recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med at forlænge Tlf. Stik.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med at forlænge Tlf. Stik.

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Men har dog lige læst noget med parsnoet kabler osv, men kan bare ikke forstå det ikke kan forlænges med 5 meter? Hvad gør jeg galt? Der er kun ca 2 meter til der hvor den skal stå?

Hvor i landet bor du?

Er det i nærheden af mig, kan jeg nok grave en stump parsnoet frem til dig i den rigtige længde.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 23:16
Hej Klaus.

Jeg er fra Gandrup af, nær Aalborg, hvis det ikke er i nærheden vil du måske sende mod penge? ;)

Jeg synes den virker til at have godt fat... ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2014 kl. 09:26
Hvordan ser det trebenede stik til routeren ud?

Er det 1) sådan et, hvor ledningen klikkes på med et RJ-11-stik:

eller 2) sidder ledningen fastmonteret i stikket:

Hvis 1) kan du klikke en længere ledning i af typen som jeg tidligere linkede til: http://www.edbpriser.dk/netvaerkskabler/belkin-high-speed-internet-modem-cable-id-4961389.aspx

Hvis 2) skal det nok håndlaves jf. Klaus' venlige tilbud Smile har ihvertfald ikke lige spottet denne type med korrekt parsnoet kabel.

Redigeret af huntiedk - 08-Juli-2014 kl. 09:33
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2014 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Okay tak for svar, men tror du jeg vil kunne vinde noget ved at korte de 3 meter af?

Mufti kan ikke lave rækkefølgen om - pga stik ;)

Jeg tænkte netop på en gammeldags forlænger med 3 benet han og hun. I hun stikket sætter du så kablet til modem.

Men det kan jo være at det er det du allerede gør.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2014 kl. 11:44
Det kabel der fulgte med er gråt, har edb stik i begge ender, derfor har jeg fået som viste første billede en adapter med. Den har jeg så sat på for at komme i kontakten. Men for at forlænge det lille kabel der er med, ca. 1 meter, til 2,5 meter, har jeg forlænget med standard tlf. forlænger kabel fra Harald Nyborg, hvor der er 3 ben stik i begge ender, han og hun... Det så når det kommer imellem det ikke virker... :(

Måske det kan være det ikke går ordentlig ind i stikket?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2014 kl. 12:31
Ok - så er det min anbefaling at du erstatter det korte kabel du nævner (1m), som forbinder router og dit omsætterstik (første billede), med et 3m-kabel svarende til det, jeg har nævnt tidligere: High Speed Modem Internet Cable. Så kan du ikke gøre det meget bedre med dit nuværende vægstik - du undgår en ekstra gammeldags 3-polet samling.

Signalteknisk er de gamle trepolede stik ikke særligt gode til høje frekvenser, da lederne adskilles over nogle cm (det giver forkert impedanstilpasning og reflektioner i signalet). Hvis det skulle være helt ideelt skulle du få erstattet den trepolede stikdåse i væggen med en RJ-11-stikdåse, og så bruge ovennævnte kabel direkte fra den nye vægdåse til routeren.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2014 kl. 12:35
Og så lige en ting mere: Er det sådan, at der er flere telefonstik i din lejlighed? Hvis der er, vil det være en god idé at få koblet dem fra, så der ikke er forgreninger på kablet udefra, men det går direkte til telefonstikket og ikke videre.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2014 kl. 13:20
Har du en telefon koblet til også?

Klaus
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2014 kl. 17:43
Mener dåsen fra jorden sidder på den anden side udenfor, men ja der går også stik fra den til den anden ende af huset. Hvor der er lavet det nye edb stik i dåsen i vægen, det er dog en dum placering i forhold til wifi, men det så der de gamle ejere havde det sat til her i huset ;)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2014 kl. 18:14
Så er det bedst at koble stikket i den anden ende af huset fra, så der kun går kabel fra udedåsen til det stik, du skal bruge. Mao.: Ingen forgreninger på kablet er at foretrække. Hvis du bruger en fastnettelefon er det bedst at den kobles på vha. et skillefilter.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2014 kl. 19:30
Jeg har kun mobiler, så det ikke noget problem... Men hold op hvor er den teknologi omstændig ;) tror bare snart jeg giver mig til at grave til nærmeste fiber i stedet, det virker næsten lettere ;)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2014 kl. 19:55
Tag et billede af dit stik og hvad du har af forlængere og filtre, måske du gør noget galt?

Klaus

Hvis linje er ført rundt om huset op på loftet, hvor skillefilteret er monteret, for dernæst at få "analogtelefonien" (yes, har den stadig) tilbage af samme kabel og fordelt ud i hele huset. "Inernetdelen" er fra filter ført ned i model/router vha hjemmelavet kabel.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu