recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med Yamaha receiver og zone 2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem med Yamaha receiver og zone 2

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2082
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2016 kl. 17:14
Jeg har lige netop tændt for "party funktionen", da jeg ellers ikke får lyd i zone 2.

Jeg kan ikke sidde og lytte til musik i zone 1 og så pludselig skifte til zone 2 via fjernbetjeningen.
Der får jeg ikke musik i zone 2.

Den eneste måde som jeg kan få musik i zone 2 er via party funktionen.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2016 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Jeg har lige netop tændt for "party funktionen", da jeg ellers ikke får lyd i zone 2.

Jeg kan ikke sidde og lytte til musik i zone 1 og så pludselig skifte til zone 2 via fjernbetjeningen.

Grunden til det ikke virker er fordi du prøver at bruger det som en A/B omskifter. Det er ikke sådan det virker. For at få musik i zone 2 skal du tænde zone 2 og vælge det du vil høre i zone 2. Du kan ikke bare "flytte" det du hører i zone 1 over i zone 2 ved at aktivere zone 2. Du skal fortælle zone 2 hvad der skal spilles der. Så længe party funktionen er tændt spiller du det samme i alle zoner så du skal slukke for party funktionen. Zone 1 behøver slet ikke være tændt for at bruge zone 2.

Prøv at gøre som jeg skrev i det andet indlæg, så er jeg sikker på det virker. Det gør det i hvert fald her Smile

Redigeret af Flash! - 16-April-2016 kl. 17:28
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2016 kl. 17:45

Nej, det er klart.
Det er ikke sådan din forstærker virker.
Zone 2 er en mulighed for at høre noget andet end det du har i zone 1. Derfor skal du vælge på din fjernbetjening det du vil høre i zone 2.
Omskifteren på din fjernbetjening gør intet å din forstærker, den gør bare at din fjernbetjening sender andre kommandoer til din forstærker.

Jeg syntes faktisk at det er ret godt beskrevet i manualen til forstærkeren, men jeg er nok også vant til zone2, idet jeg længe har brugt det i mit køkken....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2016 kl. 17:49
Vil gerne tro det er skrevet godt i manualen, men når man ikke er så god til engelsk er det virkelig et problem.

Jeg har dog aldrig købt et produkt hvor man ikke kan finde en manual på dansk, men det kan man ikke på denne Yamaha Cry
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2016 kl. 17:55
Du har faktisk krav på en manual på "nordisk sprog". Gå til forhandleren og forlang en sådan.

http://www.forbrug.dk/Spoergsmaal-og-svar/brugsanvisningoverlock?tc=712EF2152CFE42358C78BCE4F67559E5
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2016 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du har faktisk krav på en manual på "nordisk sprog". Gå til forhandleren og forlang en sådan.

http://www.forbrug.dk/Spoergsmaal-og-svar/brugsanvisningoverlock?tc=712EF2152CFE42358C78BCE4F67559E5

Der er desværre en manual på Svensk men det er altså mere svært at forstå en alt andet.

Havde det dog bare været en blanding af de 3 nordiske sprog havde det været bedre.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2016 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Grunden til det ikke virker er fordi du prøver at bruger det som en A/B omskifter. Det er ikke sådan det virker. For at få musik i zone 2 skal du tænde zone 2 og vælge det du vil høre i zone 2. Du kan ikke bare "flytte" det du hører i zone 1 over i zone 2 ved at aktivere zone 2. Du skal fortælle zone 2 hvad der skal spilles der. Så længe party funktionen er tændt spiller du det samme i alle zoner så du skal slukke for party funktionen. Zone 1 behøver slet ikke være tændt for at bruge zone 2.

Prøv at gøre som jeg skrev i det andet indlæg, så er jeg sikker på det virker. Det gør det i hvert fald her Smile

Nu faldt 10 øren næsten Wink.

Nu ved jeg hvad jeg gjorde galt mht. zone 2.
Jeg valgte som sagt zone 2 men fik ikke valgt hvad det var jeg ville høre der.

Nu mangler jeg så bare at zone 1 ikke spiller. Den vil altså bare være med konstant uanset hvad jeg gør.Big smile
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2016 kl. 18:10
Skal du så ikke bare slukke zone 1?
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2016 kl. 18:15
Der er et eller andet mærkeligt.

Vi sidder sgu 3 mænd og kan ikke få det til at virke.

Hvis vi spiller det samme musik i zone 1 og 2 (uden party) så sker der ikke en skid når vi gir den på volumeknappen mht. zone 2. Kun 1'eren kan vi styre.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2016 kl. 18:20

Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Nu faldt 10 øren næsten Wink.

Nu ved jeg hvad jeg gjorde galt mht. zone 2.
Jeg valgte som sagt zone 2 men fik ikke valgt hvad det var jeg ville høre der.

Nu mangler jeg så bare at zone 1 ikke spiller. Den vil altså bare være med konstant uanset hvad jeg gør.Big smile

For at få zone 1 til at spille, skubber du bare kontakten tilbage på "main" og tænder for zone 1 med remotens tænd/sluk knap og vælger det du vil høre. Du kan vælge det samme som zone 2 eller noget andet (med visse undtagelser, som skrevet omme på den anden side).

Du skal tænke på det som to forstærkere i samme kasse, der kan fungere uafhængigt af hinanden. Kontakten på remoten bestemme så om du betjener den ene eller den anden.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2016 kl. 18:22
Det er ganske givet, fordi i tænker forkert.

Så længe i er i party mode, følges begge udgange ad.

Når du er i "non-party" mode, fungerer det som om det er to forskellige forstærkere (i hvert sit rum!) du betjener.
Hvilken forstærker du betjener afhænger af skydeomskifteren.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2016 kl. 18:32
Vi har netop fået det til at virke.

Vores fejl var at vi sad og betjenede det på selve receiveren.

Da vi prøvede at skrue på på fjerbetjeningen kunne vi godt nøjes med at styre zone 2.

Vi takker rigtig mange gange herfra og i må godt nok have en stor tålmodighed Wink
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu