|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
nsane206 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() Sendt: 31-December-2008 kl. 08:43 |
Hej Jeg har fået købt mig en DIR-655 i erstatning for den gamle Router der døde. Men jeg kan slet ikke få skidtet sat til nettet, er der nogle kendte problemer med mit setup? Væg --> Motorola Modem --> DIR-655 --> Bærbar vista Har Yousee kabelnet Hvis jeg følger quick setup starter den med at sige at den ikke kan finde routeren, trykker man så igen på næste går den videre og så er der problem når den skal snakke med modemmet! Håber der er nogen der kan hjælpe, ellers ryger den sku retur :-( /Hans |
|
Pioneer, Onkyo, Panasonic, Dali Mentor
|
|
![]() |
|
Lars Larsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
![]() |
Den bedste router jeg endnu har haft, så mon ikke du skal lege lidt mere med opsætningen inden du opgiver. Kan jo også være dit modem skal konfigureres lidt.
Lars |
|
![]() |
|
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
Mac-adressen fra maskinen, som sidst er anvendt på forbindelsen, skal klones over i routeren.
Dette gøres i "Manual Internet Connection Setup" i routeren. Redigeret af fast2night - 31-December-2008 kl. 10:10 |
|
Mvh Hans
|
|
![]() |
|
Lars Larsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
![]() |
Mon ikke det nemmeste ville være at slå al sikkerhed fra inden routeren har fundet modemet. Den er altså ret simpel at sætte op, den her router.
Mvh, Lars |
|
![]() |
|
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
God idé, da Vistas firewall ganske givet kan drille under opsætningen. Opsætningen bør heller ikke foretages med en trådløs forbindelse til routeren. |
|
Mvh Hans
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, der er desværre en masse faktorer der kan spille ind; genstart af pc, genstart af modem/router, firewalls m.m. Det er bare at prøve sig frem....
![]() Lars |
|
![]() |
|
vipmlo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
![]() |
Havde samme problem da jeg satte min DIR-615 op via Vista. Jeg går ud fra at du anvender den CDROM der følger med. Jeg endte jeg med at sætte den op via browser interfacet - altså drop at anvende programmet fra CD'en.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er desværre ikke så enkelt på en kabelnet forbindelse, hvor man ikke kommer udenom en kloning af mac-adressen, fra det sidst anvendte udstyr på forbindelsen.
|
|
Mvh Hans
|
|
![]() |
|
![]() |
Jep, man skal påregne en manuel installation, der lærer man også sit udstyr bedre at kende
![]() mvh, Lars |
|
![]() |
|
nsane206 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() |
Tak for svarene, Jeg prøver nogle af de ting i har forslået, er der en der gider uddybe hvad Mac adressen er for en sag? er sku ikke så ferm til de pc terms Godt Nytår |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er identiteten på din PC. Gå ind i Setup, nederst står der Manual Internet Connection Setup. Den knap trykker du på og igen nederst i billedet under Dynamic IP DHCP Connection Type, trykker du på Clone Your Pc's Mac. Derefter rebooter din router.
Lars |
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen drenge Her for et par timer siden gik jeg med høj moral ind til at sætte den nye router til, og har lige siden prøvet at Clone mac adressen. Men jeg kan ikke engang finde den menu hvor den ligger i Er der en der har lyst til trinvis, at hjælpe mig gennem denne åbenbare ret så svære operation? Lidt ala det som Vipmlo har beskrevet. Hjælp vil blive yderst påskønnet |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |