recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med at forbinde Sonos og Synology NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med at forbinde Sonos og Synology NAS

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lhha Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: Herning, DK
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med at forbinde Sonos og Synology NAS
    Sendt: 18-August-2011 kl. 21:32
Det virker som der er nogle rigtig kloge hoveder herinde... så jeg håber der er nogen som kan hjælpe her.... bær over med mig jeg er lige startet på dette forum Confused !
 
Mit problem er at jeg ikke kan få mit Sonos anlæg forbundet med min musik mappe på mit NAS drev.
Sonos systemet spiller fint Internet radio og alt med volume og zone styring mv. kører...
Men jeg kan bare ikke få kontakt mellem min Sonos software på computeren og NAS drevet.
 
Jeg tror faktisk at fejlen ligger i computeren eller på NAS, softwaren bruger vel windows funktionalitet til at forbinde over nætværket.
Hvis jeg går i denne computer, så kan jeg se et ikon for mit NAS under nætværk, men klikker jeg på den så kommer der er en sørgelig meddelelse om at der ikke kan oprettes adgang til drevet.. bla bla kør dianostigsering (som ikke kan bruges til noget)
Jeg kan heller ikke tilknytte det som netværksdrev... ca. samme meddelelse.
 
Jeg kan uden problemer pinge mit NAS, jeg kan uden problemer logge på det via DS assistant.
Jeg kan se min router finder alle netværks enhender uden problemer....
 
Jeg indimellem været heldig at kunne se mapper på NAS drevet under netværk... men det har været noget der kommer og går...
 
Er der nogen der har en ide til hvad der skal gøres???????????????
 
 
Mit setup er:
Sonos ZP90 - forbundet via kabel til switch/router
Sonos S5 - forbundet trådløst til ZP90
Iphone og Android mobil som remotes
Synology NAS DS-107 med DSM 3.1 installeret. Fast IP adresse, samme sub net som router.
Stationær computer, Windows7, med Sonos software - forbundet med kabel
Krydsfelt: Zyxel NBG460N router + D-link gigabit switch. DHCP server aktiveret og virker.
 
 
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2011 kl. 11:27
Du skal lave et share (cifs-/samba-/windowsshare) på din Synology NAS via eks. web-interface - dette share skal din Sonos efterfølgende have adgang til - evt. med tilhørende brugernavn og adgangskode - og så skulle det vist bare køre - har ikke selv erfaring med Sonos, men sådan lyder det til på Sonos-ejerne.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2011 kl. 11:35
Hvis du kan se din NAS på din PC hele tiden, finder Sonos den med det samme.
Har kun QNAP nas, så ved ikke lige hvad du mangler at gøre på din nas.
SVP03
Til top
spock Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 12:28
Hejsa,
- det er vigtigt at du laver dit share på din NAS som "top biblioteket", ellers kan Sonos ikke genkende det. Desuden skal du bruge SAMBA (SMB) protokollen til at lave dit share. Synology NAS'er understøtter naturligvis Samba.

Sharet skal være på formen: \\ip-på-nas\musikshare

Test om du kan tilgå sharet fra en anden computer (f.eks. en laptop på samme netværk).
Check brugeradgang (login/password). Start evt med at give alle rettigheder til sharet, og så få skidtet til at spillle.. og så derefter sætte login på hvis du vil.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu