recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med at få overspillet en Blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med at få overspillet en Blu-ray

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 13:57
Hva' er det egentlig du spørger om / vil have hjælp til? At kopiere filmen eller om det er lovligt at kopiere filmen? 
Til top
vladorlok Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Januar-2011
Sted: Danmark
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 15:09
Nikodk's link virker desværre ikke, så jeg ved ikke helt hvad han taler om.

Og sorry, men jeg har siddet og læst og grublet og læst og grublet, og jeg kan ikke få de love der tidligere er angivet her til andet end at de endda meget klart og tydeligt fortæller at man godt må omgå kopi-sikringen, hvis man laver en kopi til sig selv af noget man i forvejen ejer!

Og Blu-ray'er kan forresten rende mig! Ja, undskyld mit primitive sprogbrug. Så vidt jeg kan se er det aldeles spild af penge at købe en sådan afspiller. Den såkaldte kvalitetsforskel kan jeg virkelig ikke få øje på...i hvert fald på de fjernsyn hvor jeg har set Blu-ray (jeg har også altid været fan af LP'er kontra CD'er). Så vidt jeg kan se drejer det sig blot om et ret smart trick fra selskabernes side, som scorer milliarder af kroner. Men nuvel...jeg finder nok næppe gehør for denne mening i dette forum, og ønsker faktisk at vi lader dette emne ligge, og blot accepterer at vi har hver vores mening her. På dette punkt er jeg nok selv noget stædig ja, men jeg ønsker heller ikke at diskutere for meget, da jeg er noget syg, og det trætter mig.

I stedet for må det nok hellere dreje sig om sagens kerne, nemlig kopieringen af min Blu-ray.

I virkeligheden så er det jeg ønsker mig jo, at indlemme filmen blandt mine DVD'er, så det er råd til overspilningen jeg ønsker. Jeg vakler bare lidt omkring lovligheden. Hvis det er lovligt er der jo ingen ko på isen, mens jeg er mere på gyngende grund hvis det er ulovligt. Om jeg ønsker at foretage mig denne muligvis ulovlige kopiering må jeg lige tygge på i nogle dage... I mellemtiden vil jeg få et par andre til at gennemlæse de lovtekster som tidligere er anført, og så vil det jo vise sig om det bare er mig som har stirret sig helt blind på en bestemt udlægning eller hvad?

Jeg ejer i øvrigt allerede et program (dette program har jeg betalt en mindre formue for) som kan klare min opgave (det kan også mange andre ting), men min computer kan desværre ikke afspille Blu-ray'er. Da jeg også betalte for at kunne installere programmet på andre computere, mangler jeg vel bare at finde en med den rigtige computer.

Jan

PS: Da jeg i nogen grad samler på film kommer der nok desværre en dag ud i fremtiden hvor jeg bliver nødt til at anskaffe mig en Blu-ray afspiller, hvis der udkommer for meget som jeg ikke kan undværre. 
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 15:34
så burde mit link virke
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 15:37
Jeg skulle måske lige tilføje at da jeg startede denne diskussion, ønskede jeg at få et tip til en butik som kan klare opgaven for mig, eller et tip til hvor jeg kan hente et brugbart program henne. Dengang mente jeg ikke at der ville være problemer omkring lovligheden, men siden da har jeg indset at det er et strengt privat projekt, så en butik må derfor ikke involvere sig. Dermed giver det ikke længere mening at give mig et tip til en butik. Og hvad programmet angår, så havde jeg fuldstændig glemt at jeg allerede ejer det, da jeg startede diskussionen! Dermed falder tip nummer to faktisk også væk.

Hvad der er tilbage er så at jeg skal have fundet en person med den rigtige computer, og her kan jeg næppe bruge jeres hjælp. Jeg må nu til at ringe rundt til diverse bekendtskaber.

Men inden jeg foretager mig noget i den retning, ønsker jeg fortsat at få nogen som jeg kender til at læse de anførte lovtekster, og hvis de også mener at det er ulovligt, så er det meget muligt at jeg slet ikke foretager mig mere... Som nævnt i mit sidste indlæg må jeg lige tygge lidt på det.

Men hvad de råd som jeg oprindeligt ønskede mig fra jer angår, så faldt de jo væk, så det logiske vil vel så vidt jeg kan se være helt at stoppe denne diskussion nu. Men hvis der tilfældigvis skulle befinde sig en jurist iblandt jer, med ekspertise i kopieringslove, så kunne det da være interessant at høre lidt mere alligevel...

Jan
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 15:46
du må blot finde dig en person, som har et bluraydrev tilknyttet sin computer, som så kan hjælpe dig. Hvis du så har den nødvendige software, så burde det jo være løst.

(Tror iøvrigt du får svært ved at overbevise nogen på recordere om at bluray er "et smart trick", da de fleste her vist godt kan se forskel på dvd og bluray.) - men det var en anden diskussion
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af vladorlok vladorlok skrev:

Og sorry, men jeg har siddet og læst og grublet og læst og grublet, og jeg kan ikke få de love der tidligere er angivet her til andet end at de endda meget klart og tydeligt fortæller at man godt må omgå kopi-sikringen, hvis man laver en kopi til sig selv af noget man i forvejen ejer!

Beklager men du læser altså lovgivningen forkert

Loven siger ikke at du må lave en kopi af et kopibeskyttet værk ved at omgå kopisikringen, den siger kun at det er tilladt at omgå kopisikring hvis dette er nødvendigt for at at vise værket.

Du må omgå en kopisikring, hvis dette er nødvendigt for at kunne se værket, men dette giver dig ikke ret til at lave en kopi af værket som du kan benytte andre steder. Denne undtagelse handler kun om at du i selve afspilningsøjeblikket må bryde kopisikringen hvis dette er nødvendigt for at vise værket, eks. hvis du vil afspille en Bluray på en linuxpc der ikke normalt understøtter den kopisikring som findes på en Bluray. Det handler om at der eks. kan være installeret et stykke software som i afspilningsøjeblikket disabler kopisikringen så værket afspilles på samme måde som hvis det ikke var kopisikret. At lave en kopi har intet med dette at gøre, og er ikke tilladt. Der må ikke laves digitale kopier af noget som er kopibeskyttet, uanset om du kan omgå kopisikringen eller ej. Der må kun laves kopier af værker der ikke er kopibeskyttede.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af vladorlok vladorlok skrev:

Og Blu-ray'er kan forresten rende mig! Ja, undskyld mit primitive sprogbrug. Så vidt jeg kan se er det aldeles spild af penge at købe en sådan afspiller. Den såkaldte kvalitetsforskel kan jeg virkelig ikke få øje på...i hvert fald på de fjernsyn hvor jeg har set Blu-ray (jeg har også altid været fan af LP'er kontra CD'er). Så vidt jeg kan se drejer det sig blot om et ret smart trick fra selskabernes side, som scorer milliarder af kroner. Men nuvel...jeg finder nok næppe gehør for denne mening i dette forum, og ønsker faktisk at vi lader dette emne ligge, og blot accepterer at vi har hver vores mening her.

Det har ikke noget med mening at gøre. Blu-ray giver helt påviseligt og objektivt bedre billedkvalitet. Kan du ikke se forskel selv på et dårligt tv er du ganske enkelt blind - undskyld mit primitive sprogbrug Wink
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 14:26
Jeg har nu sovet lidt på det, og tygget sagen lidt igennem.

Endda her og nu ser det altså fortsat ud for mig som om, at loven taler sit endda meget tydelige sprog omkring at det ER tilladt at omgå kopisikringen på en DVD som man selv ejer, med det formål at blive i stand til at se den. Om det så kræver en kopi er så vidt jeg kan se sagen uvedkommende.

Ja, nu er der jo nok en og anden der mener at jeg må være både blind, dum og stædig som en dør... Tjae...måske...

Men udover at jeg altså fortsat kun kan se teksten som talende tydeligt for ovenstående, så må jeg dog erkende at teksten fra det link som nikodk sendte, faktisk (igen) overhovedet ikke var til at misforstå, men denne gang slog det altså helt og aldeles benene væk under de argumenter jeg tidligere havde, og bekræftede til gengæld fuldstændig den historie (som jeg fortsat synes lyder som næsten værdig til en spillefilm) som PerW oprindeligt kom med. Da teksten var meget meget tydelig, har jeg desværre ingen anden mulighed end at stikke PerW en undskyldning for at have sagt at det var som at tale med en dør, at tale med ham. Ellers mener jeg ikke at skylde andre undskyldninger...jeg mangler vist blot at indrømme at jeg tog fejl, og at man alligevel ikke må omgå en kopisikring på den måde som jeg har beskrevet. Men når det så er sagt, så vil jeg lige igen igen sige at jeg FORTSAT synes at de to lovtekster som jeg er blevet præsenteret for siger på en ganske tydelig måde, at man altså godt må alligevel! Det er altså sådan jeg læser det, og så må i jo kalde mig dum som en dør hvis i synes...

Jeg må indrømme at have mange fejl, hvor det at tale og skrive for meget er nogle af dem, hvor stædigheden også er et punkt, men jeg mener derimod at jeg er rimelig go' til at indrømme når jeg tager fejl, hvilket jeg jo eksempelvis gjorde ovenfor. Det link som nikodk sendte mig slår simpelthen alle benene væk under mine argumenter, og så er det fuldstændig ligegyldigt hvad jeg mener om lovteksten, det vigtige er at jeg erkender at have taget fejl!

Og hvad agter jeg så nu at gøre? Jeg vil lægge nogle søgninger ud diverse steder på min film som DVD eller VHS, mest oplagt ebay, men jeg vil da også sætte tid af til at undersøge diverse steder. Hvis jeg så ikke har fundet filmen inden en måned, agter jeg at bøje mig, og begynde at lede efter en med den rigtige computer, som kan lave en piratkopi til mig! Jeg ejer en hærskare af købefilm (faktisk så bruger jeg altid en god del af min løn på dette), men må da indrømme at have nogle kopier her og der ved siden af. Jeg mindes ikke at have spillet hellig og påstået noget andet.

Og så til slut vil jeg lige sige at jeg faktisk betragter stampes sidste kommentar som en slags fornærmelse...jeg tager den i hvert fald ilde op. Men derudover agter jeg altså virkelig ikke at svare på noget som helst vedrørerende kvaliteten på Blu-ray, da det er en helt anden diskussion, hvilket jeg altså virkelig ikke har kræfter til. Formålet med denne tråd var at diskutere overspilning af en Blu-ray, og ikke kvaliteten af Blu-ray! Så slut nu. Please! Og desuden så burde det vel heller ikke længere være nødvendigt at tilføje mere til denne diskussion, da alt vel er blevet sagt. Jeg agter i hvert fald at forsøge på at trække mig 100% ud af dette (uden dog at være 100% sikker på at det lykkes)

Jan
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu