu