|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Tuono_DK ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-April-2011 Sted: Danmaek Status: Offline Point: 17 |
![]() Sendt: 10-Maj-2011 kl. 14:36 |
|
Hej
Er egentligt en glad og tilfreds familie far, dvs. sådan da.
Mine unger har et fint Samsung 2033hd købt i El giganten for nogen år siden .. MEN
for snart længe siden forsvandt underteksterne på TV2, dvs. har man en dansk udsendelse kan man godt slå de "digitale tekster" til og fra, men der er ingen tekster når der er en engelsk sproget udsendelse. Alt er høvlet igennem, manualer, nettet osv.
Det jeg har kunne læse mig lidt frem til er det er TV2 (er koblet til Stofa) der på et tidspunkt har ændret måden at de udsender de digitale tekster på - og det er mit TV åbenbart ikke glad for.
Har ledt efter nyt firmware, har ringet til Samsung (fik kun fat på en uforståelig svensker) har skrevet til deres support flere gange - dog ingen svar.
Er der nogen af jer eksperter der kan hjælpe mig videre? Tv'et har jo en USB indgang samt muligheden i menuen for at opgradere firmware, men har desværre ikke selv kunne komme det nærmere.
Rigtig god tirsdag
Mhv.
Jan
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
. Redigeret af Radiomanden - 10-Maj-2011 kl. 14:46 |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
På Terrestisk bruger man DVB Tekst, og det skal TVet kunne modtage, hvordan det forholder sig hos din udbyder ved jeg ikke, men det sendes åbentbart også der som en seperat stream, som TVet skal kunne modtage. Det vil ligeledes være på samme måde på alle DR kanaler fra næste år.
Det er muligt at TVet ikke har eller måske ikke kan få den mulighed. Redigeret af Radiomanden - 10-Maj-2011 kl. 14:47 |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Tuono_DK ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-April-2011 Sted: Danmaek Status: Offline Point: 17 |
![]() |
|
Stofa er via DVB-C
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja det er det da.
|
||
|
||
![]() |
||
jhj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-April-2010 Status: Offline Point: 53 |
![]() |
|
Hej. Har også fladskærm fra Samsung og TV fra Stofa.. jeg har heller ikke tekster på flere af de digitale kanaler, bla. TV2 og National Geografic - men det er på Discovery...
Har undersøgt det, uden egentlig at finde en løsning. Kunne forstå på Stofa, at Samsung fladskærme skal sættes op, som om de befinder sig i Finland
"Såfremt du har et Samsung tv skal det nogen gange været opsat på en speciel måde: Ved opsætning skal landekoden være Finsk og sproget skal være dansk. "
Ovennævnte iflg Stofa... Det betyder så, at der i menuen for undertekster refereres til "Foretrukne" dvs. finsk undertekst. Da der ikke findes finsk undertekst til TV2, er der ingen undertekst på...
Har desværre ingen løsning på problemet, men hører meget gerne nærmere hvis der er nogle der har en ide.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Den med Finland har jeg også været omkring - mit virker dog fint med at det er sat op til at befinde sig i DK og hermed er foretrukne undertekster fint = dansk.
Det undrer mig faktisk mere i den her sag at Stofa læsser problemer over på Samsung og omvendt. El Giganten vil hverken høre om problemer eller tage stilling til det - de henviser blot til man kan opgradere sin firmware. Tror det ender med at det omtalte TV må på porten, det er rigtigt ærgeligt da det både design og størrelsesmæssigt passer perfekt hvor det befinder sig.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jamen så er vi da enige om det
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Så kom der denne gang svar fra Samsung:
Hej
Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic. dit problem er blevet eskaleret op i systemet og nu skulle de rette mennesker gerne være opmærksomme på dit problem, så jeg ved ikke hvornår der kommer en update til dit tv men de er underettet om problemet Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os igen. Med venlig hilsen Det lyder helt klart som der så "ikke sker en skid mere" måske man burde prøve stille butikken hvor man købte produktet stolen for døren.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
En klar mangel ved produktet, og betyder at du kan ophæve handelen og få dine penge tilbage
![]() Redigeret af Kampus - 11-Maj-2011 kl. 13:32 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja det er en klar mangel ved produktet, men når nu tv'et er over de 24 måneders reklamations ret er det jo krop umuligt at gøre ret meget - må nok bare indse at jeg købte katten i sækken selvom jeg i butikken brugte meget krudt på at sikre mig at tv'et var fremtids sikret. Er i øvrigt ikke købt i el giganten men i Computer City ........... ØV ! |
||
![]() |
||
![]() |
|
Til den pris det står til, som er under 2K, og det er 2 år gammelt, så er det da også afskrevet, det har kostet under Kr 100 om måneden.
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |