|
Problem med Ubiquiti-router |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
zemo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2006 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Januar-2017 kl. 14:03 |
Hej
Jeg har købt mig en Ubiquiti Edgerouter X og Unifi AC-accesspoint. I følge manualen skal den sættes op med lankabel ind i port 0. Jeg skal så indtaste https://192.168.1.1 i en browser. Der sker bare ingenting. Browseren siger at forbindelse ikke kan oprettes. Jeg har prøvet følgende: To forskellige pc'er Tre forskellige browsere Forskellige kabler Andre porte end de beskrevne Slået Windows firewall fra Indtastet forskellige variationer af 192.168.x.x, samt med og uden s i https Og der er selvfølgelig strøm på. Men kan jo være fejlbehæftet. Så hvis nogen har gode forslag til hvad jeg kunne prøve, inden den bliver byttet. En kollega har samme setup (dog kun N-router), og han lovpriser det. På forhånd tak for alle input Redigeret af zemo - 22-Januar-2017 kl. 14:04 |
|
/zemo/
|
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6286 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej , er du sikker på det med port 0? Er det ikke den port signalet udefra skal ind i? . Prøv en af de porte som bruges til eksternt udstyr , altså bare en af de andre. MVH
|
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
zemo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2006 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 491 |
Ja, det vil jeg mene. I følge denne:
https://dl.ubnt.com/guides/edgemax/EdgeRouter_ER-X_QSG.pdf Prøv se side 7: Accessing the Configuration Interface Punkt 2 er jeg ikke helt sikker på jeg forstår Redigeret af zemo - 22-Januar-2017 kl. 14:49 |
|
/zemo/
|
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Har du husket at tildele en fast IP-adresse til din PC først? Fx. 192.168.1.10?
|
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1575 |
Pkt 2. Configure the Ethernet adapter on your host system with a static IP address on the 192.168.1.x subnet.
Det betyder at din computer skal have en fast IP adresse, f.eks. 192.168.1.2 Undernetmaske: 255.255.255.0 Standardgateway: 192.168.1.1 Se her hvordan det sættes: http://www.it-artikler.dk/2010/06/19/fast-ip-adresse-windows-7/
|
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
|
Tak for svar alle
Det var fast ip-adresse der skulle til
|
|
/zemo/
|
|
![]() |
|
Hej igen. Jeg har lige et ekstra spørgsmål. Alt fungerer fint, men jeg kan ikke lade være med at rode i indstillingerne. De nederste tal i DNS-serveradresserne, er nogle jeg "fandt" på nettet, men hvad skal de egentlig være, eller måske rettere; hvad betyder de? Som sagt, alt fungerer, men jeg vil bare gerne have styr på, og forståelse for indstillingerne. |
|
/zemo/
|
|
![]() |
|
Peter.C ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Status: Offline Point: 147 |
Dem du bruger nu er Googles DNS server. De skulle performer godt.
Jeg bruger selv OpenDNS på 208.67.222.123 og 208.67.220.123. |
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
En DNS (Domain name server) er en server der oversætter navne, f.eks. DR.DK til en internet (IP) adresse. (Som en slags telefonbog).
|
|
/Peter
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |