recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - problemer med 3D Bluray afspilning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

problemer med 3D Bluray afspilning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Charlie Kilo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Charlie Kilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: problemer med 3D Bluray afspilning
    Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 09:40
Hej

Jeg kan ikke få afspilning af 3D Bluray til at virke ordentligt og håber en af jer har "the magic key"

Der er selvfølgelig tale om en HTPC.

OS Win7
CPU: Core 2 QUAD
RAM: 4 GB
Grafikkort: AMD HD6450
3D TV: LG LA860W
Player: Total Media Theatre 5 eller PowerDVD 10
Forstærker: Pioneer VSX-AX4AVi-S

Jeg har sat op på følgende måde da forstærkeren ikke har HDMI 1.4 out og kun kan køre 1080i:

HD6450 HDMI out -> LG TV HDMI in (billed)
HD6450 DVI out (via DVI->HDMI converter der også sender lyd!!) -> Forstærker (lyd)

Grafikkortet registrer to "skærme" (TV og Forstærker). Lyd og billede kommer fint ud og jeg har enten duppleret skærmene eller udvidet skrivebordet uden det gør en forskel. Almindelig Bluray afspilng kører derfor fint.

Når jeg smider en 3D bluray i maskinen siger den at den ikke kan afspille da min hardware ikke er kompatible?

Cyberlink 3D advisor siger:
status UNKNOWN for Hardware dual-video decoding capability for MVC.

Hvorfor kan det ikke lade sig gøre og hvad skal der til?

CK
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 12:34
der findes jo et "handshake" (også kaldet hdcp) som skal være ubrudt fra film til fjernsyn som du i hvert fald bryder gennem din DVi (og kommer der overhovedet lyd igennem din dvi? det er faktisk de færreste stik der har det med.)  Umiddelbart ville jeg nok bare prøve at smide lyden gennem en optisk udgang over i forstærkeren. Men der er dog lige den lille hage også - så vidt jeg husker er 3D ikke understøttet i hdmi 1.3 du skal have et hdmi 1.4 kompatibelt kabel for at kunne køre 3D. Eller rettere - Det kræver i hvert fald et "high speed" hdmi kabel. Så ved jeg ikke lige hvad dit er. der findes nemlig også standard hdmi kabler som ikke kan overføre 3D.
Til top
Charlie Kilo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Charlie Kilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 13:18
He
AMD sender også lyd ud gennem deres DVI out på deres nyere grafikkort. Det kræver dog at du anvender en bestemt converter (http://www.club-3d.com/index.php/products/reader.en/product/dvi-to-hdmi-amd-345k-series.html)

Mine kabler er alle HDMI 1.4 så det er ikke her problemet ligger.

Jeg er dog også sikker på at det heller ikke skyldes mit setup med lyden, da jeg har prøvet at sende lyd og billede (via HDMI 1.4) direkte op i TV'et således der kun er en skæm tilknyttet grafikkortet og lyd ud gennem TV-højtalerne. Dette virker heller ikke.

CK
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h8red Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 15:19
Helt klart skal du starte med kun at koble op til dit TV
Dit HD6450 kan ikke splitte lyden som du ønsker det, ved 3D.

Mig bekendt er det stadigvæk kun nVidia og Intel der kan.
begge har jeg testet og ved virker.

Har du nyeste AMD driver til dit kort installeret ?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 18:12
Du skal tilslutte det omvendt, det er hdmi til reciever og dvi til skærm. Har selv kørt med samme løsning med et hd5450 før jeg fik en 3D kompatibelt reciever.

Har så senere opgraderet grafikkort til et hd7750 også.

Det kan sagten splittes når det er via computer. HDMI 1.4 er heller ikke nødvendig til 3D eller arc eller noget. Mit ene HDMI kabel fra 2008 fungerer upåklageligt i stuen med begge dele.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu