recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med RF Modulator
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med RF Modulator

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Lytro Lytro skrev:

Du kan finde frekvenserne på Yousee.dk hjemmeside

YouSee lister desværre ikke frekvenserne for de digitale kanaler.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Juni-2007
Point: 258
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 16:30

Vil det så sige at folk der har en VHS maskine med indbygget modulator heller ikke kan distribuere en afspilning videre til andre TV (f.eks. på Kanal 36) som man gjorde i "gamle dage" :)

Hvis et spærrefilter løser problemet hvor finder jeg så det - og hvordan sikrer jeg mig at jeg ikke forstyrrer den digitale modtagelse i huset ?

Tak for input.
Edit: Læste lige igen tidligere svar fra Radiomanden - og det ser jo ikke us til at han ser nogen løsning mere....

Redigeret af ceefive - 01-Januar-2011 kl. 16:34
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af ceefive ceefive skrev:

Vil det så sige at folk der har en VHS maskine med indbygget modulator heller ikke kan distribuere en afspilning videre til andre TV (f.eks. på Kanal 36) som man gjorde i "gamle dage" :)

Hvis ikke de kan skrue den hen på en ubrugt kanal - ja.

Hvis et spærrefilter løser problemet hvor finder jeg så det - og hvordan sikrer jeg mig at jeg ikke forstyrrer den digitale modtagelse i huset ?

Hvis du spærrer for en frekvens, hvor der er en digital kanal på, vil du ikke kunne modtage de kanaler, der er på den digitale frekvens.
Eller sagt på en anden måde, når du tænder for din RF modulator, mister du så signal på nogle af de digitale kanaler?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 16:46
Da YouSee ikke oplyser hvilke frekvenser, de sender de digitale kanaler på, er det ikke nemt at finde ledige frekvenser eller vide på forhånd, hvilke kanaler der rammes, når man "stjæler" en frekvens.
Jeg har lavet en liste over både analoge og digitale kanaler for hovedstadsområdet: http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm
Så her i området vil det være oplagt at vælge kanal 38, der ligger som ubrugt kanal mellem grund- og mellempakken.
Jeg er underligt nok ikke stødt på lignende lister for andre områder i landet - ihvertfald ikke nogen, der er fuldt opdaterede. Med en pc-baseret tuner er det ellers en smal sag at få overblik over de anvendte frekvenser.
Per H. Nielsen
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 16:55
 [/QUOTE]

Hvis du spærrer for en frekvens, hvor der er en digital kanal på, vil du ikke kunne modtage de kanaler, der er på den digitale frekvens.
Eller sagt på en anden måde, når du tænder for din RF modulator, mister du så signal på nogle af de digitale kanaler?

Klaus
[/QUOTE]
Jeg har kun mellempakken og her mister jeg ikke nogen kanaler når jeg tænder for modulatoren og har den konfigureret til at sende på f.eks. kanal 36 eller 37.
Jeg troede egentligt at Modulatoren også fungerede som spærrefilter - det undrer mig derfor at der kommer støj på kanalen når jeg kobler yousee kabel delen på modulatoren også.
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 17:04

Jeg troede egentligt at Modulatoren også fungerede som spærrefilter - det undrer mig derfor at der kommer støj på kanalen når jeg kobler yousee kabel delen på modulatoren også.

En modulator fungerer ikke som spærrefilter. Så skulle den jo indeholde et automatisk styret spærrefilter, der spærrer for præcis den kanal, som den er indstillet til. Det ville fordyre den voldsomt.

Hvis du "kun" har mellempakken, så brug nogen af kanalnumrene fra fuldpakken, som jo i forvejen er spærret af det filter YouSee har opsat. Fuldpakken starter fra kanal 48, men vælg om muligt et højere nummer, da YouSee's filtre ikke altid blokerer helt for kanalerne tæt på mellempakken. 
Per H. Nielsen
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 22:03
Det virker jo ! Havde bare prøvet kanal35-38 - men oppe på 50 virker det jo fint.
Tusind tak for tippet - så er jeg da kørende indtil jeg skifter til fuldpakke.
Tak for hjælpen.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 11:26

Det virker jo ! Havde bare prøvet kanal35-38 - men oppe på 50 virker det jo fint.
Tusind tak for tippet - så er jeg da kørende indtil jeg skifter til fuldpakke.
Tak for hjælpen.
Oprindeligt kunne man indstille RF Out manuell (mellem kanal 32-42), Nyere videoer kunne indstilles valgfrit kanal 21-69.
Spærrefiltre fungerer ikke på den måde som er beskrevet her, det virker ikke på enkelt-kanaler og virker da slet ikke i kabelsammenhæng. Jo når man spærrer hele pakker er det OK, men som sagt ikke ved enkel-kanaler/programmer.
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 11:44
Hej moho
Der er vist ikke meget elektronik i dig Wink
Det du skriver om er lavpasfilter, som spærrer hele pakker.
Du kan godt få et spærrefilter der er beregnet til en kanal (den trykker lidt på side kanalerne)

Lynge Smile
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 15:19
Lytro
Du er bare go'