|
Problem med subwoofer – KEF R400b + Marantz SR7005 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Dark_Helmet ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Juli-2025 kl. 18:16 |
Hej
Jeg håber, nogen kan hjælpe eller give lidt input. Jeg har et setup med følgende udstyr:
Jeg har prøvet at sætte subben til mine KEF LSX II LT's SUB Out port, og her kan jeg ikke genskabe problemet - så jeg tror egenligt ikke det er subben den er gal med, men nok nærmere noget imellem TV'et og Receiveren. Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt ? /Simon |
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1706 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Et bud kunne være at du overstyrer subudgangen. - skru ned for sub level i din avr og skru op på subben for at matche LCR. Det kan også være du spiler højere end subben kan klare så du rammer en limiter. Det kan kan godt lyde underligt, men normalt ikke SÅ underligt.
|
|
![]() |
|
Dark_Helmet ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
Tak for input Mefisto.
Jeg har lige forsøgt at pille ved bas indstillingerne, men den eneste måde det jeg kan få den til at stoppe med med lyden, er hvis jeg slår SW fra.
|
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1706 |
Slå SW fra? Så spiller den jo slet ikke. Ved film skal SW stå til LFE, ikke LFE+main.
|
|
![]() |
|
Tak for input :) Det var nok bare for at sige - jeg fik det ikke løst, med forskellige bas indstillinger på AVR'en. Jeg har prøvet med LFE, altså hvor det ikke er LFE+main. Jeg fandt også noget omkring bas som jeg fik skruet ned for -5db tror jeg var minimum - men uden held. lyden er der stadig.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |