|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
bjrn_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2009 Sted: København Status: Offline Point: 199 |
![]() |
||
Jeg glæder meget mig til at høre om dine erfaringer :)
Lige umiddelbart var jeg virkelig overrasket over den analoge tuner også, men hvis du virkelig prøver at sammenligne synes jeg at billedet alligevel står langt skarpere på digitalt hvis du ser på de små detaljer. F.eks. slog jeg forbi Boogie tidligere i dag på DR1, som har et sort/hvidt-logo oppe i højre hjørne. På det analoge var der små ujævnheder i farven på logoet der ellers skulle have været helt hvidt, og det var også en anelse uklart. På digitalt stod logoet helt klart og helt jævnt hvidt som det skulle. Men nej hvis man bare sidder hurtigt og kigger på den umiddelbare forskel i billederne falder man ikke bagover over det digitale, men jeg synes nu alligevel at man kan se at billedet er skarpere hvis man nærstuderer. Til morten_b: Tak for svaret.
Hvem, hvad, hvor? Jeg forstå ikke helt - og hvor kom Harald Nyborg fra? Nu har jeg ikke været hjemme i weekenden, men jeg har faktisk ikke haft problemer med udfald på DR HD i dag - kan det være at jeg bare har været uheldig i de pågældende dage med udfald på signalet fordi nogen har rodet med signalet (Yousee, DR eller noget lokalt)? |
|||
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
|
|||
![]() |
|||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
![]() |
||
Har nu prøvet at skifte til det kvalitetskabel, der blev linket til. Det har IKKE hjulpet, så hvad kan man gøre mere???
Nogle forslag til næste skridt?
Hvor kan problemet ellers være???
|
|||
![]() |
|||
bjrn_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2009 Sted: København Status: Offline Point: 199 |
![]() |
||
Får du heller ingen målbar forbedring? Under MENU->Indstillinger->DVB-C indstillingsmenu->Signaltilstand kan du se et mål for signaltilstand og -styrke på en progress-bar startende der 0 for i bund, og 10 for helt oppe i højre ende (du skal selv aflæse sjusse dig til hvor værdien ligger i mellem de to tal på bar'en). Du kan bare lade den stå på dette vindue på, og så hive stikket ud og erstatte det med det andet kabel, og sammenligne værdierne. Men det er simpelthen ALLE 3 kanaler der er væk? DR1, TV3 og DR(HD går jeg ud fra?). Her i region hovedstaden (ID=151 hvis jeg ikke husker forkert), ligger DR1 på 538MHz 6940kS/s, TV3 554MHz 6900kS/s og DR HD 442MHz 6900kS/s. Men du tilslutter også TV'et direkte til antenne-stikket i væggen? Ingen fordelere, splittere eller andet sjov? Og hvad er længden på dit kabel? Det sjove er så at jeg uden problemer så DR HD hele aftenen i går, hvor signalkvalitet stod solidt på 10/10, og signalstyrke på 5/10. Her til middag forekommer der jævnligt hak i lyden på deres pausebillede(/musik), og signalkvaliteten hopper og danser i intervallet 2-10/10, mens signalstyrken dog er stabil på 4-5/10. Redigeret af bjrn_dk - 24-November-2009 kl. 11:57 |
|||
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
||
Hvorfor hulan bruger dog strøm på det unødvendige pjat???
![]() M.v.h.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
||
Der er intet "High-Grade" over dette kabel. Det er ganske almindeligt billigt kabel...
Som du har konstarteret er dette kabel eller ikke løsning. Blot fordi stikkene er forgyldt, tror mange at det er creme-de-la-creme. Der er kun to ting som betyder noget: Kabeltykkelse og afskærmning!
Man skal købe et godt tykt antenne kabel - 7 mm2. Og dertil nogle lige, RF-tætte stik af go' kvalitet, som f.eks. disse:
M.v.h.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det skulle da være et must som jeg har forstået det ved lidt hurtig læsning? De første 200timers brug skulle køres med kontrast og lys under 50%? Og så hjælper jeg tiden lidt ved at smide en break-in-dvd'en i når jeg ikke er hjemme :) Hvad skulle grunden være for at det lige præcis ikke skulle gælde mit TV? Redigeret af bjrn_dk - 24-November-2009 kl. 12:53 |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jamen tak for svar igen :) Jeg var godt klar over at der lå en fælde ved de forgyldte kabler, og det var faktisk også derfor at jeg sparede en lille håndøre til at starte med og købte det som ikke nødvendigvis var forgyldt, men alligevel fremstod som et fornuftigt kabel. At jeg så ikke har nogen ide om hvad et fornuftigt kabel er, og i øvrigt hvor meget et antennekabel har at sige, kan jeg jo altid lære senere hen har jeg fundet ud af ;). Hvorfor jeg nu fik den ide at det andet kabel skulle være bedre (som rigtigtnok også er forgyldt), var at jeg havde bildt mig ind at det var dobbelt-afskærmet, og mit ikke var - det stod der i hvert fald ikke i produktbeskrivelsen. Men nu jeg fundet luppen frem, og der står faktisk på mit kabel: "BK-kabel doppelt geschirmt BZT G 687686H CE class A" Så det lukker vist lidt sagen der - kablet skal tilbage om muligt, og det skal have noget der dur. Afskærmningen burde umiddelbart være i orden på kablet(?), så der er vel kun tilbage at angribe tykkelsen, jf. dine ord. For lige at vende tilbage til tidligere i tråden havde jeg nemlig ingen problemer med signalet da lånte min kammerats antennekabel der havde en tykkelse og vægt der mest af alt mindede om et blytov - dog var antennestikkene i enderne dog nok ikke just RF-tætte(?) da det ene havde mistet plastic-hætten, og det andet helt havde tabt plastic-hætten - ikke destomindre virkede det bedre end mit kabel hvis man sammenlignede signalkvalitet og -styrke på mit TV. Men det tyder på at jeg selv skal i gang med at lege med kabler, og det er jo altid sjovt, men jeg må indrømme at jeg ingen erfaring har med at samle antenne-kabler, da jeg ikke normalt udgiver mig for at være en HIFI/AV-mand ;) Men jeg kan forstå at jeg skal have noget ala de to antennestik fra Tape Connection, og så et 7 mm2 antenne-kabel (som jeg formoder passer til stikkene i tykkelsen?). Er der noget eller nogen (evt. link) du vil anbefale? Jeg gider nok ikke købe meget over 25m, da jeg ikke har brug for mere end 10-15m. Og så har jeg også set at man kan få sig et fikst lille værktøj til at samle/afisolere antennestik med, er det et must? Redigeret af bjrn_dk - 24-November-2009 kl. 12:54 |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Der er intet must over det. Det er spild af strøm. Indstil TV'et med fornuftige billedindstillinger, og brug det normalt som du ellers ville...alt andet er simpelt spild af strøm.
M.v.h.
|
|||
![]() |
|||
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
||
Jeg har selv problemer med Yousee kabel-tv i København (#151). Efter det nye digitale signal gik i luften har - i hvert fald tv3 - været påvirket. Den er også fyldt med artefakts og forsvinder så helt. (kan være andre kanaler der er påvirket men ikke nogen jeg lige ser, DR HD virker fint og DR1 ligeså)
Jeg undrer mig lidt, for mig kabel er et af de bedre fra Hifiklubben.
På hjemmesiden står der det er 100% interferens frit, så det burde ikke være det som er problemet, eller kan det?
Det er død irriterende, for man kan ingen hjælp få andet end "prøv et bedre kabel".
Hvad kan man gøre? (er det også tykkelsen på mit kabel der er problemet eller?)
|
|||
Mvh.
Casper |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Tapeconnection har også kvalitets antenne kabel. Og bestiller du dér (eller kigger ind til dem), så monterer de stikkene for dig, og laver kablet i den længde du ønsker...
M.v.h.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Kief.
Nu er det så et S-video kabel du linker til...
![]() M.v.h.
|
|||
![]() |
|||
axelrodi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-September-2009 Status: Offline Point: 100 |
![]() |
||
![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |