recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med ts filer - HJÆLP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med ts filer - HJÆLP

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SimpleUser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2006
Status: Offline
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med ts filer - HJÆLP
    Sendt: 27-April-2007 kl. 19:48

Jeg er eftrhånden rigtig godt tilfreds med mit VISTA MCE mediacenter og jeg optager på livet løs i MPEG format.

Min tuner en Digi-tv tuner fra Sandberg, og jeg kan optage i MPEG via Jukebox (Sandbergs eget software) og gennem MCE.

Når jeg optager (via Sandbergs Jukebox) i .ts filer, ser alt ud til at gå problemfrit men når optagelsen skal stoppe så kommer den og siger "Der er fundet et ugyldigt argument". Jeg kan kun komme videre ved at slå programmet ned - og jeg mister optagelsen. DAMN!!! I visse tilfælde popper der en besked op fra toolbaren, der siger at et program vil ændre farveindstillingerne, men jeg ved ikke om det er relateret.

Problemet opstår uanset om det er en planlagt optagelse, timeshift eller ved at jeg aktiverer Record knappen.

Jeg mener, at det har virket, da jeg testede det lige da jeg havde købt tuneren, -. men jeg er efthånden i lidt i tvivl.

Ok - er der nogen der kan gennemskue, hvad der går galt  - eller i det mindste kan fortælle mig om der en log fil e. lign, hvor jeg kan se hvad der går galt?

Mit set up er en HP Entertainment laptop, 1 GB ram, Dual core og Nvidia7600 grafikkort (opdateret til vista driver). tuneren er sandberg digi tv (og jeg har opdateret til en vista driver)

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 10:37
Jeg forstår det sådan at Sandbergs tuner er en dvb-t tuner med b.l.a. usb tilslutning til PC?

Kan jeg uden desværre at kunne komme med et positivt forslag til dit eget problem, spørge dig om du får undertekster med på din optagelser i MPEG2? Og hvis du kan optage i mpg med undertekster, hvorfor vil du så gerne optage i .ts? (syntes der siges at der er undertekser)

Har du set om der skulle være en opdatering til dit optageprogram hos Sandberg? Eller om du måske kunne finde et andet program for optagelse der kunne virke?

Redigeret af Ken_T - 28-April-2007 kl. 11:06
Til top
rohde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-August-2006
Point: 236
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Kan jeg uden desværre at kunne komme med et positivt forslag til dit eget problem, spørge dig om du får undertekster med på din optagelser i MPEG2? Og hvis du kan optage i mpg med undertekster, hvorfor vil du så gerne optage i .ts? (syntes der siges at der er undertekser)

Tror du er ramt af lidt begrebsforvirring.
TS står for transport stream og basalt set er det en kommunikationsprotokol, der kan bære lyd, billede og data. Som oftest er det nemmest at optage data i dette format, da det så kan fødes direkte tilbage som var det modtaget over-the-air. Men for at eksempelvis undertekster kommer med, skal ts-filen selvfølgelig indeholde den data-strøm hvori de kommer (med mindre selvfølgelig de er hårdtmejslet ind i billedet).
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 12:09

tror du er ramt af lidt forvirring, rohde

Faktisk kan nogle programmer optage i .ts, fx dvbwiever, men man kan også vælge at bruge .mpg, hvor man imidlertid ikke får undertekster med. En optagelse i mpg er bedre, hvis den altså indeholder undertekster.

Jeg troede (fordi jeg ikke kunne finde sandberg digi-tv), at det var en udvendig boks, der derfor muligvis via usb kunne medtage eventuelle undertekster,  selv om der blev gemt i .mpg format. Men siden forstod jeg at der var tale om et usb tv kort.

Jeg forstår godt at .ts filer optaget fra en DVB-T tuner, også er mpeg2, men der er altså stadig en forskel på hvordan man optager. En .ts fil er ikke så let at håndtere som .mpeg med undertekst brændt ind.

En .ts fil skal hvis den har undertekster, afspilles igen med fx VLCplayer, hvis man vil se undertekster.

Til top
SimpleUser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2006
Point: 231
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 22:14

Ja Sandberg er en USB tuner - men der kommer ikke tekster med i MPEG formatet. Kun ts-

Selvom I ikke kan løse mit problem direkté kunne det være I kan hjælpe mig med at find en log e.lign i vista, de måske afslører hvilken proces der fejler i skutningen af optagelsen

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu