|
Problemer med adgang til NAS fra iMac |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Oktober-2013 kl. 09:36 |
Jeg er i den grad fra pc-verdenen, men har alligevel (!)kastet mig ud i at hjælpe en kammerat med at tilknytte en NAS (WD My Book Live 2TB) til hans iMac....
Så langt er jeg kommet hidtil: 1) Jeg købte NAS'en, tilsluttede den til MIT pc-miljø og fik adgang til den på 3 sekunder (som jeg plejer - gnæk)- og fyldte en bunke musik i NAS'ens public-mappe -> shared music. GREAT. 2) Jeg tog NAS'en under armen - og hen til min kammerat. Tilsluttede den til hans router (Netgear CG3000) - og vupti: Hans Sonos musiksystem fik fluks adgang til al musikken på NAS'en. Det afspiller præcis som det skal. GREAT. 3) I går var tiden så kommet til, at min ven rent faktisk ville have adgang til NAS'en via sin iMac for at lægge mere indhold på... Vi erfarer dog præcis det samme som denne person: http://community.wd.com/t5/My-Book-L...-X/td-p/552651 Så hvad nu? Min ven er logget på NAS'en som administrator, i Finder ser vi stien NAS-navn -> public mappe -> shared music.... men IKKE indholdet i 'shared music'. Og som 2) viser, så er NAS'en jo 'accepteret' af min vens netværk for musikken fra NAS'en spiller jo lystigt gennem Sonos ... Det er som om der mangler et eller andet banalt i 'settings' somewhere, så vi får direkte adgang til mapperne på NAS'en... hm... Anyone? Skal man gøre noget særligt med NAS-adgang på en iMac? /kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hvad har i helt specifikt gjort? - med mindre han er på Mavericks 10.9 så skal i være på skrivebordet og trykke CMD+K og i det der dukker op skrive SMB://Ip-adresse til nas - og så angive brugernavn og password hvis det er nødvendigt. Så skulle klaveret meget gerne spille fint.
|
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
Ja, det har vi ikke prøvet - det prøver vi! Den er tydeligvis ikke mounted korrekt, når man bare tilgår den via Finder uden din øvelse først. Dumt spørgsmål: Hvad betyder CMD+K på et Mac-tastatur? (sorry - jeg er HELT grøn)
/kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6691 |
Cmd-K er genvej til Finder menu / Gå / Opret forbindelse til server. Hvis NASen kan gøre Apple File Protokol (AFP) ville jeg slå det til. Så er man sikker på at filnavne fra Mac kommer rigtigt over på NASen.
Redigeret af Brixen - 28-Oktober-2013 kl. 11:33 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |