recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med ps3 opsætning til trådløs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med ps3 opsætning til trådløs

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kaktudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-April-2007
Sted: Djursland
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med ps3 opsætning til trådløs
    Sendt: 10-Juli-2008 kl. 17:31

Hejsa kloge hoveder :-)

Har lige købt min første trådløse router ever ! (Jaja, véd jeg sikkert er den sidste i DK der er kommet på trådløst net :-) Men bedre sent end aldrig...)

Glæder mig til at game online på min ps3 for første gang !

Men da jeg aldrig har rodet med sådan noget før, er jeg løbet ind i følgende problem:

Når jeg vil sætte ps3-konsollen op til trådløst net, kan den ikke finde en ip, og skriver noget med timeout...??

Alt med opsætningen indtil da, virker perfekt, men når man skal kontrollere netadgang, og den søger efter ip, failer den...

har prøvet uden sikkerhed påp min nye router, og der virker det hele som det skal. Men når jeg sætter password / kryptering på forbindelsen, kan den ikke logge på, da den ikke kan finde ip, og melder fejl !?

Så er der een der kan guide mig trin for trin til, hvordan jeg kan komme online med min ps3, når forbindelsen er krypteret / passwordbeskyttet ?????

Der er også forskellige sikkerhedstrin/-muligheder under opsætning af både router og konsol. Hvad vil I anbefale / hvad kører I selv med ?

Har som allerede nævnt aldrig prøvet det før, så er ikke hård til portforwarding osv :-(

Min ps3-konsol er af den første / ældste generation. Dvs med 60gb harddisk

Min nye trådløse router, er en Belkin N1

Model F5D8231-4  V.4000YY

Håber der er nogen der kan hjælpe, for det er ikke spas at have været online uden kryptering, og se det hele virker, for så ikke at kunne logge på... (Jeg har tastet den rigtige adgangskode ind ;-D)

På forhånd 1000 tak !!!

Do NOT try this at home !!!

- Go to a friends house...
Til top
charlie2612 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2008 kl. 07:42
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2008
Point: 506
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2008 kl. 11:28

Jeg lytter meget interesseret med her...

Jeg har selv netop købt en PS3 og har præcis samme problem.
Intet virkede...
Så min løsning blev at bore et hul i min væk, trækket et 10 meter langt netkabel og stikke det i rumpen på maskinen. Øv, ikke lige det jeg havde håbet på da jeg købte min PS3 med wifi. 

Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2008 kl. 11:33

Tjae det lyder mystisk. Hvis jeg forstår dig rigtigt så viker din PS3 fint på nettet. Når kører uden kryptering på forbindelsen ?

For hvis den gør det, så burde den køre 100 % på samme måde når du sætter sikkerhed på. det siger sig selv at password skal være korrekt, hvilket du jo også har chekket.

Du kan evt prøve at indtaste alle parametrene i PS3 manuelt, i stedet for selv at lade den finde netværket, og se om det hjælper.

Redigeret af Klondike - 11-Juli-2008 kl. 11:34
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 13:37

kaktudsen bruger du mac elle pc?

har mac derhjemme og den kryptering man skal taste til mac er ikke den man bruger til pc. og jeg fik fuldstændig samme fejl i starten. kunne ikke modtage ip-add. selvom det var krypteringen det handlede om. krypteringen er på 26 tegn(der omkring) og husk det er vigtigt med store og små bogstaver.

er altså næsten 100 på det er krypteringen du laver ged i. specielt når det virker når du slår den fra!

Til top
Cgrann Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Januar-2008
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2008 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Kaktudsen Kaktudsen skrev:

Hejsa kloge hoveder :-)

Har lige købt min første trådløse router ever ! (Jaja, véd jeg sikkert er den sidste i DK der er kommet på trådløst net :-) Men bedre sent end aldrig...)

Glæder mig til at game online på min ps3 for første gang !

Men da jeg aldrig har rodet med sådan noget før, er jeg løbet ind i følgende problem:

Når jeg vil sætte ps3-konsollen op til trådløst net, kan den ikke finde en ip, og skriver noget med timeout...??

Alt med opsætningen indtil da, virker perfekt, men når man skal kontrollere netadgang, og den søger efter ip, failer den...

har prøvet uden sikkerhed påp min nye router, og der virker det hele som det skal. Men når jeg sætter password / kryptering på forbindelsen, kan den ikke logge på, da den ikke kan finde ip, og melder fejl !?

Så er der een der kan guide mig trin for trin til, hvordan jeg kan komme online med min ps3, når forbindelsen er krypteret / passwordbeskyttet ?????

Der er også forskellige sikkerhedstrin/-muligheder under opsætning af både router og konsol. Hvad vil I anbefale / hvad kører I selv med ?

Har som allerede nævnt aldrig prøvet det før, så er ikke hård til portforwarding osv :-(

Min ps3-konsol er af den første / ældste generation. Dvs med 60gb harddisk

Min nye trådløse router, er en Belkin N1

Model F5D8231-4  V.4000YY

Håber der er nogen der kan hjælpe, for det er ikke spas at have været online uden kryptering, og se det hele virker, for så ikke at kunne logge på... (Jeg har tastet den rigtige adgangskode ind ;-D)

På forhånd 1000 tak !!!

Hvilken kryptering kører du med? Selvom du skriver at du er sikker på at du har tastet den rigtige krypteringsnøgle lyder det lidt som om det er problemet - ellers må det være krypteringsformen...

Har du prøvet at opdatere firmware i routeren?

Redigeret af Cgrann - 19-Juli-2008 kl. 17:28
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu