|
Problemer med 4k |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Thomas46
Bruger Oprettet: 21-Februar-2018 Sted: Nørrebro Status: Offline Point: 63 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21-Februar-2018 kl. 11:59 |
Jeg har købt en optoma uhd60, problemet er at jeg ikke kan få 4k vist på lærredet, 1080p bliver vist fint. Skal siges at jeg køre med et 15m hdmi kabel og det er nok problemet, jeg kan godt købe et 10m men vil det hjælpe? 10m er minimum hvis ikke jeg skal møblere totalt om.
|
|
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 974 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan det udstyr du har forbundet til projektoren vise 4K?
|
|
Thomas46
Bruger Oprettet: 21-Februar-2018 Sted: Nørrebro Status: Offline Point: 63 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har den sat til en marantz sr7011 og en chromecast ultra.
Redigeret af Thomas46 - 21-Februar-2018 kl. 12:23 |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
@thomas46 - først og fremmest velkommen til. et rigtigt godt råd. uddyb dine problemer. den bedste måde at UNDGÅ hjælp er ved at skrive på denne måde: "jeg har problemer hjælp mig".
og det er i bund og grund det du har skrevet. du har teknisk ikke givet nogen som helst beskrivelse af dit problem, hvad du har i begge ender, og hvad det egentlig er du gør. så beskriv følgende: hvad er koblet til projektoren? (hvis enheden ikke understøtter 4K så er dette jo også en fejlkilde) hvordan er de koblet sammen? (har du svaret på, men HDMI kabler er IKKE bare hdmi kabler. grundet den store båndbredde der kræves for at kunne servere 4K både for computere og kabler, så er vi nødt til at vide hvilke standarder det specifikke kabel understøtter) for at vi kan hjælpe er vi nødt til at kende alle parametre der kan være fejlkilder, og det hjælper dig bedst og hurtigst hvis du selv angiver de ting frem for at vi skal trække tingene ud af dig, indlæg efter indlæg. - ligesom du bliver irriteret over at skulle svare konstant. Redigeret af claus_jac - 21-Februar-2018 kl. 12:29 |
|
jespermart
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 891 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er kun en vej og det er et nyt HDMI kabel og det skal være optisk, du skal glemme alt om kobberbaserede kabler til 4K når du er ude i afstande > end 10m
Dette kabel fra AV-Connection kan iflg. specs levere de 18 Gbps der skal til for at trække 4K med HDR ved 60Hz refreshrate Nu er jeg godt klar over at mange vil skrive at det kan kobberkabler også, men min erfaring med supra 2.0 på 10m viser at det kan de ikke |
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
Mentalisac
Bruger Oprettet: 03-Februar-2012 Status: Offline Point: 209 |
Funktioner
Tak(1)
|
Blot for at tjekke.
Sæt din Chromecast ultra direkte i projektoren og en forlængerledning til strøm. Blot for at fejlsøge en smule. Jeg vil mene at et almindeligt (ikke optisk) HDMI kabel af bedre kvalitet sagtens burde kunne trække de 15 meter.
|
|
jespermart
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 891 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er ikke nok at mene, har du selv en 4K projektor og har du selv prøvet at få 4K med HDR igennem et over 10m langt kobberkabel, hvis ikke, så udtaler du dig om noget du ikke forstand på.
Ellers kunne du jo forsøge at læse denne tråd om 4K kabler over på AVS-Forum Redigeret af jespermart - 22-Februar-2018 kl. 09:23 |
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et kabel uden optik eller forstærker vil alligevel skulle op i en anseelig pris før du er garanteret signal i den anden ende, så til 1600 lyder den optiske løsning ikke urealistisk dyr, når det medtages, at den nok har en noget højere succesrate i almindelighed. Lange kabeltræk til HDMI er bare noget juks, hvis man taler om almindelige passive kabler.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1674 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du kan komme ned på 10m så vil det være en fordel. Ellers prøv at sætte din CC direkte i projektoren. Det burde virke med mindre problemet er at de to ikke spiller godt sammen.
|
|
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kører fint 4K på min Acer M550 med et 7 år gammelt 15 meter langt HDMI kabel, måske jeg har været heldig, men sagen er at det virker
Redigeret af JakobSkaarup - 22-Februar-2018 kl. 12:00 |
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1674 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men har du da selv prøvet alle kabler siden du kan udtale dig SÅ skråsikkert. Der er relativt nemt et finde kobberkabler som garanteres at virke med 4k op til 20m, så jeg undrer mig lidt. F.eks.: |
|
Mentalisac
Bruger Oprettet: 03-Februar-2012 Status: Offline Point: 209 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ej det må du simpelthen undskyld. Du ved jo tydeligvis hvad du snakker om. Redigeret af Mentalisac - 22-Februar-2018 kl. 10:31 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |