recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem ved VGA-tilslutning Sony bærbar til skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem ved VGA-tilslutning Sony bærbar til skærm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ravnholdt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Oktober-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 578
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem ved VGA-tilslutning Sony bærbar til skærm
    Sendt: 27-Marts-2010 kl. 19:12
Hej

Jeg har netop købt en brugt ASUS VK266H FULL HD monitor af min lillebror, som jeg gerne vil koble til min Sony Vaio model VGN-NW21JF.

Dette har jeg også prøvet via et VGA-kabel. VGA er den eneste eksterne display-udgang på min bærbar.

Mit problem er, at monitorbilledet på ASUS-skærmen ikke fyldes helt ud på denne i forhold til billedet på Sony bærbar skærmen, og at det er noget uklart på ASUS'en.

Jeg har ikke installeret ASUS-drivere på min bærbar, hvilket jeg ikke har turde gøre, da jeg er bange for at det vil ændre på min bærbares skærm.

Hvad skal jeg gøre?

På forhånd mange mange tak for eventuel hjælp.

Med venlig hilsen
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 20:26
uha - der er lige et par ting du skal teste af.
1. skærmen på din bærbare og den eksterne er bygget til 2 vidt forskellige opløsninger - jeg vil æde min hat på den kører 1366x768 som din bærbare er bygget til. Her skal du selvfølgelig gå ind i skærmindstillingerne og sætte den til den rigtige opløsning. Når en tft/lcd skærm kører en anden opløsning end det den er bygget til så bliver det generelt meget sløret og utydeligt og ikke mindst så vil det ofte skabe sorte kanter rundt om.
2. hvorfor har du ikke turdet installere grafikdrivere? - det er noget af det absolut vigtigste på en bærbar for at kunne udnytte blandt andet en ekstern skærm. (alternativt brug intels egne drivere til gma4500 grafikken! )
3. VGA og full hd er generelt ikke så voldsomt gode venner. - jeg ved godt det lyder træls, men du kan risikere at den ikke står alt for godt selvom du har sat det rigtigt op - men der er kun en måde at finde ud af det på - at prøve sig frem.

Så god fornøjelse.
Til top
Ravnholdt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Oktober-2005
Sted: Danmark
Point: 578
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 22:52
Hej

Tusind tusind tak for svaret. Den bærbare kører 1366x768, hvilket jeg også har sat den eksterne til, kunne vist ikke tage noget højere. Tror jeg nok, vel at mærke. Jeg prøver lige at installere de drivere. Tak for rådet. Jeg håber virkelig, at det hjælper. Igen tusind tak for svaret. Jeg vil lade høre fra mig.

På forhånd tak for eventuelle henvendelser.

Med venlig hilsen
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 23:49
jup - når du ikke har installeret drivere til grafikkortet - så har de som regel enormt svært ved at kunne kapere opløsninger som er anderledes end det der er på skærmen. Det er nok også årsagen til at du ikke kan få lov at vælge fHD opløsningen. uden drivere synes jeg aldrig jeg har set en maskine klare et så "obskurt" format som fHD. Der skal som regel nogle rigtige drivere til. Ellers bruger den standard vga-drivere og de er godt nok sjældent særligt gode. Især hvis man kobler en ekstern skærm til.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu