recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med RF Modulator - Hjæææælp!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med RF Modulator - Hjæææælp!!

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2005 kl. 09:09

Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

ja, men det er efterhånden også der jeg er landet. Nu kommer problemet bare med at få ført ekstra kabler til soveværelset. Sidst jeg førte kabel den vej, var da lejligheden var splittet ad, det gør unægteligt opgaven nemmere. Så det er frem med kobenet og brække nogle paneler op ..

Har du ikke en gammel video maskine med phono CVBS / S-video eller scart input at prøve med? Ved godt at det ikke er alle bliver ved at være tændt hvis der ikke optages på dem, men de findes. Har selv en Funai der kan bruges som modulator. Og der smides trods alt mange ud pga. andre defekter.

Mvh JørgenT



Redigeret af JørgenT
Til top
dunlop Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2005 kl. 14:49

Hej Spunk.

Jeg kan godt se problemet, det er et dødirriterende stykke arbejde at skulle igang med, men jeg er kommet i tanke om en mulig idè så du måske kan slippe for at bruge kobenet:

Du har jo nok i forvejen et antennekabel ind til soveværelset ?
Som jeg skrev tidligere, kan du bruge dette kabel til at overføre video-signalet med, - du skal bare sætte Phono stik på kablet. Det kunne du jo allerede prøve nu for at se hvordan det virker på dit TV.

Så mangler du de 2 kabler til audio-signalet, men der kunne du måske bruge et af de apparater til trådløs signaloverførsel i stedet for at trække kabler. Måske kan audiosignalet - i dit tilfælde - overføres trådløst uden støj. Du får samtidig den fordel, at du så kan bruge dette apparat til at føre fjernbetjeningens signal fra soveværelset til harddiskoptageren i stuen.

MVH dunlop

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu