|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
|
YouSee lister desværre ikke frekvenserne for de digitale kanaler. |
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
![]() |
||
ceefive ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
![]() |
|
Vil det så sige at folk der har en VHS maskine med indbygget modulator heller ikke kan distribuere en afspilning videre til andre TV (f.eks. på Kanal 36) som man gjorde i "gamle dage" :) Hvis et spærrefilter løser problemet hvor finder jeg så det - og hvordan sikrer jeg mig at jeg ikke forstyrrer den digitale modtagelse i huset ?Tak for input.
Edit: Læste lige igen tidligere svar fra Radiomanden - og det ser jo ikke us til at han ser nogen løsning mere.... Redigeret af ceefive - 01-Januar-2011 kl. 16:34 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19813 |
![]() |
|
Hvis ikke de kan skrue den hen på en ubrugt kanal - ja.
Hvis du spærrer for en frekvens, hvor der er en digital kanal på, vil du ikke kunne modtage de kanaler, der er på den digitale frekvens. Eller sagt på en anden måde, når du tænder for din RF modulator, mister du så signal på nogle af de digitale kanaler? Klaus |
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
|
Da YouSee ikke oplyser hvilke frekvenser, de sender de digitale kanaler på, er det ikke nemt at finde ledige frekvenser eller vide på forhånd, hvilke kanaler der rammes, når man "stjæler" en frekvens.
Jeg har lavet en liste over både analoge og digitale kanaler for hovedstadsområdet: http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm Så her i området vil det være oplagt at vælge kanal 38, der ligger som ubrugt kanal mellem grund- og mellempakken. Jeg er underligt nok ikke stødt på lignende lister for andre områder i landet - ihvertfald ikke nogen, der er fuldt opdaterede. Med en pc-baseret tuner er det ellers en smal sag at få overblik over de anvendte frekvenser. |
||
Per H. Nielsen
||
![]() |
||
ceefive ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
![]() |
|
[/QUOTE] [/QUOTE]
Jeg har kun mellempakken og her mister jeg ikke nogen kanaler når jeg tænder for modulatoren og har den konfigureret til at sende på f.eks. kanal 36 eller 37.
Hvis du spærrer for en frekvens, hvor der er en digital kanal på, vil du ikke kunne modtage de kanaler, der er på den digitale frekvens. Eller sagt på en anden måde, når du tænder for din RF modulator, mister du så signal på nogle af de digitale kanaler? Klaus Jeg troede egentligt at Modulatoren også fungerede som spærrefilter - det undrer mig derfor at der kommer støj på kanalen når jeg kobler yousee kabel delen på modulatoren også.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
En modulator fungerer ikke som spærrefilter. Så skulle den jo indeholde et automatisk styret spærrefilter, der spærrer for præcis den kanal, som den er indstillet til. Det ville fordyre den voldsomt. Hvis du "kun" har mellempakken, så brug nogen af kanalnumrene fra fuldpakken, som jo i forvejen er spærret af det filter YouSee har opsat. Fuldpakken starter fra kanal 48, men vælg om muligt et højere nummer, da YouSee's filtre ikke altid blokerer helt for kanalerne tæt på mellempakken. |
||
Per H. Nielsen
||
![]() |
||
![]() |
|
Det virker jo ! Havde bare prøvet kanal35-38 - men oppe på 50 virker det jo fint.
Tusind tak for tippet - så er jeg da kørende indtil jeg skifter til fuldpakke.
Tak for hjælpen.
|
||
![]() |
||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
|
Spærrefiltre fungerer ikke på den måde som er beskrevet her, det virker ikke på enkelt-kanaler og virker da slet ikke i kabelsammenhæng. Jo når man spærrer hele pakker er det OK, men som sagt ikke ved enkel-kanaler/programmer.
|
||
![]() |
||
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
![]() |
|
Hej moho
Der er vist ikke meget elektronik i dig
![]() Det du skriver om er lavpasfilter, som spærrer hele pakker.
Du kan godt få et spærrefilter der er beregnet til en kanal (den trykker lidt på side kanalerne)
Lynge
![]() |
||
![]() |
||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
|
Lytro
Du er bare go'
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |