recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med RF Modulator - Hjæææælp!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med RF Modulator - Hjæææælp!!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med RF Modulator - Hjæææælp!!
    Sendt: 21-Juni-2005 kl. 14:06

Hej. Jeg har et problem med en RF modulator.

Jeg har flg. opsætning, der gerne skulle komme til at spille.

En Sony HX910, 2 fjernsyn hvor det ene skal køre via scart1 udgang på RGB, og det andet via eksisterende antennenet ved hjælp af RF modulator og phono udgangen på DVD afspilleren (eller dvs. det var da den oprindelige plan).

Mit problem er at RF modulatoren ikke giver et særligt godt signal til fjernsyn nr. 2, det bliver et mørkt billede med meget mættede farver.

Jeg har sendt RF modulatoren retur, og forretningen (www.emb.dk) har testet den, og siger den fungerer fint. Men at de også oplever et dårligt signal når de sætter den på en DVD der er forbundet til et TV via scart og samtidigt via phono stik til RF modulatoren.. De mener at det er fordi DVD afspilleren, ikke kan "trække" 2 udgange på en gang... hvis det er problemet, kan det jo heller ikke løses med et trådløst AV-Link..

Er der nogen der har en anden løsning, som jeg kan bruge til denne opsætning???

Kan det virkeligt passe at min DVD afspiller ikke kan sende signaler ud på 2 udgange uden at det ene signal bliver svagt??? (jeg har også testet opstilingen ved at forbinde den anden scart udgang til RF modulatoren, og der er det samme resultat)



Redigeret af Spunk
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2005 kl. 14:24
Hvordan ser signalet ud på RF forbindelsen, hvis du tager SCART stikket ud?

Nogle maskiner har blot en simpel serie-forbindelse mellem de forskellige udgange. De er altså ikke beregnet til at bluve brugt på samme tid. De fleste maskiner har dog seperat forstærker til hver enkelt udgang.

Evt. kan du prøve at trække CVBS signalet fra RGB udgangen, idet både RGB og CVBS normalt er aktiv på SCART når den står til RGB.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2005 kl. 15:09

Hej Spunk,

Det lyder ikke sandsynligt at HX-910 ikke kan trække to enheder samtidig på to separate Scart udgange (og ej heller via Phono).

Manualen beskriver hvordan en Video kan kobles på Line3/Decoder og bruges som afspiller og optager (samtidig med optagelsen vises på TV via HX-910's Line1 - TV). Eneste bemærkning vedrørende dette opsæt jeg undrede mig over var følgende (side 23):

Citér When you record to a VCR from this DVD recorder, do not switch the input source to TV by pressing the [=]TV/VIDEO button on the remote

Eneste årsag jeg kan tænke på her er hvis videoen reagerer på Scart pin 8 signal (om kildesignal fra Scart tilstede) idet optageren selvfølgelig fjerner den signalering når der trykkes på 'TV/Video' knappen. 

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2005 kl. 20:29

Heartware - >

med CVBS signal går jeg ud fra at du mener std. Video output bliver sendt ud sammen med RGB. min tanke var nemlig også at det måske kunne forårsage noget interferens igennem fjernsynet og tilbage ud på antennestikket, men det lyder nu også underligt  da RF modulatoren jo laver signalet om til et antennesignal.... Jeg tænkte også at det måske kunne være noget jord forbindelse igennem antennestikket.. men det lyder nu også usandsynligt. Jeg har desværre ikke selv fået testet om det hjalp at hive scart 1 stikket ud, men det siger forhandleren ihvertfald skulle hjælpe (altså kun at køre med et output via phono) men om han har testet på en eller anden kinesisk bambus maskine med serieforbundne udgange i ægte 24 karat plastic-guld ved jeg jo ikke

Laursen - > U lost me

Hvis nogle andre har erfaringer, hører jeg meget gerne. Det er denne her jeg har prøvet http://www.emb.dk/category.419.article.1554

Det er den samme som Skytronic og Hama, bare med en anden label på (maximum mener jeg den hed)

Er der nogen der har prøvet Mr. platinum trådløs av-link http://www.emb.dk/category.262.article.1258 det kunne jo være en anden løsning på problemet...

Til top
dunlop Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2005 kl. 21:41

Hej Spunk

Det lyder som om du har nøjagtig det samme problem som jeg havde da jeg smed min gamle videmaskine ud og gik over til HD-optager.

Med videomaskinen - som havde indbygget RF-modulator - kørte jeg signalet fra stuen til fjernsyn-2 i soveværelset via antennekabel fra videoen.

Da jeg fik HD-optager kunne jeg ikke bruge denne metode længere, da HD-optageren ikke sender RF-signal ud via antennestikket.

Den endelige løsning - efter talrige eksperimenter - blev, at jeg nu kører stuens TV via SCART fra HD-optageren og TV'et i værelset fra HD-optagerens composite-video udgang (den med 3 phono-stik: èt gul til video, rød og hvid til audio). Det er en afstand på ca. 30 m op over loftet, men det er ikke noget problem, - jeg har fået betydeligt bedre signal til soveværelset, end da jeg kørte via antennekablet.

Det pudsige er, at videokablet (det gule phono-stik) er et 75 ohm afstemt coax kabel, så hvis du i forvejen har et Coaxkabel liggende hen over loftet, kan du bruge det, du skal bare sætte phonostik på det i stedet for antennestik og så mangler du bare audiosignalet, - det kan du selv lave af et stereokabel. Det hele virker perfekt og giver et skide godt signal.

Jeg eksperimenterede også med trådløse links og andet smart grej, - tro mig: Det er intet værd, det er utroligt de kan sælge det lort. Jeg har prøvet flere fabrikater og med en direkte afstand på måske 10 m gennem et murstenshus er billedet fyldt med sne !!!

Brug composit video signalet, det virker helt perfekt, langt bedre end RF-modulatorer og andet unødvendigt bras.

Hilsen dunlop.

Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2005 kl. 22:25

Mere hjælp søges!!!

Er der virkelig ingen der har erfaringer/ideer til en løsning.

Er der nogen derude der har prøvet en RF Modulator der kører perfekt??

Nu har jeg kredset om div. trådløse link, og jeg har ærligt talt ikke stor fidus til dem, slet ikke hvis jeg også skal have en Wireless Router stående, det skulle vist ødelægge signalet fuldstændigt..

Der må være nogen der har prøvet lign. problemstilling

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2005 kl. 23:38

Hej Spunk,

Jeg ville bruge følgende fremgangsmåde

  1. Start med at fjerne ALLE tilslutnings-kabler fra optageren (så kun netledningen sidder tilbage!)
  2. Sæt nu tilslutnings-kablet til RF modulatoren på optagerens Scart Line 1 (TV) og forbind udgangen på modulatoren til TV.
  3. Indstil TV'et til at vise billedet fra optageren på rette kanal
  4. Skift mellem 'Video', 'S-Video' og 'RGB' i scart opsætningen på optageren (fra 'System Menu', se evt. HX910 manualen side 88) for at se om det giver en forskel (til det bedre)
  5. Hvis du ikke får noget godt signal ud af nogle af indstillingerne fra pkt. 4 kan du forsøge at justere RF modulatoren til at udsende signalet på en anden kanal (og efterfølgende justere TV'et tilsvarende)

Hvis ovenstående fremgangsmåde ikke giver noget tilfredsstillende resultat, må du vist erkende at den specifikke RF modulator ikke kan bruges med Sony optageren (prøv et andet mærke af modulator - se f.eks. emnet 558: Tuner - udgangssignal)

/Lars



Redigeret af laursen
Redaktør, recordere.dk
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2005 kl. 20:58

Aaargh!

Hvorfor en i helv€%&€%&€%// er der ikke en indbygget RF modulator, så man slap for al det her rod!!

Nu er det slut.. jeg banker samtlige vægge ned om nødvendigt og knalder en video ledning op!

men det er sq stadig skod at DVD recordere ikke har indbygget modulator!

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2005 kl. 21:09

Jeg synes at kunne fornemme at det ikke går helt så glat som du havde ønsket  

Forstår ikke helt hvorfor det kan give dig så store problemer (men har selvfølgelig heller ikke selv prøvet en ekstern modulator). Med alle de problemer du lader til at have med den modulator du har fundet, ville jeg bytte den til et andet mærke (fabrikant).

(jeg formoder at min fremgangsmåde ikke gav noget brugbart resultat?!)

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2005 kl. 21:27

jeg har desværre ikke modulatoren mere, så jeg kan ikke afprøve det på den måde, den skulle jo returneres inden 14 dage... men jeg mener nu også jeg fik prøvet lidt af hvert mens jeg havde modulatoren.

Jeg tror simpelthen ikke det vil komme til at virke, begynder at tro lidt på det forhandleren sagde om at den ikke kan trække 2 udgange på en gang. Eller også sker der noget interferens når man forbinder antenne-stik til recorder og modulatoren, og samtidigt video out fra recorderen.. ved det ikke, men det var KUN signalet fra video out der var forringet igennem modulatoren og ikke alm. antennesignal.

Til top
dunlop Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2005 kl. 23:47

Jeg begriber ikke du gider spilde din tid på det modulator lort !!!

Som jeg har skevet tidligere:  Brug CVBS til overførslen, - det virker perfekt 

MVH dunlop

Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2005 kl. 07:09
ja, men det er efterhånden også der jeg er landet. Nu kommer problemet bare med at få ført ekstra kabler til soveværelset. Sidst jeg førte kabel den vej, var da lejligheden var splittet ad, det gør unægteligt opgaven nemmere. Så det er frem med kobenet og brække nogle paneler op ..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu