recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med subwoofer – KEF R400b + Marantz SR7005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem med subwoofer – KEF R400b + Marantz SR7005

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dark_Helmet Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dark_Helmet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med subwoofer – KEF R400b + Marantz SR7005
    Sendt: 31-Juli-2025 kl. 18:16
Hej 

Jeg håber, nogen kan hjælpe eller give lidt input.

Jeg har et setup med følgende udstyr:

• Receiver: Marantz SR7005

• Subwoofer: KEF R400b

• TV: LG OLED C3  

Problemet:
Den laver underlige "blob" lyde når den afspiller lyd.
Se denne video: https://www.youtube.com/shorts/nmItKIXaTAc

Jeg har prøvet at sætte subben til mine KEF LSX II LT's SUB Out port, og her kan jeg ikke genskabe problemet - så jeg tror egenligt ikke det er subben den er gal med, men nok nærmere noget imellem TV'et og Receiveren. 

Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt ?

/Simon

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1706
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2025 kl. 17:11
Et bud kunne være at du overstyrer subudgangen. - skru ned for sub level i din avr og skru op på subben for at matche LCR.

Det kan også være du spiler højere end subben kan klare så du rammer en limiter. Det kan kan godt lyde underligt, men normalt ikke SÅ underligt.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dark_Helmet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2025 kl. 18:32
Tak for input Mefisto.

Jeg har lige forsøgt at pille ved bas indstillingerne, men den eneste måde det jeg kan få den til at stoppe med med lyden, er hvis jeg slår SW fra. 
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1706
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2025 kl. 19:00
Slå SW fra? Så spiller den jo slet ikke.

Ved film skal SW stå til LFE, ikke LFE+main.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dark_Helmet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2025 kl. 19:33
Tak for input :)

Hehe, det blev måske lidt underligt formuleret. du har ret, den spiller slet ikke når SW er slået fra :D
Det var nok bare for at sige - jeg fik det ikke løst, med forskellige bas indstillinger på AVR'en. 

Jeg har prøvet med LFE, altså hvor det ikke er LFE+main.

Jeg fandt også noget omkring bas som jeg fik skruet ned for -5db tror jeg var minimum - men uden held. lyden er der stadig.  
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu