|
Problem med Yamaha receiver og zone 2 |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2074 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-April-2016 kl. 21:09 |
Hej.
Jeg har købt en Yamaha receiver rx-v779. Jeg har 2 front, 1 center og 2 bag højttalere. Desuden har jeg 2 stk i min udestuen. Jeg kan ikke få lyd på dem i udestuen. Er der en herinde der vil være behjælpelig? |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er noget med at zone 2 ikke virker fra digitale kilder eller også er det analoge.
|
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2074 |
Hej Nagash.
Det er da en videre "raket videnskab" at få nyt grej. Vil du mene at jeg ikke kan have de 5 højttalere inde i stuen, og samtidig have 2 i min udestue (udelukkende til musik) |
|
![]() |
|
Har læst lidt her, men er ikke så god til engelsk :-(
important safety notice: The EXTRA SP speaker terminals of this unit should not be connected to a Passive Loudspeaker Selector Box or more than one loudspeaker per channel. Connection to a Passive Loudspeaker Selector Box or multiple speakers per channel could create an abnormally low impedance load resulting in amplifier damage. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19685 |
Hvad har du gjort, hvordan er tingene forbundne og sat op?
Først og fremmest skal du slutte dine passive højttalere (formoder jeg) til de små klemmeterminaler. Dernæst skal forstærkeren i "power AMP assign" sættes op til "7ch + 1 zone". Slå slydeomskifteren på fjernbetjeningen over i zone 2 og vælg tuner. Kan du nu høre radio i zone 2? Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Prøv med musik via analoge indgange. Der er flere recievere der ikke kan føre digitale indgange videre til zone 2
|
|
![]() |
|
Mine front er sat til de små klemmeterminaler. Har sat recieveren til 7ch+1 zone. Men jeg får desværre ingen lyd på zone 2. Uanset hvad jeg gør spiller min fronthøjttalere konstant. Om jeg sætter den på zone 2 eller ikke, spiller mine front ht konstant, men ingen lyd på zone 2. Jeg har monteret de ekstra ht på skrueterminalerne der sidder øverst oppe (se billede). Er det ikke korrekt? http://lydogbillede.dk/test/hjemmebiograf/gruppetest_5-surround-receivere/yamaha-rx-v779/ Redigeret af pipper - 16-April-2016 kl. 09:15 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19685 |
Sluk for forstærkeren, slå omskifteren over i zone 2 og tænd så igen.
Hvilken kilde bruger du til din musik? Prøv at slå party mode til i opsætningen, for herefter at trykke på party knappen på fjernbetjeningen. Klaus |
|
![]() |
|
JSA:-) ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
Jeg har samme receiver.
Ingen problemer med zone 1 og zone 2. Den spiller alt. Enig med Klaus - du skal selv tænde for zone 2 og vælge en lydkilde, alternativt vælge en lydkilde i zone 1 og slå party zone til, så den også spilles i zone 2. Valg af kilde, tænde og slukke for zoner mv synes jeg er lettest frs app'en |
|
![]() |
|
Er lige på vej ud af døren, men prøver så snart jeg er hjemme igen.
Takker for hjælpen indtil videre :-) |
|
![]() |
|
Så fik jeg det til at virke med jeres hjælp
![]() Men har da lige et spørgsmål mere. På den gamle receiver jeg havde var der en A og B udgang til højttalere. Her kunne man så vælge enten A eller B eller begge. På min nye receiver kan man vidst ikke gøre sådan. Hvis jeg vil spille i zone 2 spiller zone 1 jo også. Havde håbet på at man selv kunne vælge. Er det rigtigt, eller "fjoller" jeg rundt i det? ![]() |
|
![]() |
|
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
Du behøver ikke have zone 1 til at spille sammen med zone 2. På min Yamaha kan man betjene zone 2 separat med fjernbetjeningen uafhængigt af hvad zone 1 spiller* eller om zone 1 er tændt. Det lyder som om du har tændt for party funktionen hvor alle zoner spiller det samme.
Du skal finde den lille skyde kontakt på remoten og skubbe den over på "2". Så kan du tænde og slukke zone 2 separat og vælge hvad du vil spille og hvor højt det skal være. *Musik fra netværk, internet (spotify) og USB vil altid være det samme i zone 1 og 2, så man kan ikke høre spotify i zone 1 og USB i zone 2 samtidig. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |