|
Problem opstået med min chromecast ultra |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Tom-H ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2017 Status: Offline Point: 83 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Marts-2017 kl. 13:01 |
Min CC ultra er begyndt at drille her i dag, pludselig da jeg slog om på HDMI indgangen til min CC så var der ikke noget billed, der plejer køre sådan nogen baggrundsbilleder, men der var intet, så prøvede jeg at caste noget til den men den reagerede ikke.
Prøvede så at tage strømmen fra den et par sekunder og derefter strøm på igen og så begyndte den at loade ind med Google ikonet og bagefter kom de der billeder igen som den plejer. Men så et par timer senere da jeg skulle bruge den så var billedet væk igen, meget irriterende, blev så nødt til at hive strøm stikket på CC 'en ud igen og så tilbage igen hvorefter den så kom. Har googlet lidt og ser ud til der er andre der har oplevet lidt problemer med denne ultra model, inde på google hjælpe forumet var der en tråd hvor en bruger skrev dette: Do not use Chromecast on HDMI port configured for HDCP 2.2. Symptoms I was seeing: 1. Video cutting out intermittently 2. Snow artifacts 3. Ghosting All of the above stopped as soon as I tried a different HDMI port.
Så godt nok ikke helt samme problem jeg har men signalet til den blir cuttet virker det som, mon den kan blive for varm? jeg har den altid sat til mit tv, og der er jo ikke nogen sluk knap på sådan en så den kører altid, kan godt mærke den blir lidt varm. Nå men vil bare høre om der er andre med CC Ultra som har oplevet dette ? Hvis det fortsætter må jeg sætte min gamle CC 2.0 til igen, bare lidt ærgeligt når jeg nu lige har købt den nye. Ellers må jeg snakke med elgiganten, det er der jeg har købt den. Redigeret af Tom-H - 05-Marts-2017 kl. 13:03 |
|
![]() |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fandt lige en tråd mere på deres forum hvor en oplever det samme, når han skifter om til en anden indgang på hans tv feks til hans satellit boks og så derefter skifter tilbage til indgangen hvor CC er koplet til så er der igen signal, er præcis det samme jeg har oplevet i dag flere gange, hvis jeg har været omme på HDMI 2 indgangen til min bluray afspiller og så skifter tilbage igen til HDMI 1 til min CC så er signalet væk. Må prøve og lave en test og se om den gør det hver gang.
Redigeret af Tom-H - 05-Marts-2017 kl. 13:11 |
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1696 |
Tip. |
|
![]() |
|
Fik like snakket med deres telefon support og jeg prøvede så at skifte fra HDMI 1 porten til til HDMI3 istedet og nu ser det ud til at køre, jeg var ihvertfald ikke i stand til at genskabe fejlen som jeg var da den sad til HDMI 1 porten. Prøver at holde øje med den i løbet af dagen og ser om den arter sig :)
|
|
![]() |
|
Evt. prøv en anden HDMI port til din wdtv live. Den HDMI 1 kan åbenbart drille lidt ihvertfald med chromecast, for kan se andre der har oplevet det som så skifter til en anden HDMI indgang og så kører det. |
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1696 |
Det hjælper ikke hos mig, men godt du fik det løst.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |