|
Problemer med at forlænge Tlf. Stik. |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor i landet bor du? Er det i nærheden af mig, kan jeg nok grave en stump parsnoet frem til dig i den rigtige længde..... Klaus |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Hej Klaus.
Jeg er fra Gandrup af, nær Aalborg, hvis det ikke er i nærheden vil du måske sende mod penge? ;) Jeg synes den virker til at have godt fat... ;) |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Hvordan ser det trebenede stik til routeren ud?
Er det 1) sådan et, hvor ledningen klikkes på med et RJ-11-stik:
![]() eller 2) sidder ledningen fastmonteret i stikket: ![]() Hvis 1) kan du klikke en længere ledning i af typen som jeg tidligere linkede til: http://www.edbpriser.dk/netvaerkskabler/belkin-high-speed-internet-modem-cable-id-4961389.aspx Hvis 2) skal det nok håndlaves jf. Klaus' venlige tilbud
![]() Redigeret af huntiedk - 08-Juli-2014 kl. 09:33 |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg tænkte netop på en gammeldags forlænger med 3 benet han og hun. I hun stikket sætter du så kablet til modem.
Men det kan jo være at det er det du allerede gør.
|
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Det kabel der fulgte med er gråt, har edb stik i begge ender, derfor har jeg fået som viste første billede en adapter med. Den har jeg så sat på for at komme i kontakten. Men for at forlænge det lille kabel der er med, ca. 1 meter, til 2,5 meter, har jeg forlænget med standard tlf. forlænger kabel fra Harald Nyborg, hvor der er 3 ben stik i begge ender, han og hun... Det så når det kommer imellem det ikke virker... :(
Måske det kan være det ikke går ordentlig ind i stikket? |
|
|
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Ok - så er det min anbefaling at du erstatter det korte kabel du nævner (1m), som forbinder router og dit omsætterstik (første billede), med et 3m-kabel svarende til det, jeg har nævnt tidligere: High Speed Modem Internet Cable. Så kan du ikke gøre det meget bedre med dit nuværende vægstik - du undgår en ekstra gammeldags 3-polet samling. Signalteknisk er de gamle trepolede stik ikke særligt gode til høje frekvenser, da lederne adskilles over nogle cm (det giver forkert impedanstilpasning og reflektioner i signalet). Hvis det skulle være helt ideelt skulle du få erstattet den trepolede stikdåse i væggen med en RJ-11-stikdåse, og så bruge ovennævnte kabel direkte fra den nye vægdåse til routeren. |
|
|
|
![]() |
|
Og så lige en ting mere: Er det sådan, at der er flere telefonstik i din lejlighed? Hvis der er, vil det være en god idé at få koblet dem fra, så der ikke er forgreninger på kablet udefra, men det går direkte til telefonstikket og ikke videre.
|
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
Har du en telefon koblet til også?
Klaus |
|
![]() |
|
Mener dåsen fra jorden sidder på den anden side udenfor, men ja der går også stik fra den til den anden ende af huset. Hvor der er lavet det nye edb stik i dåsen i vægen, det er dog en dum placering i forhold til wifi, men det så der de gamle ejere havde det sat til her i huset ;)
|
|
|
|
![]() |
|
Så er det bedst at koble stikket i den anden ende af huset fra, så der kun går kabel fra udedåsen til det stik, du skal bruge. Mao.: Ingen forgreninger på kablet er at foretrække. Hvis du bruger en fastnettelefon er det bedst at den kobles på vha. et skillefilter.
|
|
|
|
![]() |
|
Jeg har kun mobiler, så det ikke noget problem... Men hold op hvor er den teknologi omstændig ;) tror bare snart jeg giver mig til at grave til nærmeste fiber i stedet, det virker næsten lettere ;)
|
|
|
|
![]() |
|
Tag et billede af dit stik og hvad du har af forlængere og filtre, måske du gør noget galt?
Klaus Hvis linje er ført rundt om huset op på loftet, hvor skillefilteret er monteret, for dernæst at få "analogtelefonien" (yes, har den stadig) tilbage af samme kabel og fordelt ud i hele huset. "Inernetdelen" er fra filter ført ned i model/router vha hjemmelavet kabel. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |