recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med USB-harddisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med USB-harddisk

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2011 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jesper, jeg har rettigheder og må prøve det..

Brixen: Den melder jo den fejl på Mac når jeg sætter disken til, fordi den fuckede up med det Macfuse og NTFS-3G.. Så kan slet ikke komme ind på disken via min mac :(

Kan du køre et disk check på din Windoze computer?
(chkdsk /f eller chkdsk /r fra en CMD prompt).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 19:38
Efter jeg installerede Lion som clean install, så kunne jeg kopiere mine filer fra disken og over på mac'en og så formatere den på min Windoze-PC..

Dog så tog det ca. 3 timer at flytte 4.7GB fra harddisken og over på Mac'en, og hvorfor det skal gå SÅ langsomt, det aner jeg ikke.. En der kan svare på det?
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Efter jeg installerede Lion som clean install, så kunne jeg kopiere mine filer fra disken og over på mac'en og så formatere den på min Windoze-PC..

Dog så tog det ca. 3 timer at flytte 4.7GB fra harddisken og over på Mac'en, og hvorfor det skal gå SÅ langsomt, det aner jeg ikke.. En der kan svare på det?

Med Paragon NTFS?

Ellers gætter jeg på at problemet er MacFuse/NTFS-3G.

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 20:46
Nej, har jeg ikke prøvet det Paragon NTFS endnu, men at kopiere filerne FRA disken kan man godt på Mac, du kan bare ikke kopiere TIL disken fra Mac, så kræver det et NTFS program..

Men jeg tror også det var den gamle installation af MacFuse og NTFS-3G der fuckede den disk op, men nu virker den igen..

Men hvorfor skal det tage så lang tid at kopiere 470 GB? :D det tar da i hvert fald ikke 3 timer på en Windows PC..
          
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 20:10
øh skal lige være HELT på det rene - mener du 4,7GB eller 470GB? der er alligevel en TEMMELIG stor forskel. men hvis du har kopieret fra en windows pc til en mac med lion så er smb stacken blevet omkodet hvilket kan have været årsagen til den langsomme overførsel - det var vist en af de helt store hurdles i lion før den sidst nye opdatering.

Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Maj-2006
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 09:52
Jeg har heller ikke haft det store held med NTFS-3G programmet, det har totalt forkrøblet filoverførslen både til og fra NTFS drev til 2-4 megabyte i sekundet hvor jeg før havde læse hastigheder på 25-30 megabyte.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

øh skal lige være HELT på det rene - mener du 4,7GB eller 470GB? der er alligevel en TEMMELIG stor forskel. men hvis du har kopieret fra en windows pc til en mac med lion så er smb stacken blevet omkodet hvilket kan have været årsagen til den langsomme overførsel - det var vist en af de helt store hurdles i lion før den sidst nye opdatering.

Ja sorry, det var 470GB, men det tog stadig 3 timer ca. Det kan da ikke være rigtigt? Hvis jeg kopiere fra harddisken og til min Windows PC så tager det i hvert fald ikke 3 timer... Men det kan være fordi Mac ikke rigtig arbejder sammen med NTFS?
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 14:20
Jeg hentede nu Paragon NTFS http://www.paragon-software.com/da/home/ntfs-mac/eshop.html
og installerede den fulde version.

Jeg har nyeste version af programmet og nyeste version af OS X Lion, men det tager ca. 65 min. at kopiere 60GB over på en Western Digital 2.0 USB harddisk? Hvordan kan det være muligt? Det går langt hurtigere med Windows? Cry
          
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu