|
Problemer med at afspille ISOer over netværk |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jhave ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Status: Offline Point: 28 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-April-2012 kl. 13:41 |
Hej
Jeg har et problem med at når jeg ser film på mit mediecenter så stopper den midt i filmen og billedet står bare stille, hvis man trykker på play så begynder den forfra med DVDen. De bliver afspillet over netværk fra min NAS Mit setup er: Medie Center Asrock ION 330HT, Windows 7 64bit, Media browser og Deamon tools Netværk Gigabit NAS ION 330 med 4GB ram. Jeg har lidt på fornemmelse at det er pga. at den køre tør for buffer men er ikke sikker, min bror har samme problem og hans medie center er meget lig mit. Nogen der har oplevet det samme problem? -- Jesper |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu kan iso'er jo indeholde lidt af hvert, men jeg går ud fra du snakker rippede dvd'er?
Jeg bomber dig lige med sådan nogle generelle fejlfindingsspørgsmål. Er det en bestemt film der stopper eller sker det for andre film også? Stopper en given film samme sted hver gang eller er det lidt tilfældigt hvor langt ind i filmen du når inden den stopper? Stopper filmen samme sted hvis du afspiller den på en anden maskine? Får du lov at se filmen uden afbrydelser hvis du kopierer filmen over så den ligger lokalt på dit mediecenter og afspiller den derfra? Hvis den stopper, er det så samme sted som når du afspiller direkte fra din nas? Kan du afspille filmen uden afbrydelser hvis du kopierer den over lokalt på din bærbare/gamer-computer/hvad nu du har af computere der ikke er dit mediecenter? |
|
![]() |
|
jhave ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Status: Offline Point: 28 |
Det er forskellige film og forskellige steder i dem. Det er kun når jeg afspiller i mediecenteret(media browser) at jeg får problemet som forsvinder hvis jeg afspiller den lokalt.
Kan det være en form for buffer der er problemer med ?
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Hmm pudsigt.
For et par uger siden rippede jeg min Clash Of the Titans DVD i DVDFab, ligesom jeg har gjort en milliard andre gange før med mine film. Da jeg efterfølgende ville afspille ISOén i Media Centeret, så fik jeg præcis samme problem som dig. Jeg har aldrig oplevet det før, og det var kun den film som det skete med. Jeg opgav at streame filmen fra min Server og tog istedet original filmen og smed i DVD drevet i mit medie center. Der skete præcis det samme.. Filmen stopper efter nogle minutters afspilning, og genstarter når man trykker på play. Jeg mistænker lige præcis denne film for at skabe et ny-opstået problem i MCE. Den har været afspillet før (også tidligere i rippe format) absolut uden problemer. Jeg har ikke efterfølgende oplevet nogle problemer med de andre film jeg har. Men jeg har heller ikke haft tid til at bore yderligere i det, ej heller afprøvet om det virker i MediaPlayer. |
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
nu ved jeg ikke hvad du bruger til at mounte iso filen, men jeg havde et lignende problem indtil jeg faldt over "buffered I/O" i Virtual Clone Drive. Med den slået til virkede det igen |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |