|
Problem med radioantenne |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kortben ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Januar-2013 kl. 19:59 |
Hejsa
Jeg har hele eftermiddagen kæmpet med at få ordentligt radiosignal på mit stereoanlæg. På trods af, at der nu er opsat ufo-antenne + antenneforstærker på loftet er signalet ikke ordentligt på radioen. Der er anvendt tykt 75 ohms antennekabel + skærmede stik. Det tyder på, at problemet kan indkredses til tilslutningen til radioen. Når jeg installerer den ny installation, er der ikke ordentligt signal. Så har jeg prøvet blot at bruge en stump ledning, som antenne - så er signalet bedst, hvis skærmen ikke har forbindelse til stikket. Lige så snart skærmen får forbindelse, forsvinder signalet. - Hvad er logikken i at der er bedst signal, hvis der ikke er forbindelse til skærmen på radions antennestik? Håbet i kan hjælpe. På forhånd tak. /KP
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19851 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu er det vel ikke sådan at din forstærker (er der overhovedet brug for den?) kan få sin forsyning gennem antennekablet?
I så tilfælde er der spænding på kablet og indgangen i radioen kortslutter denne spænding, når du sætter stikket på. Tager du skærmen af, er der ingen kortslutning. Klaus |
|
![]() |
|
Kortben ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Status: Offline Point: 9 |
Hej Klaus
Tak for dit hurtige svar. Der er faktisk strømforsyning på forstærkeren, men selvom jeg tager strømmen fra denne, har jeg stadig problemet, som virker meget mystisk. Jeg kan se, at vi nok bor tæt på hinanden. Jeg bor 3 km syd for Hammel. Kan man evt. for en anden form for betaling, lokke dig hjem forbi mig? /KP |
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
En UFO antenne har et nøjagtigt produktnavn. UFA dækker over mange antenner, de fleste af lignende typer. Men har man problemer, er det første man skal gøre at samle alle oplysninger i en dokumentation af hele opsætningen. Det var dog et rædsel af et valg. En UFO antenne er ikke særligt egnet til FM radiobåndet omkring 100MHz. I bedste fald kan den dog også modtage på FM. Den indeholder normalt selv en forstærker - og at tilføje en ekstra forstærker - er næppe en god ide. Men lav nu en dokumentation - så vi alle ikke taler i både øst og vest. 26 km fra Søsterhøj bør man ikke have problemer med FM signalet. Jeg ville vælge en simpel passiv FM antenne og placere den frit og forvente signalet fra Søsterhøj. Lars ![]() |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
|
Hej
Antennen er en Triax UFO 140 Digital, der dækker området Kanal FM/5-12/21-60 Bånd FM / VHF / UHF Frekvens område FM 87.5-108 MHz Frekvensområde DAB 200-240 MHz Frekvens område VHF 174-230 MHz Frekvens område UHF 470-790 MHz Forstærkeren fulgte med antennen. Antennen er valgt fordi den også skal trække tv´et. Signalet bliver splittet i en Triax antenneslutdåse (TD260D) med radio + tv-udtag. Frekvensområde TV 5-68/132-862 MHz Frekvensområde radio 87,5-108 MHz Jeg frygter dog lidt, at problemet ligger i min radiomodtager. Hvis jeg frakobler alt hvad der hedder antenne, og blot bruger et par meter antennekabel som antenne er der (nogen gange) nogenlunde signal, hvis skærmen ikke er tilsluttet, men lige så snart jeg tilslutter skærmen, bliver radioen tavs. /KP |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg kører selv med en lign løsning uden problemer.(flagknop) Den er splittet op til 4 tv og 3 radioer. Hvordan er dit TV signal????? Overvej en seperat antenne til radioen. Så kan du også tage lokal sendere og muligvis udenlandske kanaler . Den jeg linker til har også DAB.
Redigeret af Mufti - 02-Januar-2013 kl. 07:54 |
|
![]() |
|
Hej Mufti
Jeg har pt. ingen tv, så jeg ved ikke hvor godt dette signal er. Mvh. KP
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
HMMMMM.
Jeg synes nu også det lyder forkert. Har du ikke mulighed for låne en anden radio/tuner? |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19851 |
Defekt UFO........
"Kortben" fanger nu P3 på 2 meter 0,5 mm2 ledning koblet i antennekablet og så ellers spredt lidt ud over loftet. Klaus |
|
![]() |
|
Ja, og KlausDM skal have 1000 tak for hans hjælp i går.
Jeg havde aldrig selv gennemskuet, at det var min spritnye Triax Ufo-antenne der var selve skyldneren .... /KP
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |