recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med Squeezebox Radio og SqueezeboxCenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med Squeezebox Radio og SqueezeboxCenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bogrunberger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Maj-2011
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med Squeezebox Radio og SqueezeboxCenter
    Sendt: 27-Maj-2011 kl. 18:47
I desperation over at min Squeezebox Radio opfører sig irriterende (spontant slukker lyd, glemmer favoritter mm), prøvede jeg at installere 7.6 beta firmware på den. Det virkede fint, men nu kunne jeg så ikke forbinde til min Squeezebox Center som kører på min Synology DS111 fordi firmwaren ikke passede sammen.

Jeg downgradede firmwaren på Squeezebox Radio til 7.5 igen, men den må have glemt at fjerne al betafirmwaren, for jeg får stadig samme besked:
Squeezebox center skal opdateres til en nyere version af squeezebox server.
Gå til mysqueezebox.com/downloads og hent den nyeste version af firmwaren.

Det er mildt sagt ved at gøre mig sindssyg, og jeg har været tæt på bare at smadre min squeezebox Radio, for den er simpelthen så fejlfyldt at det er en skandale.

Men er der nogen herinde som kan hjælpe mig inden jeg er nødt til at aflive apparaturet helt?

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 21:25
Du installerer jo ikke direkte firmware på Squeezebox'en, men installerer snarere serversoftware på en maskine, hvorfra Squeezebox'en så henter firmware'n.

Har du installeret Squeezebox Server 7.6 på en PC derhjemme som du efterfølgende har forbundet din Squeezebox Radio til og derefter forsøgt at koble den op mod den ældre SqueezeCenter på NAS'en eller hvordan er det foregået?

Kan du ikke få lov til at koble Squeezebox'en op mod NAS'en og downgrade firmwaren på Squeezebox'en?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 21:42
Jeg har installeret Squeezebox server og derfra opdateret firmwaren på min Squeezebox radio. Men altså jeg har resettet radioen og firmwaren står til at være 7.5.
Tror du at jeg skal geninstallere Squeezebox server med 7.5 firmwaren?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 22:07
jeg har stadig ikke et overblik over hvad du har lavet og hvad der er status nu.

Hvordan har v. 7.6 været inde i billedet? (Ikke triviel at installere på NAS'en!)

Detaljer:
SqueezeCenter => til og med v. 7.3.4
Squeezebox Server => fra v. 7.4.0
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 22:47
Ok, jeg beklager, hvis jeg har formuleret mig uklart. Her er, hvad jeg har gjort:
- Min Squeezebox Radio havde firmware ver. 7.5 og var sluttet til min Synology NAS med squeezebox Center.
- For at opdatere firmwaren på min radio, installerede jeg Squeezebox server på min computer med ver. 7.6 beta. Jeg var ikke klar over at det kunne give problemer med at koble på min NAS der kørte ældre firmware.
- Da jeg fandt ud af, at jeg ikke længere havde adgang til min NAS, lavede jeg en factory restore på min radio og den siger nu, at den installerede firmware er ver. 7.5. Jeg har afinstalleret Squeezebox server på min PC.

Jeg kan dog stadig ikke få forbindelse mellem min radio og NAS. Den skriver som sagt, at min NAS kører med en ældre firmware, og det er det jeg ikke kan forstå, da jeg skulle mene at en factory reset, indlæser min radios originale firmware. Men jeg tager øjensynligt nok fejl, så hvad gør jeg?

Vh. Bo
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 23:12
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 09:56
Nej, der var ikke lige et af de to links som virkede, men jeg har fået det til at virke nu. Det viser sig, at der ligger to forskellige versioner af Squeezebox Center på Synologys hjemmeside. Der står ikke noget om versionsnummer på nogen af dem, så jeg havde bare taget den med beskrivelsen "To run Logitech® SqueezeCenter Synology DiskStation".

Den anden virkede ikke, og jeg fik beskeden at den ikke er kompatibel med min enhed. Det viser sig, at den er kompatibel, men at det er en opgraderingsversion, hvilket ikke fremgår nogen steder. Så da jeg installerede 7.3.3 og derefter opgraderede, så virkede det.

Redigeret af bogrunberger - 28-Maj-2011 kl. 09:57
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 10:10
Mærkeligt - begge links virker fint hos mig.

Så er der logik igen - forklarer også hvorfor der blev tåget lidt rundt i begreberne :-) (Filerne du downloader har forøvrigt versionsnummer påhæftet)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu